shikosan Skrivet augusti 14, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2009 Jag har hört att Chi betyder Blod. Är det sant? Man kan ju aldrig veta riktigt säkert om man hört saker på internet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 14, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2009 Jag har hört att Chi betyder Blod. Är det sant? Man kan ju aldrig veta riktigt säkert om man hört saker på internet. Ja, det stämmer. Finns även det mer medicinska ordet "ketsueki", men "chi" är vanligast. Vad är det som är så konstigt med det ordet? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 14, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2009 Chi har många betydelser. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet augusti 14, 2009 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2009 Tror inte det finns några sidor/web-översättare som avsiktligt lär ut fel ord. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shikosan Skrivet augusti 14, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2009 Tack för alla svar. Nu svarar jag er^^ : Nej inget konstigt med betydelsen av Chi, och nej, jag tror inte att folk avsiktligt ger ut fel info, men man kan ju inte veta hur rätt de har. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg