Dread Skrivet september 11, 2009 Anmäl Share Skrivet september 11, 2009 Jag har inte gett upp den, jag följer den, men eftersom jag läst längre i mangan än vad animen har kommit så har jag inte så mycket att diskutera om avsnitten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mossarelli Skrivet september 12, 2009 Anmäl Share Skrivet september 12, 2009 Tack för att du påminde mig. Idag borde nästa kapitel ha kommit ut med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zuljin Skrivet september 30, 2009 Anmäl Share Skrivet september 30, 2009 jag håller med om att dom komiska uttrycken är för mycket för ofta. dom sabbar för mycket av stämningen osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razer Skrivet november 5, 2009 Anmäl Share Skrivet november 5, 2009 Någon som vet när den engelska dubben kommer? 'om' det nu kommer en sådan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet november 5, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet november 5, 2009 Någon som vet när den engelska dubben kommer? 'om' det nu kommer en sådan. Den kommer, och de har redan börjat spela in den, med samma röstskådisar som den tidigare serien, så när som på ett fåtal karaktärer som Scar och (naturligtvis) Al. När den kommer har jag dock inte hört, men med tanke på att DVDerna har börjat komma ut i japan borde det inte dröja alltför länge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet november 5, 2009 Anmäl Share Skrivet november 5, 2009 Kan någon vara trevlig och nämna vilket avsnitt serien är på, samt hur många avsnitt det kommer bli (om det nu är offentliggjort)? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet november 5, 2009 Anmäl Share Skrivet november 5, 2009 Kan någon vara trevlig och nämna vilket avsnitt serien är på, samt hur många avsnitt det kommer bli (om det nu är offentliggjort)? 30 har kommit. I början var det ju sagt runt en 52 avsnitt, men jag har även läst lite rykten på "63" st. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razer Skrivet november 6, 2009 Anmäl Share Skrivet november 6, 2009 Den kommer, och de har redan börjat spela in den, med samma röstskådisar som den tidigare serien, så när som på ett fåtal karaktärer som Scar och (naturligtvis) Al. När den kommer har jag dock inte hört, men med tanke på att DVDerna har börjat komma ut i japan borde det inte dröja alltför länge. Okej, tack för svaret. Det låter bra väldigt bra det! Al's röst var faktiskt lite småjobbig ibland (speciellt i de allvarligare scenerna då hans röst låter lite för mesig). Men ja, det blir väl bara till att vänta :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet juni 9, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2010 60 Nu börjar det verkligen gå utför för Ed och de andra. 3 avsnitt kvar och spänningen är på topp :P Inte för att jag någon gång har tvivlat på att de vinner i slutet men det ser onekligen mörkt ut Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2010 Det enda jag tycker ser mörkt ut är hur de ska få med hela mangan i tv-serien. Jag misstänker att vi kommer att ha en film/OVA att behöva se framemot till hösten eller under nästa år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet juni 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2010 Riktigt grym serie. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2010 Känns som att det kommer att bli väldigt tight att avsluta serien med bara 3 avsnitt men jag litar och har tro på Bones att de lyckas med det. 60 Angående avsnittet så ska det bli intressant hur "gud" kommer att svara till Homuculus, tror inte att han bara kommer låta sig att bli absorberad av "den". Just nu är det lite svårt att gissa vad som kommer hända exakt men misstänker att det kommer vara en slags strid inne i Homuculus men vet ju aldrig. Ser i alla fall fram emot de tre sista avsnitten och hoppas på episkt slut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 10, 2010 Anmäl Share Skrivet juni 10, 2010 Tänkte bara flika in med att det blir 64 avsnitt istället för 63. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet juli 9, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2011 Efter de tre avsnitten jag såg i början av den här tråden tittade jag aldrig vidare p.g.a skola. Nu har jag dock satt mig ner och tagit mig upp till avsnitt 33. Jag gillar den mycket bättre än första serien, kan dock säga att även jag tyckte den kändes stundtals "lättsam" i början. Och trots diverse slumpartade komiska inslag i form av fåniga ansiktsuttryck så finner jag den mycket mer spännande och rolig att följa. Det är dock en sak som jag funderar över... Xerxes och de vises sten etc När Ed, Lin och Envy är i magen på Gluttony så kommer det fram hur Xerxes blev förstört, om jag fattade det rätt offrades alla dessa människor till att göra de vises sten/-ar. (Trots att jag såg avsnittet för ett par timmar sedan slinker dialog bort här och där då jag tittat på 18 st avsnitt idag, så jag är inte säker). Om jag fattade det rätt så sprängdes Xerxes för länge länge sedan i tidslinjen som FMA utspelar sig i. I några avsnitt senare snackas det om att Marcoh hjälpte till att "komma" på hur man gjorde de vises sten, dessutom kan "Father" skapa den genom att peta sig i pannan. Skulle jag kunna få ett så spoilerfritt svar som möjligt på detta? Jag ser det som ett plothål just nu och blir smått orolig att inga svar få då Ed och Al temporärt(?) övergivit jakten och riktat in sig på alkemin från öster istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 9, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 9, 2011 Xerxes och de vises sten etc Spoiler När Ed, Lin och Envy är i magen på Gluttony så kommer det fram hur Xerxes blev förstört, om jag fattade det rätt offrades alla dessa människor till att göra de vises sten/-ar. (Trots att jag såg avsnittet för ett par timmar sedan slinker dialog bort här och där då jag tittat på 18 st avsnitt idag, så jag är inte säker). Om jag fattade det rätt så sprängdes Xerxes för länge länge sedan i tidslinjen som FMA utspelar sig i. I några avsnitt senare snackas det om att Marcoh hjälpte till att "komma" på hur man gjorde de vises sten, dessutom kan "Father" skapa den genom att peta sig i pannan. Skulle jag kunna få ett så spoilerfritt svar som möjligt på detta? Jag ser det som ett plothål just nu och blir smått orolig att inga svar få då Ed och Al temporärt(?) övergivit jakten och riktat in sig på alkemin från öster istället. Brödraskap upp till avsnitt 33. Spoiler Ja, för att skapa en De vises sten så går det åt människors själar, ett slags koncentrerat av energi. När "Fader" spottar ut en sten ur pannan så skapar han den inte ur tomma intet, utan extraherar lite från det han redan hade inom sig. Att Marcoh upptäckt hur man kunde skapa De vises sten är inte så märkligt -- fler än en person kan upptäcka en "naturlig" process. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet juli 16, 2011 Anmäl Share Skrivet juli 16, 2011 Jag är jävligt nöjd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 20, 2011 Anmäl Share Skrivet december 20, 2011 Lade till detta i förstainlägget. Nedan följer direktlänkar till varje avsnitt på Youtube, med avsnittstitlar skrivna i vit färg för att undvika spoilers. Markera dem för att läsa deras namn. Spoiler Avsnitt 01 - Fullmetal AlchemistAvsnitt 02 - The First Day Avsnitt 03 - City of Heresy Avsnitt 04 - An Alchemist Anguish Avsnitt 05 - Rain of Sorrow Avsnitt 06 - A Home With a Family Waiting Avsnitt 07 - Hidden Truth Avsnitt 08 - The Fifth Laboratory Avsnitt 09 - Created Feeling Avsnitt 10 - Separate Destinations Avsnitt 11 - Miracle at Rush Valley Avsnitt 12 - One is All, All is One Avsnitt 13 - Beasts of Dublith Avsnitt 14 - Those Who Lurk Underground Avsnitt 15 - Envoy From the East Avsnitt 16 - Footsteps of a Comrade-In-Arms Avsnitt 17 - The Cold Flame Avsnitt 18 - The Arrogant Palm of a Small Human Avsnitt 19 - Death of the Undying Avsnitt 20 - Father Before the Grave Avsnitt 21 - Advance of the Fool Avsnitt 22 - Distant Backs Avsnitt 23 - Girl on the Battlefield Avsnitt 24 - Inside the Belly Avsnitt 25 - Doorway of Darkness Avsnitt 26 - Reunion Avsnitt 27 - Interlude Party Avsnitt 28 - Father Avsnitt 29 - Struggle of the Fool Avsnitt 30 - The Ishvalan War of Extermination Avsnitt 31 - The 520 Cents Promise Avsnitt 32 - The Supreme Commander Son Avsnitt 33 - The Northern Wall of Briggs Avsnitt 34 - Ice Queen Avsnitt 35 - The Shape of This Country Avsnitt 36 - Family Portrait Avsnitt 37 - The First Homunculus Avsnitt 38 - Conflict at Baschool Avsnitt 39 - Daydream Avsnitt 40 - Homunculus (The Dwarf in the Flask) Avsnitt 41 - The Abyss Avsnitt 42 - Signs of a Counter Offensive Avsnitt 43 - Bite of the Ant Avsnitt 44 - Revving at Full Throttle Avsnitt 45 - The Day of Promise Avsnitt 46 - Looming Shadow Avsnitt 47 - Emissary of Darkness Avsnitt 48 - The Oath in the Tunnel Avsnitt 49 - Filial Affection Avsnitt 50 - Upheaval in Central Avsnitt 51 - The Immortal Legion Avsnitt 52 - Combined Strength Avsnitt 53 - Flame of Vengence Avsnitt 54 - Beyond the Inferno Avsnitt 55 - The Adults' Way of Life Avsnitt 56 - The Return of the High Commander Avsnitt 57 - Eternal Leave Avsnitt 58 - Sacrifices Avsnitt 59 - Lost Light Avsnitt 60 - Eye of Above, Gateway of Earth Avsnitt 61 - He Who Would Swallow God Avsnitt 62 - A Fierce Counterattack Avsnitt 63 - The Other Side of the Gateway Det 64:e avsnittet är dock inte på Youtube eftersom japanerna räknade det som "extramaterial". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg