RinoX Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 Vet någon vart man kan köpa riktiga bentolådor och bentotillbehör i Sverige? Skulle vara jätte tacksam för svar. :) Nämn inte denna sidan bara http://www.tsukiya.se/ tråkiga lådor där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 Hehe, de där matlådorna för barn på den sidan såg ut att komma från 100 yen-shoppen XD Inte för att jag känner till några affärer i Sverige som säljer japanska matlådor, men vad är det för typ av låda du letar efter? De lite större, med olika fack, som man kan stapla på varandra? Man brukar få maten i sådana om man beställer "bento-låda" på japansk resturang. Prova höra med personalen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 Hehe, de där matlådorna för barn på den sidan såg ut att komma från 100 yen-shoppen XDIntressant växelkurs i så fall: 1 yen = 2 kr... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RinoX Skrivet februari 26, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Jag vill typ ha sånna som finns på text jbox eller något sånt, i plast med roliga färger och illustrationer på (typ mangafigurer). Det mest funkar, dock så går inte Hello Kitty hem hos mig. :P Annars får jag väll ta och ladda mitt paypalkonto och handla från ebay istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Hehe, de där matlådorna för barn på den sidan såg ut att komma från 100 yen-shoppen XDIntressant växelkurs i så fall: 1 yen = 2 kr... ...Intressant rättning. 1 yen är snarare 0,08 kr i dagsläget >___> 100 yen är alltså 8 kr med enkel huvudräkning... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Hehe, de där matlådorna för barn på den sidan såg ut att komma från 100 yen-shoppen XDIntressant växelkurs i så fall: 1 yen = 2 kr... ...Intressant rättning. 1 yen är snarare 0,08 kr i dagsläget >___> 100 yen är alltså 8 kr med enkel huvudräkning... Tror att Anonym2 menar att om den kostar 100 yen i Japan så är värdet på de yenen i kronor 0,5 kr. Dvs butiken som länkas i denna tråd tar överpriser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Hehe, de där matlådorna för barn på den sidan såg ut att komma från 100 yen-shoppen :lol:Intressant växelkurs i så fall: 1 yen = 2 kr... ...Intressant rättning. 1 yen är snarare 0,08 kr i dagsläget >___> 100 yen är alltså 8 kr med enkel huvudräkning... Tror att Anonym2 menar att om den kostar 100 yen i Japan så är värdet på de yenen i kronor 0,5 kr. Dvs butiken som länkas i denna tråd tar överpriser. Förhoppningsvis, men i så fall tycker jag inte det framgick särskilt bra i posten :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Självklart syftar jag på den butikens växelkurs, inte på någon banks växelkurs... 105 yen blir 180 kr med deras växelkurs, vilket ger den ungefärliga växelkursen 1 yen = 2 kr. Att en bank skulle ge c:a 20 ggr så många yen (180*12,5/105) för samma antal kronor är en annan sak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg