Blå Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 De förslag som har kommit tycker jag borde räcka gott och väl. Orkar knappas ha en lista på kanske femtio olika förslag. Då blir nog röstningen väldigt sprid också och kanske inte alls så rättvis i slutändan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3. Haibane Renmei 2. Romeo x Juliet 1. Gankutsuou Om nu Haibane Renmei hamnar på toppen, hur blir tittandet upplagt? Se ett avsnitt varannan dag eller kompensera med något kortare verk på cirkus elva avsnitt? (Frågan kanske är löst, jag är för lat för att titta.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3p: Planetes 2p: Haibane Renmei 1p: NHK ni youkoso Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 Om nu Haibane Renmei hamnar på toppen, hur blir tittandet upplagt? Se ett avsnitt varannan dag Varannan dag. (En del har för övrigt svårt att finna tiden att se mer.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3p till Haibane Renmei 2p till Romeo x Juliet 1p till Ah! My Goddess Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3p: Welcome to the NHK 2p: Haibane Renmei 1p: Planetes Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3p: Welcome to the NHK 2p: Toradora! 1p: ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 19, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2009 3p: Welcome to the N.H.K 2p: Toradora! 1p: Haibane Renmei Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 19, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2009 Om nu Haibane Renmei hamnar på toppen, hur blir tittandet upplagt? Se ett avsnitt varannan dag Varannan dag. (En del har för övrigt svårt att finna tiden att se mer.) Varför inte börja kolla på den 11 dagar innan jul? Också en möjlig lösning... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 19, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2009 3p: Welcome to the NHK 2p: Toradora 1p: Gankutsuou Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 19, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2009 3p: Haibane Renmei 2p: Honey and Clover 1p: Planetes Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 19, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2009 3p: Planetes 2p: Chocotto Sister 1p: Shakugan no Shana Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 19, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2009 Varför inte börja kolla på den 11 dagar innan jul? För att den är tretton avsnitt. Och så är det väl tradition med att en julkalender gäller från första december. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 20, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2009 Varför inte börja kolla på den 11 dagar innan jul? För att den är tretton avsnitt. Och så är det väl tradition med att en julkalender gäller från första december. Vi kan ju plocka två stycken ~12 avsnittsserier då? =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 20, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2009 Varför inte börja kolla på den 11 dagar innan jul? För att den är tretton avsnitt. Och så är det väl tradition med att en julkalender gäller från första december. Vi kan ju plocka två stycken ~12 avsnittsserier då? =D Det hade ju funkat, om det blir en ~12 avsnittsserie som vinner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet oktober 20, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2009 ett avsnitt varannan dag funkar ju med, det är inte alltid man hinner se ett avsnitt om dagen även om det bara är ca 25 minuter. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 20, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2009 ett avsnitt varannan dag funkar ju med, det är inte alltid man hinner se ett avsnitt om dagen även om det bara är ca 25 minuter. Ni varannan-dag-förespråkare får det att låta som att det är en plåga att kolla på julkalendern <.< Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 20, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2009 Ni varannan-dag-förespråkare får det att låta som att det är en plåga att kolla på julkalendern <.>En del hinner verkligen inte, de som inte sitter som vi och rullar tummarna hela dagarna. Speciellt kan det ju bli så i jultider. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 21, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2009 Om en 12-avsnittsserie vinner så föreslår jag att den "officiella" takten blir ett avsnitt varannan dag. - Många hinner inte se ett avsnitt per dag. Jag har själv otroligt svårt att klämma in andra serier än de som just nu sänds i Japan. - En "riktig" julkalender går från 1-24 december. Att börja 13:e skulle kännas mycket mer udda än att det "saknas" ett avsnitt varannan dag. Jag tycker inte att vi ska välja två serier, så länge inte den vi väljer har en lika lång uppföljare. Att ha två olika julkalenderar på en jul skulle kännas bra lustigt. Givetvis är det upp till var och en att välja hur de vill titta på sin anime, men den "officiella" julkalendern som kan diskuteras och följas gemensamt tycker jag ska ses i den takt jag föreslår ovan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 26, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 När jag räknade efter i helgen så var ställningen följande (någon får gärna kontrollräkna), Haibane Renmei: 23 Welcome to the NHK: 23 Planetes: 16 Övriga: under 10 Ska vi köra en sista omröstning mellan Haibane Renmei och Welcome to the NHK? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Ska vi köra en sista omröstning mellan Haibane Renmei och Welcome to the NHK? Det tycker jag! Jag lägger min röst på Haibane Renmei då jag håller med om att det blir enklare att hänga med om man kollar varannan dag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Min röst: Welcome to the NHK! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Min röst: Welcome to the NHK! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Min röst: Welcome to the NHK! +1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 26, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2009 Haibane Renmei måste det bli. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg