c4z Skrivet augusti 2, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2004 Någon som så dokumentären igår ( 1/8 ) om japanska, kvinliga fri-brottare (ihjäl-mördare kanske är ett bättre ord?). Fy fan. Lätt det sjukaste jag sett på svensk tv. Altså, det går inte med ord beskriva hur brutal deras träning var. Dom slog varandra i ansiktet, släpades i håret, stampade på motståndarens huvud när dom låg ner och allt annat. Och jag lovar, inget var fejk. En av de brutalare sakerna var när två tjejer kom springandes mot varandra och så hoppsparkade de ena den andra i munnen. Fy fan vad hon blödde. Och på matcherna! Dom går inte att beskriva. Stampa, knäa, sparka och allt annat i ansiktet på varandra. Och ibland klättrade dom upp på ring stolparna och hoppade ner med knäna i magen på den andra. Och som sagt, inget var fejk. Och vilken psykisk tortyr. Tränaren (som var en kvinna, dock en stor sådan) slog och skrek åt dom. En rymde från "skolan" och en annan slutade efter att ha sett en träning. Helt sjukt. Nog ska det vara japan... Inte ens USA skulle tillåta sånt här! Jag menar, kvinnor och allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet augusti 2, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2004 Jag blev rätt upprörd över den också, men tro mig det finns sjukare shower i Japan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RockmanZero Skrivet augusti 2, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 2, 2004 Jag hade tänkt att titta på det, men jag glömde bort det helt och hållet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Helt sjukt. Nog ska det vara japan... Inte ens USA skulle tillåta sånt här! Jag menar, kvinnor och allt. Invånare i i-länder är alldeles för lätt roade (så vitt jag vet så har våld alltid varit något som lockar människan, men jag kan ha fel)... Jag är trött nu... Ifall jag har missförstått något som ber jag om förlåtelse i förväg! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Såg det.. kan säga att de va inte roligt att se.. zappade bort den och ängde min tv stund till redplanet istället :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stefan Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Riktigt brutal mentalitet den tränaren hade... "Du är värdelös. Vi har ingen nytta av dej. Ring dina föräldrar och säg att du kommer hem eftersom du är värdelös." Sjukt att pro-wrestling är så populärt.. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet augusti 9, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2004 vad då sjuk? SKa man bli något måste man slita för det, that life. Ska man bli bra på slåss får man ju fan träna och ta lite stryk. jag menar inget alvarligt hände, dom blödde lite granna, so what, ingen dog. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stefan Skrivet augusti 9, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2004 Personligen gillar jag inte den mentaliteten. Ungefär samma som "vi vann inte ett silver, vi förlorade ett guld, snyft snyft". Sånt får mej att må ILLA! I övrigt gillar jag inte våld, såvida den inte är helt virtuell ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 9, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 9, 2004 Lätt hårda kvinnor.... Jag skulle inte ha något emot att sparras mot en sådan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Någon som så dokumentären igår ( 1/8 ) om japanska, kvinliga fri-brottare (ihjäl-mördare kanske är ett bättre ord?). Fy fan. Lätt det sjukaste jag sett på svensk tv. Altså, det går inte med ord beskriva hur brutal deras träning var. Dom slog varandra i ansiktet, släpades i håret, stampade på motståndarens huvud när dom låg ner och allt annat. Och jag lovar, inget var fejk. En av de brutalare sakerna var när två tjejer kom springandes mot varandra och så hoppsparkade de ena den andra i munnen. Fy fan vad hon blödde. Och på matcherna! Dom går inte att beskriva. Stampa, knäa, sparka och allt annat i ansiktet på varandra. Och ibland klättrade dom upp på ring stolparna och hoppade ner med knäna i magen på den andra. Och som sagt, inget var fejk. Och vilken psykisk tortyr. Tränaren (som var en kvinna, dock en stor sådan) slog och skrek åt dom. En rymde från "skolan" och en annan slutade efter att ha sett en träning. Helt sjukt. Nog ska det vara japan... Inte ens USA skulle tillåta sånt här! Jag menar, kvinnor och allt. Vadå? har du inte sett sånna där matcher där Bysstiga tjejer är som Carmen,Pamela som slåss seriöst? Fy helvete vad det är sjukare, det är ju en sorts ultimate fighting liknande. Kommer med källan inom kort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Lätt hårda kvinnor.... Jag skulle inte ha något emot att sparras mot en sådan. hårda kvinnor? de tog ju bara stryk, vad tusan flyttade dom sig inte lite för när dom såg att det kom en sådan där kamikaze självmords spark för?^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Krunaldo Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Yrat och mekurion: Point är allt jag säger. Sådant här borde visas i sverige ;). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet augusti 11, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2004 tackar och bockar krunaldo, trodde jag var den ända som tyckte det^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kronic Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 The girls of GAEA var en mycket underhållande dokumentär. Är själv ett stort gammalt fan av den japanska "show" brottningen (show är inte rätt ord för att beskriva dessa otroliga attleter). Det var som en sjänk från ovan att denna dokumentär visades. Att få tag på detta annars är näst intill helt omöjligt! Har lyckats samlat på mig en 50 matcher via datorn från förbund som GAEA, AJW och ARISON. Har även en vän som för några år sedan beställde på sig några hela evenemang med dessa tjejer ^___^ Kvinnor KAN och dom är dessutom väldigt mycket bättre än en massa män i samma brange. Att dessa tjejer blev utsatta för denna otroligt hårda träning är av första anledningen som ett av proffsen därifrån har sagt "Vi måste vara dubbelt så hårda, duktiga, snabba, attletiska som männen för att kunna göra oss ett namn" nummer 2 "för detta så måste vi ha tjejer som gör det helhjärtat så att det skall funka och för att det skall bli minimalt med skador" Jag säger bara: Bra jobbat tjejer... och jag kommer aldrig sluta älska er ^__^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet augusti 14, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 heh jag tycker det är rätt fint med den sortens våld....även om det är lite överspelat och lite självmords tekniker.....blood är alltid blod >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet augusti 15, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2004 Har inte sett det än men det kanske är något man ska se på i framtiden (när jag bor i Japan förståss =) ) sen såg jag också att man kunde köpa en dvd med massa sånna matcher på tradera. här är en länk till lite fakta om dem. http://classes.yale.edu/02-03/anth254a/videos/gaea_girls.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyuki Skrivet november 23, 2004 Anmäl Share Skrivet november 23, 2004 Vadå "kvinnor och allt"? Så tjejer/flickor/whatever får inte slåss våldsamt nu eller? :sleep:; kan killar kan vi. Men helst av allt ska ju sånt där förbjudas, ogillar boxning som är rätt mycket mildare ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet november 27, 2004 Anmäl Share Skrivet november 27, 2004 Vadå "kvinnor och allt"? Så tjejer/flickor/whatever får inte slåss våldsamt nu eller? :sleep:; kan killar kan vi. Men helst av allt ska ju sånt där förbjudas, ogillar boxning som är rätt mycket mildare ;P eh varför ska "sånt där" förbjudas? Dom tycker nog med största sannolikhet att det är dret skoj och gå upp och "brottas" lite. Men ärligt, dom gjorde ju inga våldsama grejor, allt skedde ju under kontrolerade former. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyuki Skrivet november 28, 2004 Anmäl Share Skrivet november 28, 2004 Tycker inte fysiskt våld ska förekomma i sportsammanhang (då är det väl inte sport?)- Kontrollerade former? Well, de är inte fake-fighting som på kanal 5 precis. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet november 29, 2004 Anmäl Share Skrivet november 29, 2004 klart det är en sport om man tävlar vid ett sportsligt evenemang! Det såg rent av harmlöst ut gemfört med vad tex boxningen kan ställe till med i huvudet efter några år. Nu kan man ju disskutera vad våld och våld är, tycker du att dom verkligen utövade "Våld" mot varandra? "Våld" för mig är inte bara på det fysiska planet utan även the psykiska. "Våld" utövas när man verkligen vill skada en annan mäniska/djur, och jag tror inte att det är det som "Japansk Wrestling" går ut på. Det jag säger är att Wrestling är en sport lika mycket som fotboll eller hockey. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyuki Skrivet november 29, 2004 Anmäl Share Skrivet november 29, 2004 Såg du ens bilderna? De river varandra så att de börjar blöda, de stampar på varandras huvuden, det är knappast vad de gör i amerikans/engelsk brottning, för de brottas inte enligt mig, de slåss! Tycker inte något sådant kan kallas sport. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
super-8 Skrivet november 29, 2004 Anmäl Share Skrivet november 29, 2004 Tycker inte fysiskt våld ska förekomma i sportsammanhang (då är det väl inte sport?)- Kontrollerade former? Well, de är inte fake-fighting som på kanal 5 precis. bara för att göra ett litet rättande så är det på z tv ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miyuki Skrivet november 29, 2004 Anmäl Share Skrivet november 29, 2004 Sch ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet november 29, 2004 Anmäl Share Skrivet november 29, 2004 Jag ser inga som helst problem med det, de ställer väl ändock upp på det frivilligt. De kan ju bara sticka därifrån om de vill. Visst, deras föräldrar och liknande kanske inte blir så glada, men de kan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mekurion Skrivet november 30, 2004 Anmäl Share Skrivet november 30, 2004 Såg du ens bilderna? De river varandra så att de börjar blöda, de stampar på varandras huvuden, det är knappast vad de gör i amerikans/engelsk brottning, för de brottas inte enligt mig, de slåss!Tycker inte något sådant kan kallas sport. för det första, jag tror inte att dom stamapar på varandras huvuden på riktigt, för det andra så är det "Wrestling" dvs lite halv fusk, uppgjorda matcher etc, om man tittar på bilderna så låter sig ju motståndaren bli kastad , annars skulle dom ju sprattla som fiskar i dom där monga teknikerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg