Blå Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Baka to Test to Shoukanjuu Studio: SILVER LINK Avsnitt: 13 Genre: Fantasy, Komedi, Romantik Gillar du komedi i allmänhet så är nog chansen stor att du kommer att gilla den här idioten. Baka to Test to Shoukanjuu är kanske inte speciellt unik i sitt framförande men man tar det till en lite högre nivå och finslipar det som annars skulle kännas tråkigt. Baka Serien handlar om Yoshii Akihisa som ska börja första året på gymnasiet. Han är person som bryr sig, speciellt om Himeji. Det som tyvärr är hans stora attribut är att han inte är den smartaste av personer. Test Serien utspelar sig på Fumizuki Academy där klasserna rangordnas efter hur smart man är. Och hur smart du är får du bevisa på ett test som alla tar första dagen i skolan. Sedan delas du in i den klass du tillhör, från A för de smarta, till F för de mindre smarta. Shoukanjuu Om du vill att din skolgång ska vara smärtfri med bra ventilationssystem, nya möbler och tillgång till kaffe och kakor så kan du jobba upp dig. De som går i klass A har tillgång till alla dessa lyxigheter medan de i klass F knappt har något att sitta på. Så för att inte göra saker och ting lätt för studenterna kan man gå upp i rang genom att utmana klasser i så kallade Framkallnings krig. Gillar du när humor är lite galen och väldigt simpel? Med riktigt bra produktionskvalité? Inte behöver du då leta så mycket mer i min mening utan kolla in idioten Akihisa och skratta så tårarna rinner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Väl skrivit blå, tycker denna serien är skitrolig, är en av de få serierna jag gillar i vinter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Jag ska inte ljuga, jag drog lite på smilbanden ett par gånger, men i allmänhet känns det som en typisk 5/10 för mig: även om jag inte känner mig speciellt underhållen eller hittar någon annan speciell attraktionspunkt att klamra mig fast vid så är den inte helt utan meriter. Jag lider inte av det, så, jag kan lika väl fortsätta. :P Men jag gillar inte riktigt att serien håller mig på halster om huruvida systemet är superultraavancerad teknik eller ren och skär magi. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Min dos av komedi den här säsongen, har börjat riktigt underhållande så hoppas att det håller i sig. Hideyoshi... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 18, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Avsnitt 2 - Hideyoshi Haha, ja Hideyoshi får man nog se uppför. Riktigt roliga scener när han skulle leka rundflicka och var tvungen att klä ut sig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2010 Men jag gillar inte riktigt att serien håller mig på halster om huruvida systemet är superultraavancerad teknik eller ren och skär magi. :P För att citera den brittiska science fiction-författaren Arthur C. Clarke: "Sufficiently advanced science is indistinguishable from magic". ;) Nu har jag för övrigt inte sett något av serien, det får komma vid ett senare tillfälle. Jag har fortfarande fullt upp med 2009. Stora delar av året var jag väldigt inaktiv och det ligger en hel del på hög som jag "måste" ta itu med innan jag sätter igång med 2010. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 22, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2010 Avsnitt 3... så jäkla underbart. Vet knappt vad jag ska skriva om det, men kul var det XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kiimmen Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Tittade på första avsnittet för ett tag sen men utan att känna någon lust att titta vidare på följande avsnitt. Kanske borde ge den en chans med tanke på ovanstående positiva kommentarer :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 7, 2010 Jag tycker inte att efterföljande avsnitt skiljer sig nämnvärt från det första, så om du inte tyckte om det så är det nog ingen direkt idé att fortsätta. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet februari 16, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet februari 16, 2010 Just nu så följer jag enbart den här och Durarara!! då jag har en massa andra saker att försöka hinna med. Men i vilket fall så är det här riktigt riktigt roligt och senaste avsnittet (avsnitt 6) var nog ett av seriens bästa så här långt. Finns kanske inte så mycket att diskutera kring serien men jag ville mest bara upplysa folk ännu en gång om denna roliga serie. Vi fick det även bekräftat nu angående Hideyoshi's kön. Pojke eller flicka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet februari 18, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2010 Började på den tidigare idag och avslutade i samma runda, 6 avsnitt av nästan konstant skratt för min egen del. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg