Dread Skrivet januari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2010 Nu kommer nästa serie från skaparen, Nishio Ishin, till allas vår älskade Bakemonogatari nämligen Katanagatari och jag gillar det. Serien har en väldigt speciell tekningsstil. Just nu är det utannonserat 12 avsnitt, på ca 50min vardera. Handling Serien följer Shogunatets strategist Togame's jakt på den legendariske svärdsmedens tolv (legendariska) svärd som säg inneha extraordinära krafter. Till sin hjälp hyrde hon först en hel ninja klan, men när de fick tag på ett svärd, försvann de med det. Sen fick hon hjälp av en svärdsman, men när de fick tag på svärdet behöll han det för sig själv. Till sist vände hon sig till Shichika Yasuri, den sjunde och sista generationens överstehuvud (head) och utövare av Kyotoryuu, "inget-svärd"-stilen. Han har inget behov av pengar då han och hans syster bor på en öde ö, och hans stil nyttjar inte svärd så han behöver inte ta svärdet för sig själv. Och varför han ska hjälpa henne är ganska simpelt: -Personer som kämpar för pengar går inte att lita på. -Personer som kämpar för ära går inte att lite på. -Du ska kämpa för mig av kärlek. Fall för mig! Så börjar Togame och Yasuri's jakt på de tolv svärden. lite bilder från ep 1, för den som är mer intresserad av tekningsstilen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet januari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2010 blablablablabla..........är det här en ny naruto! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2010 Dread, sorry. Men Meatrose skrev en mycket bättre introduktion i sin tråd än din! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg