Klona Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Jämföra Ai Yori Aoshi med Clannad? Skäms. Okej då jag kanske gick lite långt där men jag kunde inte hålla mig. Om jag ska tillföra lite till tråden, Welcome to the NHK och Haibane Renmei känns som de mest attraktiva kandidaterna just nu för mig. Haibane Renmei är bara 13 avsnitt men för min del känns inte det som hinder då jag har hört gott om den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Jag röstar på Askvingssamfundet. Den har åtminstone rykte om sig att ha någon form av julkänsla, och så är det en serie jag tänkt se länge. Att den finns billigt på textad DVD är inte fel heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Om jag ska tillföra lite till tråden, Welcome to the NHK och Haibane Renmei känns som de mest attraktiva kandidaterna just nu för mig. Haibane Renmei är bara 13 avsnitt men för min del känns inte det som hinder då jag har hört gott om den. Jag skulle nog rösta på NHK då, eftersom hela grejen med julkalender är ju att ha något för varje dag. Att välja något som Haibane Renmei passar mer under "Månadens anime", vilket enligt mig är ett riktigt bra förslag för den tråden, speciellt med tanke på att doppler av alla personer inte sett den (!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Jag röstar isåfall på Haibane Renmei Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Eftersom det verkar vara fler som hellre ser den än Toradora så röstar jag också på NHK. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Såg Toradora för inte länge sedan, NHK verkar intressant och säkert en del skoj så jag lägger min röst där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Ska vi verkligen rösta redan nu? Hrrm... Jag lägger, om möjligt, en minusröst på NHK då jag inte alls tycker att den var speciellt bra! >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Ska vi verkligen rösta redan nu? Hrrm... Jag lägger, om möjligt, en minusröst på NHK då jag inte alls tycker att den var speciellt bra! >:D Det där var väldigt onödigt gjort. Tycker NHK borde få ett pluspoäng på grund av ditt inlägg här. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Ska vi verkligen rösta redan nu? Hrrm... Jag lägger, om möjligt, en minusröst på NHK då jag inte alls tycker att den var speciellt bra! >:D Det där var väldigt onödigt gjort. Tycker NHK borde få ett pluspoäng på grund av ditt inlägg här. Samt pluspoäng för alla som tyckte att Klibbnisse var otroligt omogen där! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 9, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 9, 2009 Jag lägger, om möjligt, en minusröst på NHK då jag inte alls tycker att den var speciellt bra! >:D Wee! Det finns i allafall en som tycker som jag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 10, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2009 Jag lägger, om möjligt, en minusröst på NHK då jag inte alls tycker att den var speciellt bra! >:D Wee! Det finns i allafall en som tycker som jag! Ni är ju inte riktigt kloka... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addie Skrivet oktober 10, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2009 Jo då. Otroligt klok till och med. Men vad är det som får er att gilla NHK? Det har jag aldrig förstått. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 10, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2009 Men vad är det som får er att gilla NHK? Det har jag aldrig förstått. Höddedudu, NHK är ju faktiskt en ypperlig TV-kanal! Nej, allvarligt talat kan jag inte säga att de få avsnitt av Välkommen till NHK som jag sett var särskilt bra (om än mangan var stundtals lysande), men nu är väl inte kvalitet det främsta kravet? Tidigare år var det ju faktiskt Kanon och Ai Yori Aoshi. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 10, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2009 Tidigare år var det ju faktiskt Kanon och Ai Yori Aoshi. ;) Obvious troll, även om jag måste hålla med om Ai Yori Aoshi Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet oktober 10, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2009 Nej, allvarligt talat kan jag inte säga att de få avsnitt av Välkommen till NHK som jag sett var särskilt bra Dock så skrev du tidigare i tråden att det var du som tog fram NHK ni Youkoso som förslag, och även la din röst på den. Hur ska du ha det nu då? ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 10, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 10, 2009 Dock så skrev du tidigare i tråden att det var du som tog fram NHK ni Youkoso som förslag, och även la din röst på den. Hur ska du ha det nu då? ;) Va? Hur ska jag ha det med vad? ;) Som sagt, men nu är väl inte kvalitet det främsta kravet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 18, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 Har editerat första inlägget i tråden, så jag rekommenderar alla att läsa om det. Jag föreslår att vi siktar på att ha ett beslut i början av november, så alla har god tid på sig att införskaffa serien. Hur ska omröstningen gå till tycker ni? En vanlig phpbb-omröstning, eller ska man få ge 3, 2 och 1 poäng till de tre serier man gillar mest? Själv tycker jag att det senare låter mest rättvist. Därefter kan man eventuellt köra ytterligare en omröstning med de tre alterantiven som fick flest poäng. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3-2-1-poäng, helt klart! Mina röster: 3p till Askvingssamfundet. 2p till Välkommen till NHK. 1p till Planetes. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 Håller med. Röstar på en gång jag med: 3p till Välkommen till NHK 2p till Förtjusande Komplex 1p till Romeo x Juliet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3 Gankutsuou 2 NHK ni Youkoso! 1 Planetes Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3 Welcome to the NHK 2 Haibane Renmei 1 Planetes Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3p till Haibane Renmei 2p till Planetes 1p till Romeo x Juliet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 Jaså? Redan röstning? 3 - Planetes 2 - Honey & Clover 1 - Haibane Renmei Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet oktober 18, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 3p - chocotto sister 2p - Ah! my goddess 1p - Toradora Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 18, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2009 Vad jag menade var att vi kunde ta emot förslag fram till början av november, då vi startar en omröstning. Men tycker ni att vi har fått in tillräckligt med förslag så kan vi lika gärna köra det nu med en gång. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg