riyu Skrivet april 7, 2010 Anmäl Share Skrivet april 7, 2010 Någon som vet när det planerats aktiviteter och evenemang under blommningen i år? Någon som varit där på siståne och och kan berätta hur det ser ut just nu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 9, 2010 Anmäl Share Skrivet april 9, 2010 Ingen aning, men jag vill minnas att japanska ambassaden brukar fixa ihop någonting varje år därborta, har dock inte hört något från deras nyhetsbrev, men det kommer väl. Jag kan ju ha fel, har minnen av att Mangakai haft ett finger med i spelet, men samtidigt vill jag också minnas att jag ätit blå apor, så ta mig inte på mitt ord... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet april 9, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet april 9, 2010 Inte visste jag att de hade ett nyhetsbrev. Jag har letat och letat på deras hemsida, men hittar inget sånt. Kan du länka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 10, 2010 Anmäl Share Skrivet april 10, 2010 Japan-NOW -> http://www.se.emb-japan.go.jp/japannow.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet april 10, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet april 10, 2010 Den tackar jag för. ...Ingen som varit där öht i år? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet april 12, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet april 12, 2010 Mangakai meddelar att de kommer att vara på plats den 24:e april. På scenen blir det bl.a. taikotrummor, operasång, haiku, kendo, körsång, aikido, kyudo, syodo och origami. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet april 12, 2010 Anmäl Share Skrivet april 12, 2010 Låter kul! Får se om vi kanske blir några stycken härifrån? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet april 16, 2010 Anmäl Share Skrivet april 16, 2010 13.00 Trummor: Taiko-kai 13.20 Välkomsttal: Sam Carlquist(Kungsträdgården) 13.25 Tal av Japans Ambassadör, Akira Nakajima 13.30 Kyogen-komai: Yuu Komaki 13.35 Operasång 13.55 Haiku: Lars Göran Carlson 14.15 Ken-do: Järfälla Aikidoklubb 14.30 Kimono-show: JFiS 14.50 Sakurakören: JFiS 15.10 Barnkör: JFiS 15.20 Cosplay-show: Manga-kai 15.35 Allsång: Raison D'être 15.50 Aikido: Järfälla Aikidoklubb 16.00-16.30 Kyu-do / Syo-do: Hisayo Oki / Origami: Norio Torimoto 16.30 Avslutning Ärligt talat tycker jag inte att man bör blanda in en massa saker som inte har med körsbärsblomningen att göra. Kampsport, cosplay (ahaha) och opera (?) vore skäl nog för mig att inte gå dit, om jag nu hade bott i närheten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet april 16, 2010 Anmäl Share Skrivet april 16, 2010 Kom just ihåg att jag ska ut på den årliga tältningen med några av mina kompisar på samma dag, får se hur jag gör.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tamago Skrivet april 17, 2010 Anmäl Share Skrivet april 17, 2010 Så sant, Mangakai och Raison D'être delar tält på plats. Folk som vill visa upp sina dräkter på cosplay-showen och/eller vill sjunga karaoke är mer än välkomna till vårt tält nästa lördag. http://forum.zmanga.se/topic.php?id=5901 http://www.kungstradgarden.se/se/visaevenemang/?id=1855 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 17, 2010 Anmäl Share Skrivet april 17, 2010 Kom just ihåg att jag ska ut på den årliga tältningen med några av mina kompisar på samma dag, får se hur jag gör.. Tälta i kungsträdgården =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet april 24, 2010 Anmäl Share Skrivet april 24, 2010 SPX – Sveriges svar på Comiket – hålls några kvarter bort samtidigt, så det är bara att komma och gå som man känner för. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet april 24, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet april 24, 2010 SPX – Sveriges svar på Comiket Har aldrig varit på SPX förut, så det slog mig idag att det verkligen är ett Comiket. För övrigt var väl dagen sådär. Inga blommor som väntat, men bra mycket mer folk än senast jag var där, 2006 tror jag. Många japaner också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 25, 2010 Anmäl Share Skrivet april 25, 2010 Har SPX någon hemsida eller så? Upptäckte att det finns många saker världen över som heter "SPX" när man frågar Google =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet april 25, 2010 Anmäl Share Skrivet april 25, 2010 Har SPX någon hemsida eller så?Det finns en kort sida med information på Kulturhusets hemsida. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 25, 2010 Anmäl Share Skrivet april 25, 2010 Har SPX någon hemsida eller så? Upptäckte att det finns många saker världen över som heter "SPX" när man frågar Google =D Jodå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg