b8q Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Tänkte bara passa på att varna för en försäljare av bootlegs (piratkopior): http://www2.blocket.se/view/3083889.htm?l=0&c=1&city=0 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Suck, önskar att det vore lite lättare att kontakta Blockets kundtjänst så man kunde få bort sånt här snabbt... Edit: Nåja, har iaf skrivit ett mail till Blocket nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 fan va billigt, men neee....jag kan inte, bootlegs är inte samma känsla sedan den stora anledningen, det sabbar för alla andra som inhandlar anime, även för mig själv, tillverkarna osv. hehe. hong kong skit :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Då är det 10 ggr bättre att tanka ner något än att köpa bootlegs. Helst ska man väl köpa "the real stuff" om det finns tillgängligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Jao, men nu är det så om man tolkar forumreglerna så upptäcker man att ordet tanka ner saker är mindre accepterat en bootlegs :). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Mjo. Om jag tankar ner, så skaffar jag stöldgods men ingen får pengarna. Om jag köper bootlegs, så skaffar jag stöldgods och en tjuv får pengarna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bosatsu Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Hur vet ni att det är bootlegs? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Vad är bootlegs? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Hur vet ni att det är bootlegs? Ta en titt på det ord jag strykit under nedan. Alla boxarna är region 0, de funkar alltså påalla DVD-spelare. Alla boxar är helt nya, aldrig använda och FABRIKSINPLASTADE. Alla boxarna innehåller kompletta TV-serier med alla avsnitt. Om de verkligen var äkta skulle dom ha skrivit vilket land boxen kommer ifrån (det skulle iaf jag gjort). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Hur vet ni att det är bootlegs? Som Japs sa, Region 0 är en varning, speciellt på nyare material. Sedan priset, även om det är utförsäljning är det på tok för billigt. Vidare så finns många utav serierna endast på japanska R2 DVDer, om ens det. Japanska DVDer har ytterst sällan engelsk text. Fjall Raven: Illegala kopior. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 15, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2004 ...och dessutom för att de tryckt in 26(!) avsnitt på vissa av DVD-skivorna i den där annonsen. Det skulle ett företag som säljer original ALDRIG göra. Det normala ligger på 3-4 avsnitt per DVD-skiva. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Kan välan informera er att de där skivorna plockades ner ifrån Tradera eftersom de var bootlegs, förmodligen därför han flyttat till bloket. Raportera bootlegs, de tas ner. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Traderas Videogamestore = Blockets Animestore Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Just region noll/all behöver inte garanterat betyda en varning. Det finns, om än få, officiella "Region noll"-släpp. T.ex. är min amerikanska "Grave of the fireflies"-DVD region noll. Kinesisk textning förekommer även det ibland tillsammans med engelsk textning, fast då är det officiella DVDer släppta i Hong Kong, om jag inte missminner mig. Då i region 3. Många avsnitt på en DVD _kan_ förekomma, jag tror det var Street Fighter 2 - TV-serien som hade upp till sju episoder per DVD. _MEN_, om en dvd sälj _för_ billigt, med engelsk och kinesisk textning och, ifall det är frågan om en TV-serie, de 26 episoder, eller vad det nu kan vara, kommer på 3 DVDer är det nog frågan om en bootleg. Som de DVD-boxar som finns i den inlänkade annonsen ovan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Just region noll/all behöver inte garanterat betyda en varning. Det finns, om än få, officiella "Region noll"-släpp. T.ex. är min amerikanska "Grave of the fireflies"-DVD region noll. Grejen är ju just den att region 0 förekommer så extremt sällan på nytt material att man oftast inte behöver ta hänsyn till det. Det brukar också vara ganska simpelt att kolla upp mot t.ex. rightstuf.com eller amazon för att se om utgåvan faktiskt är region 0. Det säger sig dock självt att nya serier så som Gundam Seed inte släpps på region 0 DVDer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Tycker det borde finnas nån sida med trackers så man kunde kolla upp vad som var original och bootlegs.. Det är ju något som man själv vet ganska säkert, men det kan behövas som "bevis" för att få bort en säljare.. jag länkade då till en massa bootlegs för att visa exempel på vad 'Video game store' sålde Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg