Spazer Skrivet augusti 5, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2004 Förstår inte hur du kan dissa 80-talsstilen. Allt var bäst under 80-talet! Musik, anime (iaf i viss mån), frisyrer, yuppies etc. Åhh, ge mig tillbaks mitt 80-tal. Enligt mitt tycke är Kimagure Orange Road outstanding så ge den en chans om du inte sett den. Bara att hålla med. :) Och Kimagure Orange Road är underbar, så jag säger samma som Lord Gus, ge den en chans, och ojojoj grymt soundtrack har den också "Dance In The Memories" "Night of Summerside" och "Summer Mirage" säger jag bara :) Jag kan inte komma på något mer att rekommendera just nu som inte redan nämnts i tråden. Men det skadar inte att nämna dessa serier igen... Maison Ikkoku His and Her Circumstances Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 Kan du nämna några serier/filmer som du gillar så att man vet vilken sorts standard du letar efter. Spelar kvaliten på teckningarna någon roll eller är det bara själva historien du är ute efter. Whisper of the Heart Escaflowne (serien) Ashita no Nadja Sailor Moon (visserligen från 80 talet, men en klassiker) Full Moon wo Sagashite Fushigi Yuugi (kan bli lite tjatig) Memories off True Love Story är annars några att rekomendera.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet augusti 7, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 7, 2004 Ja, det mesta är ju helt klart sagt. Fan Selene, du snodde Fullmoon wo Sagashite. Den skulle jag säga. :P Kan dra upp ett par till iaf. Ai Yori Aoshi Angel Sanctuary Både är riktigt bra enligt mig. AYA kan tendera att vara lite... Hur ska man säga. Tjatig, fast jag tycker iaf att serien är underbar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grimmer Skrivet augusti 10, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 10, 2004 Ack, du vet inte vad du missar, när du Ikkoku och Superfamiljen dissar. (Woho! Poet-level up!) Jag ogillar inte 80 talets stories eller ngt sådant, jag har bara ngt emot att se på dess tecknings stil i mer ett par timmar.Det är lugnt, varje avsnitt är bara 25-30 minuter långt. Om man bortser från Ikkoku-filmen, men den är ingen nödvändighet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet augusti 11, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 11, 2004 håller mig till Love Hina :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RasMuX Skrivet augusti 15, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2004 En serie som domineras av kärlek med inslag av lite våldsamheter är Saikano. Otroligt sorglig, men ändå ett mästerverk... Använde t.o.m. några näsdukar när jag såg den... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Da Capo, underbar serie. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Använde t.o.m. några näsdukar när jag såg den... Då ska du posta i den här tråden http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=610 Ännu en gång vill jag förstärka Kimi ga Nozomu Eien s exellens. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yrat Skrivet augusti 16, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2004 Skrtta på ni bara, men Love Hina väl en romantikanime eller? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet augusti 17, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2004 Skulle klassa den som en småsnuskig romanskomedi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Spazer Skrivet augusti 17, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 17, 2004 Jag glömde nämna Yume De Aetara (If I See You In My Dreams) i mitt förra inlägg i tråden. Det är också en romantisk animé att verkligen rekommendera. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Love Hina (alla OVA och specials osv) Onegai Teacher Kimi Ga Nozomu Eien är 3 serier man _MÅSTE_ se! Jag har på senare tid fått ett stort sug efter romantiska serier, jag älskar dem! fast favoriterna är cowboy bebop och neon genesis evangelion son inte direkt är så romantiska :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Leda är om jag inte minns fel en del romantik i. Superfamiljen Maison Ikkoku Marmeladpojken Kare Kano Kimi ga Nouzumi Eien Ranma ½ Sailor Moon Fushigi Yuugi Angel Santuary Saikano Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bao Skrivet augusti 31, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2004 Shojo favvosen är helt klart Hana yori Dango, eller boys over flowers som den oxå heter. Suveränt välberättad! Den slår Love Hina med hästlängder!!! Läs här! http://www.animechains.com/hyd/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Skrivet september 1, 2004 Anmäl Share Skrivet september 1, 2004 Jag kan rekommendera Ai Yori Aoshi, lugn och dramatisk med en smula komedi. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuMo Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 romatiska animes huh... mangor kan jag en hel del, shoujofreak som jag är, men animes.... ska kolla min anime lista... Full Moon Wo Sagashite Kamikaze Kaitou Jeanne Fushigi Yuugi Daa Daa Daa Inuyasha (ja lite iaf) Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch (jätterekomenderad!) Rose Of Versailles (gammal serie från 70talet) Nanaka 6/17 Princess Tutu (jätterekomenderad!!) Tsuki Hime (inte shoujo men.. söt) Marmalade Boy (superrekomenderad!) DN angel Kare Kano/Kareshi Kanojou No Jijou Kimi Ga Nozomu Eien Clamp School Detectives (inte jätteromatisk men söt) Ayashi No Ceres Video Girl Ai Cutey Honey Cosmic Baton Girl Comet-san I My Me Strawberry Eggs Revolutionary Girl Utena Koi Kaze Tenshi na konamaiki True Love Story Aishiteruze Baby Card Captor Sakura är några få animes som inte är så mycket action utan mer romantik och sött ;) behöver nån tips på shoujomangor så fråga mig, jag har typ 300 nerladdade mangor och säkert 200 är shoujos lol Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
angel Skrivet mars 9, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2005 Onegai serierna...Chobits...Love Hina (i viss mån)....jag anser att DNangel också är ganska romantisk i alla fall stundtals... :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JewnaS Skrivet mars 9, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2005 Som flera andra har sagt så rekommenderar jag Chobits, DN Angel och Love Hina. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet mars 9, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 9, 2005 Hana Yori Dango (Boys Over Flowers) och Sakura Diaries. Jag skulle nog inte kalla serier som Love Hina för romantik, de ligger någonstans i mellanlandet mellan det och harem-anime. (Någon moderator kunde kanske fixa länken i inlägget lite högre upp så den inte generalfuckar hela layouten? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg