Boda Skrivet september 5, 2009 Anmäl Share Skrivet september 5, 2009 Avsnitt:? Skaparen:Tamaki Nozomu Direktör: Akiyuki Shinbo Publicerare:SHAFT Röstskådespelare:? Genre: Action, Ecchi, Lolicon, Seinen, Supernatural Handling Efter Millennium av att leva i skuggorna vill Mina Tepes, härskarinna av alla vampyrer och jord klanen (som är hennes trogna livvakter) ändra sin och hennes släktes vanor. Med sina rikedom betalar Mina Tepes av all japans skuld till omvärlden, för att få tillgång till en konstgjord Ö utanför japans kust. Där hon har tänkt att starta ett vampyr kungarike. Lite lite info just nu men kommer att uppdateras så fort som möjligt ^^ Fan vad jag längtar som fan. älskar ju fan mangan som bara den :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 5, 2009 Anmäl Share Skrivet september 5, 2009 Såg trailern, verkade faktiskt inte vara något vidare. Naken lolivampyr, vampyrer som bor i separat stadsdel, lite våld... Inget som man inte sett förut. Ska väl kanske se något avsnitt bara för att, men har serien några mer substantiella "selling points"? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet september 5, 2009 Anmäl Share Skrivet september 5, 2009 Såg trailern, verkade faktiskt inte vara något vidare. Naken lolivampyr, vampyrer som bor i separat stadsdel, lite våld... Inget som man inte sett förut. Ska väl kanske se något avsnitt bara för att, men har serien några mer substantiella "selling points"? Jag är ganska säker på att du redan har nämnt seriens dragkraft. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet september 6, 2009 Anmäl Share Skrivet september 6, 2009 Såg trailern, verkade faktiskt inte vara något vidare. Naken lolivampyr, vampyrer som bor i separat stadsdel, lite våld... Inget som man inte sett förut. Ska väl kanske se något avsnitt bara för att, men har serien några mer substantiella "selling points"? Snarare naken lolivampyr som lemlästar i en av de mer blodigare vampyrhistorierna på sistonde. Jag har iofs bara läst första volymen av mangan, så jag vet inte om den utvecklas till något mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet september 6, 2009 Anmäl Share Skrivet september 6, 2009 Jag ser iaf fram emot denna serien, ska beställa vol 4:a av mangan snart, tillsammans med alldeles för mycket annat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 6, 2009 Anmäl Share Skrivet september 6, 2009 Precis köpt volym ett av mangan och läst några kapitel. Inte något superspeciellt so far, men vad vet jag? Anyways tror jag på grund av det att jag inte kommer se animen. Inte innan jag läst klart mangan i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 7, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 7, 2010 Avsnitt 1 Första avsnittet var faktiskt en riktig besvikelse. Eftersom den här serien bara är tänkt att vara på tolv avsnitt tycker jag åtminstone att det här var riktigt bortkastat och värdelöst avsnitt. Att försöka introducera hela vampyrsläktet i en talkshow som man gjorde var riktigt tråkigt i min mening. Varför kunde man inte ta mangans introduktion istället som är bra mycket mer actionpackad och roligare att se på dessutom. Produktionen var annars helt okej och det ser inte ut att bli en allt för ljus historia. Avslutningslåten var dock inte den bästa i min mening och kändes inte speciellt passande. Hoppas verkligen att de tar sig i kragen till nästa avsnitt och tar upp farten bra mycket mer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet januari 7, 2010 Författare Anmäl Share Skrivet januari 7, 2010 Avsnitt 1 Första avsnittet var faktiskt en riktig besvikelse. Eftersom den här serien bara är tänkt att vara på tolv avsnitt tycker jag åtminstone att det här var riktigt bortkastat och värdelöst avsnitt. Att försöka introducera hela vampyrsläktet i en talkshow som man gjorde var riktigt tråkigt i min mening. Varför kunde man inte ta mangans introduktion istället som är bra mycket mer actionpackad och roligare att se på dessutom. Produktionen var annars helt okej och det ser inte ut att bli en allt för ljus historia. Avslutningslåten var dock inte den bästa i min mening och kändes inte speciellt passande. Hoppas verkligen att de tar sig i kragen till nästa avsnitt och tar upp farten bra mycket mer. Jag instämmer helt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jico Skrivet januari 9, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2010 första avsnitt , inget vidare men förväntar mig fortfarande att den ska bli bra , man har juh hört mycket bra om mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 11, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2010 Upplägget på det första avsnittet (diskussionsprogram med kändispanel) var ungefär det mest lovande jag sett och hört om serien. Det var inget vidare ändå, men det visar åtminstone att producenterna har stake att pröva något annorlunda. (Annorlunda på ett annorlunda sätt än det sätt som Shaft BRUKAR vara annorlunda på.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 15, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2010 Avsnitt 2 NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Vafalls! Vad är detta för slags alternativ handling dom kör med, gillas INTE! Jag försökte även se det som en helt annan serie men det kändes lika B också med killen som dök upp och hela den sista scenen. Nä, det här var inte något som jag tyckte om. Sen att de ändra på lite karaktärers personligheter gillas inte heller.... kanske ska hålla mig enbart till mangan och skita i det här... Jag ger den ett par avsnitt till åtminstone för att se om de inte kan bli lite coola actionscener då jag gillar produktionskvalitén på serien i alla fall. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet januari 19, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2010 Har sett första avsnittet och jag ser verkligen fram emot denna serie :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet januari 20, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2010 Upptäckte att Dance in The Vampire Bund OP är en cover av en gammal 80-talshit från det japanska bandet REBECCA. är det bara jag eller har Shaft och Shinbo Akiyukis produktioner varit fulla med gamla låtar sen Maria Holic sändes för ett år sen med covern av Kimi ni, Mune kyun! Snart kommer man höra en cover av rickrollsången om det fortsätter så här.XD http://www.youtube.com/watch?v=zReMktUDBMg Vampire Bund OP http://www.youtube.com/watch?v=l2mNDbdz-LQ&feature=related REBECCA - Friends Sorry lite med denna offtopic, hursomhelst angående med de två första avsnitt är Vampire Bund en ganska intressant serie. Man får se hur långt Shinbo kan skapa en originell story utan förstöra mangans storyline. Men jag har inte läst mangan så jag bryr mig inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
McDunk Skrivet januari 22, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2010 Avsnitt 3 finns ute nu också :) Riktigt bra avsnitt också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg