justnotyou Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Shuue ;) Jag är ny här och jag vet inte riktigt ifall det finns en sån här tråd redan men.. Jag undrar i allafall vilka anime serier som är dubbade till svenska? Så jag tänkte typ att vi kunde samla alla i denna tråden typ. 1. Sailor Moon 2. Digimon 3. Pokemon 4. Dinosaur King 5. Yu-Gi-Oh 6. Candy Candy 7. Sandybell 8. Starzinger 9. Silver Fang 10. Beyblade 11. Rai grottpojken 12. Cyborg 009 (Listan uppdateras med alla vi kmr på (; ) Och kom ihåg, detta är alltså dem som blivit DUBBADE, men dom behöver bara ha dubbat en liten del till svenska för att räknas in här :) Och jag försökte söka på google men blev bara förvirrad, haha :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 2 st saknar du som jag vet på rak arm iaf Rai grottpojken 009 hmm bara en nyfiken fråga, vad är poängen med att veta alla titlar ? e det så att ska försöka hitta o köpa alla osv senare eller nåt liknande? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
justnotyou Skrivet december 6, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Njae, vill ha lite koll ;r Haha, någon poäng finns det nog dock inte.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 009 dubbed, priceless! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
justnotyou Skrivet december 6, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Men då skriver jag upp det i listan där uppe (; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Finns några släppta avsnitt av Saber Rider och stjärnsherifferna samt Robotech på svenska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Finns ju Mumin trollen och macross -kommer du ihåg kärleken, transformers också för den delen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Balatac (Choujin Sentai Baratack) Bell och Sebastian (Meiken Jolie) Candy Candy Cobra De mystiska guldstäderna (Taiyou no Ko Esteban) Det levande slottet Dragon Ball Z (en massa) Frankensteins monster (Kyoufu Densetsu: Kaiki! Frankenstein) Fyra systrar (Wakakusai Monogatari, 1980) Galaxy Express 999 Georgie (Lady Georgie) God Bless Dan Cougar Grand Prix (Arrow Emblem Grand Prix no Taka) Helen Keller (Heren Keller Monogatari: Ai to Hikari no Tenshi) Jakten på skattkammarön (Doubutsu Takarajima) Ken the Great Bearfist (Hokuto no Ken, 1986 Kikis expressbud Lady Lady Lady Oscar (Versailles no Bara) Laputa - Slottet i himlen Leda (Genmu Senki Leda) Macross - långfilmen (Macross - Ai Oboete Imasuka) Min granne Totoro Mästerkatten i stövlar (Nagagutsu wo Haita Neko) Mästerkatten i Vilda Västern (Nagagutsu Sanjuushi) Nausicaä från vindarnas dal (Kaze no Tani no Nausicaä; även som Vindens krigare) Om du lyssnar noga - Whisper of the Heart Orange Road - Superfamiljen (Kimagure Orange Road) Pokémon (en massa) Ponyo på klippan vid havet Porco Rosso RAI - grottpojken (Genshi Shounen Ryuu) Robotech Rock n' cop (Mirai Keisatsu Urashiman) Sailor Moon Sandybell Silver Fang Skriet från vildmarken (Arano no Sakebi Koe: Howl, Buck) Sonic X Spirited Away Starzinger Stjärnsheriffen (Sei Juushi Bismarck) Superbook - böckernas bok (Anime Oyako Gekijou) Svanprinsessan (Hakuchou no Mizuumi) Tigermasken (Tiger Mask) Toward the Terra (Terra e..., 1980) Transformers (en massa) Trollkarlen från Oz (Oz no Mahou Tsukai, 1982) Två års ferier (Juugo Shounen Hyouryuuki) Ulysses 31 Vindens krigare (Kaze no Tani no Nausicaä; även som Nausicaä från vindarnas dal) White Fang (Shiroi Kiba: White Fang Monogatari) Yu-Gi-Oh (en massa) Finns några fler här, men jag vet inte vilka som fick svenska dubbningar: http://www.kristallpojken.org/anime/animelista.txt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Mumin skulle jag gärna vilja få tag på svenska. Tror vi har ett par vhs hemma, men det är ju bara ett fåtal avsnitt mitt i serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Jag tänkte väl att det bara var en tidsfråga innan någon skulle skickat vidare till den listan, att det dessutom skulle vara du är inte speciellt oväntat xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
justnotyou Skrivet december 6, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Mjo, visste inte att Mumintrollen var anime? HAHA man får lära sig något nytt varje dag ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 6, 2009 Anmäl Share Skrivet december 6, 2009 Mjo, visste inte att Mumintrollen var anime? HAHA man får lära sig något nytt varje dag ;) Tanoshii Muumin Ikka, fast man får inte glömma att den är baserad på Tove Jansson's berättelser! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erika Skrivet december 10, 2009 Anmäl Share Skrivet december 10, 2009 Jorden runt med Willy Fog D'Artacan Alfred J. Kwak Teskedsgumman Bob i flaskan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg