Negi Skrivet augusti 18, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2010 http://www.flickr.com/photos/zapeipaa/4897041783/ Ser ut att vara hon tjejen i Koi Kaze. Den där första måste vara något Dragon Quest-aktigt med tanke på den lilla slime-gubben de har på skölden/i bakgrunden samt den att den generella stilen stämmer. Inte så insatt i serien själv dock så jag kan inte pricka in några specifika karaktärer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet augusti 18, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2010 Ser ut att vara hon tjejen i Koi Kaze. Det verkar mer troligt än Hell Girl iaf. Den där första måste vara något Dragon Quest-aktigt med tanke på den lilla slime-gubben de har på skölden/i bakgrunden samt den att den generella stilen stämmer. Inte så insatt i serien själv dock så jag kan inte pricka in några specifika karaktärer. Tack, såg inte slimen faktiskt. Ska söka på lite Dragon Quest-karaktärer och se om jag hittar något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 18, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2010 Detta är Ai Enma från Jigoku Shoujo. Jag skrev väl det i mitt inlägg? :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 19, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2010 Detta är Ai Enma från Jigoku Shoujo. Jag skrev väl det i mitt inlägg? :S Har någon av dem (Enma och Koi Kaze-tjejen) ens tre ränder i kragen och en armbindel av en japansk flagga? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 19, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2010 Ok, det behövs lite mer research på den bilden då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet augusti 19, 2010 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2010 http://www.flickr.com/photos/zapeipaa/4897602514/ liknar "Ansiktslös" (kao nashi) i Sen to Chihiro no kamikakushi, men ansiktet ser konstigt ut. Dessutom målade väl aldrig den figuren något heller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
2219 Skrivet mars 27, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 27, 2011 Den fjärde har ju samma frisyr som Hatsune Miku ... men hon saknar ju alla de andra detaljerna så jag vet inte, men håret är ju väldig likt iaf! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manda-Panda Skrivet april 2, 2011 Anmäl Share Skrivet april 2, 2011 den nionde från höger är Mio och Azu-nyan från K-ON ;) det vet jag iaf... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
2219 Skrivet april 2, 2011 Anmäl Share Skrivet april 2, 2011 Miku bilden från första inlägget (den med skolkläder) är från project diva 2nd op (Kucchi muite baby) haha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet april 3, 2011 Författare Anmäl Share Skrivet april 3, 2011 Inte direkt relaterat till cosplay, men jag har lagt upp en video med alla bilder jag tog på förra Japan-resan. 4200 bilder på 9:26. Comic Market börjar runt 8:14. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sangofanett Skrivet april 4, 2011 Anmäl Share Skrivet april 4, 2011 Jag tror att den andra kommer från tkyo mew mew Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet april 5, 2011 Anmäl Share Skrivet april 5, 2011 Skulle vilja få det till Ymir ifrån Queen's Blade, inte sett serien men fick hem en figur av henne idag. Dock i en annan outfit så skulle kunna ha fel men nästan hundra på det. :3 Måste varit otroligt kul att uppleva detta. Endast sett bilder och en livestream. Hoppas gå någon gång, så mycket fantastiska cosplays. OM jag tror det jag tror så har du rätt. Är det inte den dära lilla flickan från Queens Blade? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg