kanaljen Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 Finns den som Animé? Hur många episoder i så fall? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
aSet Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 Hmmm.. tror att den finns som anime.... men man kan lika gärna läsa mangan... fan va bra den är Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 Nä, den finns inte som anime och det är nog lika så bra det eftersom en stor del av vad som gör den mangan så bra är den utsökta tecknarstilen som nog kan vara ganska så omöjlig att föra över till anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
aSet Skrivet augusti 8, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 8, 2004 mmmm... den har en riktigt fin stil... lite mer vild och oren än det så kallade vanliga stilen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet augusti 9, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2004 Mjo, det skulle nog vara svårt att överföra, men om nån skulle göra det så skulle nog Studio Deen göra den bäst. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 9, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2004 mmmm... den har en riktigt fin stil... lite mer vild och oren än det så kallade vanliga stilen Ja, de där som tror att manga=gulliga figurer med stora ögon, borde titta på BotI och inse att manga inte betyder vad de tror att det betyder... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
aSet Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 erm.... det va inte det jag menade.......geez.. :| jag menar hur den är tecknad inte hur blodig eller hur gullig den är... vad jag menar är att den tecknas lite mer som om den vore skissad typ.... inga jämna linjer direkt ( riktigt snyggt stil tycker jag ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 (han höll med dig aSet) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
aSet Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Oj sorry tyckte att det stod: Ja, de där som du tror att manga=gulliga figurer med stora ögon, du borde titta på BotI och inse att manga inte betyder vad de tror att det betyder antar att jag var trött då :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jaramide Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Det lär nog aldrig bli någon BotI anime heller då Hiroaki Samura har sagt att han aldrig kommer att låta serien animeras. Han tycker helt enkelt att den inte hade passat som Anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Den kanske passar som ganimé. (För alla de som var och hörde på Toei Animations symposium på Tokyo Style) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Den kanske passar som ganimé. (För alla de som var och hörde på Toei Animations symposium på Tokyo Style) En liten fråga från oss som inte var där... Va e de för nåt?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Den kanske passar som ganimé. (För alla de som var och hörde på Toei Animations symposium på Tokyo Style) ouch, var där, men missade det :sleep: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Den kanske passar som ganimé. (För alla de som var och hörde på Toei Animations symposium på Tokyo Style) En liten fråga från oss som inte var där... Va e de för nåt?? Det är i princip att man använder sig av stillbilder och ljud för att berätta storyn. Iom detta kan man kosta på sig mycket mer per stillbild eftersom man inte behöver animera lika mycket. Det blir mer som en bok där man lämnar mycket åt åskådarens egen fantasi. Utav det som visades upp tyckte jag det verkade som att det skulle kunna bli riktigt bra för skräck iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ammis Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Blade of the immortal är en underbar manga men jag tror inte att den skulle funka som anime. om den skulle göras i ganimé tror jag att den skulle bli obotligt tråkig Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Tvärtom tror jag att Blade skulle funka skitbra som ganimé. Det som Toei visade upp var förvisso mer "berättarröst till bilder", men jag tror nog att det skulle funka att göra det lite mer actionbetonat också. Fast... mankan ju också fråga sig "varför"? Blade of the Immortal är så otroligt snygg i serieform att det nästan känns dumt att översätta det till någon annan form. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
b8q Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Jamen man kan ju i princip bara ta bilderna direkt från mangan, kanske addera lite stämningsfull färg (gärna monokromt eller i jordfärger om jag finge bestämma) och så berättarröst, tal istf pratbubblor, smaskiga ljudeffekter och så. Det skulle knappast bli dåligt! (Tillägg): Personligen ser jag det här med "Ganime" ungefär som motsvarigheten till en talbok. Det är mer än en vanlig bok, men inte lika omfattande som en filmatisering av en bok. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg