mossarelli Skrivet september 12, 2009 Anmäl Share Skrivet september 12, 2009 Jag är ny här på forumet, inte många vet vem jag är, inte många vet vad jag har gjort. Lite efter att jag började titta på Naruto Shippuden så började jag också med Line art i photoshop och flash. Sen började göra lite andra serier och sen så tittade jag bak och såg att jag hade gjort närmare 50 bilder. För att följa min utveckling kan du antingen bli devierad på min Deviantart För dem som vill följa mig men inte på Deviant så har jag Fjortisdagboken. Jag laddar oftast upp nya bilder på BDB samtidigt som jag gör på Deviant, så oavsett vilken man följer så lär man alltid få se något. Annars hänger jag på forum. Smakprov: OBS: Line art är inte att rita på frihand. Jag äger inte rättigheterna till karaktärerna eller bildarbetet utan bara själva omritningen som jag själv gjort med diverse program. Google på Line art. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet september 13, 2009 Anmäl Share Skrivet september 13, 2009 Man kan visst rita line art på fri hand. Line art är en bild som består av tydliga linjer och utan färgnyanser. Hur man går tillväga spelar ingen roll (ritar på fri hand eller använder funktioner i Photoshop/Illustrator/etc på t.ex. ett foto). Förstår inte riktigt vad det är för "omritning" du gjort, kan du utveckla? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aizu-sama Skrivet september 29, 2009 Anmäl Share Skrivet september 29, 2009 Menar du att du ritar med hjälp utav att dra linjer som du sedan böjer, d.v.s kurvor? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet september 29, 2009 Anmäl Share Skrivet september 29, 2009 Vad han gjort är att färglägga andras bilder typ. Och line art betyder bara precis vad det heter. En strecktekning. Oftast syftar man på en "resnad" skiss. http://www.youtube.com/watch?v=h_raXmTBllo&feature=fvst Förr i tiden brukade animatörer skissa med en blå penna och sedan göra line arten med en svart eftersom man kunde scanna svart utan att få med det blåa. Nu för tiden gör man ofta såhär: http://www.polykarbon.com/tutorials/scanning/scan.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg