Rasmus Faber Skrivet december 16, 2009 Anmäl Share Skrivet december 16, 2009 Japansk anime i svensk jazztappning! Release av skivan "Platina Jazz - Anime Standards vol. 1". 10 grymma jazzmusiker på scen, producerat av Rasmus Faber, på Jazzclub Fasching den 22:a december! Mer info hittar du på www.myspace.com/platinajazz , där kan du även lyssna på låtar från skivan! Info om konserten finns på: http://www.facebook.com/event.php?eid=336312265084 Hoppas vi ses! Mvh /Rasmus Faber 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 25, 2009 Anmäl Share Skrivet december 25, 2009 Bor i lite fel ände av landet vad gäller konserten, men jag har lyssnat en del nu. Störtskönt. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rasmus Faber Skrivet februari 1, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet februari 1, 2010 Här är en video-spellista från konserten! http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 997583D337 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 1, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 1, 2010 Störtskönt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 8, 2010 Anmäl Share Skrivet december 8, 2010 Jag hade helt missat det, men de har släppt en volym 2. Låtlista (med översatta titlar för att reta flaskis): Fjärde öppningslåten till Kiteretsuencyklopedin (baserad på manga av skaparna av Doraemon) Öppningslåten till Haruhi Suzumiyas melankoli Öppningslåten till Lodossöns krigshistoria Öppningslåten till Toradora Första öppningslåten till Legenden om galaxens hjältar Slutlåten till Brain Powerd Slutlåten till Det levande slottet En instickslåt ur Mekaniserad soldat Gundam Seed Öppningslåten till Himlarnas Escaflowne Öppningslåten till Galaxens lösdrivare Vifam Första öppningslåten till Rurouni Kenshin: en romantisk berättelse om en Meijiperiodens svärdsman Första öppningslåten till Fruktsallad Första slutlåten till RahXephon Öppningslåten till Fantastic Children En instickslåt ur Macross Frontier Slutlåten till Nya århundradets Evangelion, biografversionen: Död och återfödelse Andra slutlåten till Hanamaruförskolan Titellåten ur Superrymdtidsfästning Macross: Minns du kärleken? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 10, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2012 Och nu är det dags för volym 3! Låtlista: Öppningslåten till Galaxexpress 999 Öppningslåten till Nausicaä från Vindarnas dal Instickslåt ur Kikis expressbud Öppningslåten till Mitsudomoe: Extra medium (typ? 増量中) Andra slutlåten till Månsång: Moon Phase Andra öppningslåten till Rurôni Kenshin Första öppningslåten till Trigun En instickslåt(?) ur Clannad Tredje öppningslåten ur Cardcaptor Sakura Någon låt med anknytning till Lupin III Andra slutlåten från Mörkrets butler II Instickslåt(?) ur Magiska ängeln Creamy Mami Första öppningslåten till Hans och Hennes sakläge Slutlåten ur När syrsorna spela: Lösning Öppningslåten till Världen endast Gud känner till Öppningslåten till Vargar och kryddor Slutlåten till Wolf's Rain Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 25, 2013 Anmäl Share Skrivet april 25, 2013 Fjärde volymen är utannonserad och kommer den 19 juni! Ingen låtlista ännu, men länken har ett omslag och en liten teaser från Youtube. De har fler videor på sitt konto, bland annat en musikvideo till Galaxexpress 999-öppningslåten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 17, 2013 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2013 Och så låtlistan för volym 4! Cha-La Head-Cha-La (Yukinojou Mori - Chiho Kiyooka)From “Dragon Ball Z” Motto Hadenine (Karayabon - Satoru Kosaki)From “Kannagi: Crazy Shrine Maidens” Miracle Girl (Airin - Hirokazu Fujii)From “Yawara!” Humanoid Monster Bem (Daiichi Douga - Masafumi Tanaka)From “Humanoid Monster Bem” Eternal Blaze (Nana Mizuki - Noriyasu Agematsu)From “Magical Girl Lyrical Nanoha A's” Lum’s Love Song (feat. Sara Jangfeldt) (Akira Itou - Izumi Kobayashi)From “Urusei Yatsura” Taiyou Iwaku Moeyo Chaos (Aki Hata - Hidekazu Tanaka)From “Haiyore! Nyaruko-san” Orion wo Nazoru (Tomoya Tabuchi)From “Tiger & Bunny” Sailor Moon (Kanako Oda - Tetsuya Komoro)From “Sailor Moon” Eternal Wind (Yui Nishiwaki - Yoko Orihara)From “Mobile Suit Gundam F91” Go! Go! Maniac (Shoko Omori - Tom-H@ck)From “K-On!” I Do (Graziano Ilaria - Yoko Kanno)From “Ghost in the Shell: Stand Alone Complex” Ready!! (Yura - Satoru Kosaki)From “THE iDOLM@STER” Hyadain’s Kakakata Kataomoi-C (Kenichi Maeyamada)From “Nichijo” Blue Water (Etsuko Kisho - Yoshimasa Inoue)From “Nadia: The Secret of Blue Water ” Tsuki no Mayu (Rin Iogi - Yoko Kanno)From “∀ Gundam” Sorakara Koboreta Story (Yoshiko Miura - Ken Sato)From “Sherlock Hound” Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 2, 2013 Anmäl Share Skrivet september 2, 2013 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 29, 2014 Anmäl Share Skrivet september 29, 2014 Chiisana Tenohira från Clannad, live i Tokyo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 2, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 2, 2014 En annan ska ju se dom live i Tokyo om lite mer än en månad 8) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 3, 2014 Anmäl Share Skrivet oktober 3, 2014 En annan ska ju se dom live i Tokyo om lite mer än en månad 8) Du får säga till Rasmus Faber att titta in igen, han har ju inte loggat in på 4½ år! (Nej, jag bara skämtar, det behöver du inte säga.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet september 6, 2015 Anmäl Share Skrivet september 6, 2015 I läglig tid till att jag är i Tokyo släpps den femte plattan från Platina Jazz! 5:e november når den butikshyllorna. Omslaget tecknat av Kenichi Yoshida: Låtlistan (massa bra grejer här!!) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 6, 2015 Anmäl Share Skrivet september 6, 2015 I läglig tid till att jag är i Tokyo släpps den femte plattan från Platina Jazz! 5:e november når den butikshyllorna. Omslaget tecknat av Kenichi Yoshida: Låtlistan (massa bra grejer här!!) Shiiiieeeet, jag vill verkligen höra "Tank"! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet september 6, 2015 Anmäl Share Skrivet september 6, 2015 Macross kommer göra sig som jazzdänga, men jag bävar lite för Inner Universe. Dess fantastiskhet tycker jag är avhängig Origas röst och den syntetiska produktionen. Men jag har haft fel förr! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet september 8, 2015 Anmäl Share Skrivet september 8, 2015 Macross kommer göra sig som jazzdänga, men jag bävar lite för Inner Universe. Dess fantastiskhet tycker jag är avhängig Origas röst och den syntetiska produktionen. Men jag har haft fel förr! Jazztolkningar har ofta lätt för sig - även om de inte fångar originalets stil eller storhet kan de helt enkelt bara göra om stycket till en skön låt med igenkännbar melodi! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 4, 2017 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2017 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
avslutat. H. Skrivet december 4, 2019 Anmäl Share Skrivet december 4, 2019 Vad glad jag blir av detta, har sett många japanska varianter som är jättebra men att vi har svenska också. Härligt \(^o^)/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg