Yrat Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Så bäst för er att filmen är bra :D, Hört att den är hyfsat på Discshop.se. Men nu frågar jag er, är den bra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Jag tycker att det är en riktigt bra Fantasy film med trevlig musik (kortfattat). Finns även på http://www.webhallen.com/prod.php?id=12363 (UK) för 129 pix. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 riktigt riktigt bra film :) ska t.o.m köpa den själv någon dag :D sjukt härlig och mysig stämning och en handling som inte går av för hackor. en av mina ghibli favoriter. en film som verkligen är värd dina pengar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kaiza Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Jag har UK-versionen, men jag blev mycket besviken för texten var jätteskum, ibland det stod text men de sa inget. Sedan testade jag att se den på engelska med text, och då märkte jag att texten var identisk med vad de sa, och i den engelska versionen hade de lagt till repliker. Jag har inte ens orkat se hela filmen pga av det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 Jag har UK-versionen, men jag blev mycket besviken för texten var jätteskum, ibland det stod text men de sa inget. Sedan testade jag att se den på engelska med text, och då märkte jag att texten var identisk med vad de sa, och i den engelska versionen hade de lagt till repliker. Jag har inte ens orkat se hela filmen pga av det. Samma version som jag har :(... Det är så jä*la nonchalant av de som gav ut den att inte orka göra två textöversättningar utan bara köra med den engelska dubb-subben på båda att jag inte vet vad jag ska säga >:) ... mer än att filmen är mycket bra om än inte Miyazakis bästa.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Exile Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 svårt att säga, jo jag fick huvudvärk av textningen, och jag känner inget direkt älskande av filmen när jag tänker tillbaks. Men det är en bra film när man håller på att kolla, men jag tycket nog att historien känns lite...svår sammanhängande utan bakgrundsförklingar för vissa saker.. vad vet jag, det är sent, köp filmen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 De brittiska och amerikanska utgåvorna har så kallade dubtitles, vilket innebär att de helt sonika fört över dialogen från den amerikanska dubben till textremsorna. Ingenting jag föredrar, då det innebär att det både blir mycket och krånglig text som ofta känns ganska opassande. Den japanska utgåvan lider vad jag vet inte av detta. Visserligen har jag ej sett den själv, någon som har kanske kan upplysa oss? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 Var den första filmen jag såg och jag tyckte den var bra rakt egenom(nästan). Om du nu har funderingar på att köpa den så gör det. Om du redan har köpt den så bra gjort :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 4, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 Var den första filmen jag såg och jag tyckte den var bra rakt egenom(nästan). Om du nu har funderingar på att köpa den så gör det. Om du redan har köpt den så bra gjort :) I got it today :D , har ej sett den ännu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 Hoppas du inte kör engelsk dubbade :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 Hoppas du inte kör engelsk dubbade :P Jag tycker nog att just den amerikanska dubben är en av de bästa jag hört. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
grunt Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 Dubben är ju riktigt sjysst, ser knappt något att klaga på. Billy bob thornton gör verkligen sitt. Det enda som låter lite fjoskigt är när kärleksförklaringarna kommer, det skär i örat som ett rakblad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 5, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Dubben är ju riktigt sjysst, ser knappt något att klaga på. Billy bob thornton gör verkligen sitt. Det enda som låter lite fjoskigt är när kärleksförklaringarna kommer, det skär i örat som ett rakblad. Bättre de än att Jack Nicholson ,John Goodman, Jeff Goldblum, Geroge Clooney lånade ut rösten :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dumbom Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Filmen är ju klockren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Jag har UK-versionen, men jag blev mycket besviken för texten var jätteskum, ibland det stod text men de sa inget. Sedan testade jag att se den på engelska med text, och då märkte jag att texten var identisk med vad de sa, och i den engelska versionen hade de lagt till repliker. Jag har inte ens orkat se hela filmen pga av det. Samma version som jag har :(... Det är så jä*la nonchalant av de som gav ut den att inte orka göra två textöversättningar utan bara köra med den engelska dubb-subben på båda att jag inte vet vad jag ska säga >:) ... mer än att filmen är mycket bra om än inte Miyazakis bästa.. Jag har den också den.. Men även en amrikansk utgåva... Deras sub var inte bättre.. Fast jag måste säga att deras dubb är en av de bättre...I min åsikt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Den är jättebra (enligt mig), Ghibli är ett säkert kort vid animeköp. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
aSet Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 VADÅ BRA? DEN ÄR GUD DEN ÄR HELIG DEN ÄR MER ÄN BRA!!! jag hör på soundtracket varje dag... ( jag är inte galen eller besatt) ska nog göra enn module till NWN om denna fantastiska skapelse Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dumbom Skrivet augusti 6, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2004 VADÅ BRA? DEN ÄR GUD DEN ÄR HELIG DEN ÄR MER ÄN BRA!!! jag hör på soundtracket varje dag... ( jag är inte galen eller besatt) ska nog göra enn module till NWN om denna fantastiska skapelse Gör du så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 "JAG" gillar i alla fall filmen,hade den på min lilla dator...sen kom lillskitens polare och pajjade den. fick formulera om den och joksa,j#vla unge. en bra film, köp den , om inte ladda ner den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 jo det är en as bra film, köp den. jag har den korenska utgåvan med text mycket trevligt må jag säga, jag har även haft usa, koranska är bäst samt hundra gånger snyggare. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 11, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2004 Engelsak versionen var bättre tycker jag, frågan är varför i heal helsika skulle dom hugga av huvudet av Spriten? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet augusti 11, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2004 Antagligen visste dom inte vad som skulle hända, bruden som gjorde det var ju maktgalen och ville ha skogen själv för att smälta järn och tjäna pengar, så var det ju en bonus att döda en gud också. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gemini Skrivet augusti 18, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2004 Har köpt den och ångrar mig inte ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Genma Skrivet augusti 18, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2004 Hoppas du inte kör engelsk dubbade ;) Jag tycker nog att just den amerikanska dubben är en av de bästa jag hört. Jag håller med dig! Den amerikanska dubben av Mononoke Hime är en av de bättre amerikanska dubbar jag hört. "JAG" gillar i alla fall filmen,hade den på min lilla dator...sen kom lillskitens polare och pajjade den.fick formulera om den och joksa,j#vla unge. en bra film, köp den , om inte ladda ner den. Bra, då kan Du passa på att köpa den istället. Som sagt: Ladda inte ner, köp den istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg