Japs Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 Här är jag igen med nya bilder att visa upp. har dock bara skisser just nu. Kommer fortsätta lägga upp bilder i samma tråd nu (den här tråden!) Evrel Berndock: Min karaktär från "Det Annalkande Hotet". Solid Snake Japs-style: Jag vet! Jag har fått Metal gear-sjuka. Är helt besatt. Det var allt för nu. Kommentarer? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Snygg. Den där Evrel.. Höll du inte på med den under Dogakon? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 3, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 Jo det gjorde jag. Den e inte helt klar ännu. Kommer nog inte bli det heller. Håller på med en bild som är lite Ragnarök/scrapped Princess influerad. Den är inte färdig ännnu. Brigadier: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet augusti 3, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2004 jag gillar den! glöm inte att posta den igen när den är klar! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 Hehe... Om jag bara vore in Ditto från Nianze... Då skulle jag sno dina egenskaper och göra Nianze till ett Manga/Anime/Rollspels projekt. Nu måste jag förlita mig på andra.. hehe... Bara fortsätta träna då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet augusti 4, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 4, 2004 du har en skön stil me pennan tycker jag... ansiktet på den första bilden såg småmyskoa ut, men posen va najs ^^ o gillar verkligen snake bilden, helskön :) vore najs om du gjorde klart den senaste bilden, ser ju ut som en riktgig bra början ^_~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 6, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2004 Så nu e bilden klar, på sätt och vis... Brigadier: Jag vet att många av skuggorna blev helt fel, speciellt på byxorna. Men det orkar jag inte göra nåt åt. Visst är jag lat? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet augusti 6, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 6, 2004 skitsnyggt! du kan verkligen rita folds, något som jag ständigt tränar på. Skulle gärna vilja se den här med lite passande bakgrund också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Hallå hallå! Nu ska ni få höra nåra saker som kanske kan förklara varför jag inte spottat ur mig så mycket art på sistone (förutom artist blocket då). Jag har varit i planerings-fasen av ett projekt som jag länge velat prova. Nämligen Flash. Många vet ju vad Flash är, men för dom som inte vet så är Flash är ett program som man kan göra filmer i som sedan kan ses på nätet. Jag har länge velat göra en sådan film. Men varken haft nån bra ide eller tillräckligt med kunskap om själva programmet. Men nu vet jag hur jag ska göra. Men jag berättar inte hur. Nåja tillbaka till själva projektet. Själva handlingen revolverar kring en by långt in i skogen. Byborna lider av en pågående epidemi. En sjukdom som byborna kallar "The Flaking". Ferle, en ung kvinna anländer till byn ovetandes om epidemin. Varför hon är där är okänt, men hon blir emotionellt engagerad i kampen mot "The Flaking". Nåja vill inte avslöja för mycket så det räcker. Filmen kommer vara på engelska och vara i svartvitt och ligga på 3 avsnitt som kommer vara runt 10 minuter långa förhoppningsvis. Arbetsnamnet på filmen är för tillfället "Brigadier". Men det byter jag ut när jag kommer på nått bättre! För att ni ska få en liten försmak på hur själva filmen kommer se ut. Yiek Sketch: Detta är som synes en skiss. Detta är mitt råmateriel. Yiek FLASHed: Så här ser det ut när jag gett bilden en omgång i Flash. Bilden ser lite skissig (hittade inget bättre ord för hur det ser ut) och så ut men jag gillar det och anser att det (förhopningsvis) ger filmen en egen stil, så att säga. (notera att det ser mycket bättre ut i Flash än när man lägger in det i PS) Själva tekninken hur man gör detta är inte alls speciellt märkvärdig egentligen. Egentligen tänkte jag hålla det här under täckmantel tills åtminstone trailern var klar. Men som vanligt kan jag inte hålla mig. baka Och zaffe, jag hoppas du är villig att hjälpa till med röstskådespeleri! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pjat Skrivet augusti 14, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 trevliga bilder.. snyggt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet augusti 14, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 N-I-C-E! Jag hoppas verkligen du fixar en länk åt oss dödliga till filmen när den är klar ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet augusti 14, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 -klappar händerna- Vädligt snyggt. Hoppas filmerna blir bra, vill gärna se dom :) Lycka till med allt pysslande Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 14, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 Man tackar! Fast det är fortfarande mycket som måste fixas innan själva filmerna kan göras. Rösterna måste tex spelas in på förhand. Jag kommer att lägga upp filmerna på Newgrounds.com Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet augusti 14, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2004 Och zaffe, jag hoppas du är villig att hjälpa till med röstskådespeleri! visst. blir säkert nån kvinnlig karaktär jag får gö rösten till säg till om du vill ha hjälp med nått mer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
forehead Skrivet augusti 15, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2004 jag hoppas verkligen du väljer ut röstskådespelare som är riktigt bra på engeleska, åtminstone uttalet. jag skulle bara rysa av att se en flash-anime med svenskar som pratar dålig engelska :/ oh well, det låter åtminstone som ett roligt projekt, lycka till! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 18, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2004 Zaffe lyckades få mig till att ändra så att de pratar svenska med engelsk undertext istället. Har börjat plita ner manuset nu. Scen 1 och 2 är klara (i manuset alltså). Fast det är ju inte speciellt mycket snack i dem. Kan inte visa nån art just nu för jag fick inte med mig min dator tillbaka från morsan. Hämtar den i helgen. ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet augusti 18, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2004 Riktigt snygga skisser japs Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet augusti 18, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 18, 2004 men herregud, menar du att du ska rita allt på papper och sedan lägga in det i flash? Det tar ju år! Fast det skulle ju bli hur snyggt som helst. Har hållt på lite med flash ett tag, mest bara lekt runt, har aldrig varit sådär seriös. Men jag kan programmet i stora drag iaf.. men jag kommer se fram emot denna filmen ,verkar ju skitgrymt projekt! Och svenska röster med engelsk undertext, hehe. Första "svenska animen"! Kommer säkert bli den nya inne grejen på NG!;) Men jag säger lycka till, ganbatte ne! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 19, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 Att det kommer ta lång tid var jag beredd på ;). Men dessvärre befarar jag att filmerna kommer bli för stora, eftersom NG har en gräns på 5Mb. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet augusti 19, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 19, 2004 Nä då, 5mb räcker ganska långt speciellt när vi snackar om flashfilmer. Gjorde en flashfilm på cirka 2 minuter med röster och den tog efter ha komprimerat den ungefär 1.5 mb. Annars finns det fler upload klienter? Fina skisser! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 20, 2004 Vilken fps var din film på? Min kommer vara 24fps och då blir nog filstorleken lite större. Inte mycket kanske, men lite. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet augusti 21, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2004 wooh 24 fps kommer bli ett helvete att animera och teckna allt! du borde kanske sänka lite, det är ju trotts allt bara en flashfilm din första oxå! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 21, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2004 Man behöver ju inte teckna en bild för varje frame bara för att det är 24fps. jag kör mest med 24fps ifall jag vill göra nånting som går mycket fort, det tillåter inte 12fps. Men jag förstår vad du menar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet augusti 26, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2004 Hittade en nygammal skiss igår. Snabbscanning! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg