Them_bonez Skrivet juni 29, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2009 Finns det några animebaserade spel som är riktigt bra ? :P Skulle behöva lite tips, och det vore kul om det fanns nått till 360 eller wii :) Har sneglat på narutospelen from time to time men aldrig vågat köpa pga rädsla för att bli besviken :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet juni 29, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2009 Naruto Ultimate Ninja köpte jag för något år sen till 360, och det var ett riktigt bra spel, så du lär inte bli besviken. Annars finns ju en rad rollspel som är av animetyp, dvs karaktärsdesign och storyupplägg, t.ex Eternal Sonata, Tales of Vesperia etc. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juni 29, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2009 Tja... narutospelen (åtminstone ett utav de första till 360 eller ps3) fick ju redigt bra kritik i tidningarna om jag inte minns helt fel, både för grafik, story, sandlådemöjligheterna och att den höll sig till originalet i början. Annars är jag lite inne på flaskis spår, att rent stilmässigt finns det mängder av spel som designats med animeinspiration, det kommer dock inte riktigt upp några i huvudet just nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet juni 29, 2009 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2009 Det finns en massa konstiga Gundam spel också. Vissa här på forumet verkar rent maniska över dem. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Them_bonez Skrivet juni 29, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet juni 29, 2009 Oo najs :O Ska helt klart kolla upp på dom där narutospelen :P Aa star ocean verkar ju va ett sånt spel typ som är animeinfluerat, samt ff serien såklart. Tack :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razer Skrivet oktober 1, 2009 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2009 Full Metal Alchemist ska finnas på PS2, och det ska släppas ett nytt till Wii också. Ah justja, det finns ett till DS också. De spelen är alla typ 'side-storys' så de förstör ingenting ;P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FunkyRaspberry Skrivet april 28, 2011 Anmäl Share Skrivet april 28, 2011 Naruto: Ultimate Ninja Storm 2 är ett helt ok fightingspel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet augusti 21, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2011 "Tales of" spelen från Namcobandai är mina personliga favoriter. De som är släppta i Sverige är: Tales of Symphonia (Gamecube) Tales of Phantasia (GBA) Tales of Eternia (PSP) Tales of the World - Radiant Mythology (PSP) Tales of Symphonia: Dawn of the New World (Wii) Tales of Vesperia (Xbox360) Det är synd att det är så få som släppts i västvärlden. Jag kan verkligen rekommendera dessa, dock :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaitoKidGirl14122 Skrivet mars 7, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 7, 2012 Och sedan har det kommit preis ett One Piece spel till 3DS men det är samma som finns till wii altså den försa Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
A-lan Skrivet mars 8, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 8, 2012 "Tales of" spelen från Namcobandai är mina personliga favoriter. Tales-spelen är inte animebaserade i det minsta. Det finns förvisso anime baserat på spelen, men den är en annan femma. Jag rekommendera dem iofs starkt, i vilket fall, även om jag hittils bara spelat det ursprungliga Tales of Phantasia till SNES (på emulator med en fangjord översättning ...som även finns på svenska, lustigt nog). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet mars 9, 2012 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2012 Jaja :P Dom är bra iallafall. Tales of Graces f kommer ju till Ps3 nu snart. Rekommenderas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moorsoldaten Skrivet april 8, 2013 Anmäl Share Skrivet april 8, 2013 Tyvärr så är det ända jag kommer att tänka på exklusivt till PS3. Ni no kuni är bra om än lite barnsligt. Gjort med hjälp av Studio ghibli. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet april 9, 2013 Anmäl Share Skrivet april 9, 2013 Beror på vad du menar med animéspel. Är det något som är baserat på en animé, eller något som typ har animé-artat tema och animéiska teckningar? Galgun till PS3/360 kan väl klassas som ett animéspel även om det inte är baserat på någon speciell. Annars är Berserk till Dreamcast det i särklass bästa animé(manga)baserade spelet evar. Edit: Noterade originalpostens år. Nåja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mattadåre Skrivet juli 11, 2013 Anmäl Share Skrivet juli 11, 2013 Jag är själv alltid sugen på att hitta nya, roliga animéspel, eftersom de flesta inte ens släpps här i västvärlden. Så fort det kommer något som verkar lovande brukar jag plocka upp det, men det har inte varit så mycket på de senaste åren. Jag skulle dock vilja säga att jag verkligen gillade Bleach: Soul Resurreción till PS3. Härligt liten pärla som jag spelade väldigt mycket och detta trots att jag inte alls är ett fan av TV-serien.Actionfyllt, beroendeframkallande och packat med innehåll, och att man får spela som och ranka upp med så många olika figurer är riktigt skoj.Säga vad man vill om Bleach som serie, men karaktärsdesignen har jag alltid diggat,och att få spela som ondingarna är trevligt. Check it out, om ni kan! :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poeten Skrivet juli 12, 2013 Anmäl Share Skrivet juli 12, 2013 Finns ju en herrans massa anime-ish mmorpg'n där ute, men den jag kommer att tänka på är Ragnarök Online, och Ragnarök Online 2: Legend of the Second, har inte kollat in animen (Kanske borde..) men spelen är riktigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg