Petus Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 Någon som håller med? kan ju fråga hur många här inne som till exempel inte känner till "We will rock you" eller "we are the champions"? tycker det va synd att sångaren dog i aids så att dom inte kunde fortsätta =( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gafvert Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 Ett av mina favoritband genom tiderna, alla låtar på Greatest Hits ett och två är så bra att man inte kan fatta det. Men är inte The Beatles större? Mycket tragiskt med vokalisten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 Skulle nog högst troligt aldrig köpa en skiva med Queen, men jag uppmärksammar bandets musikaliska kvalitet. En del låtar var riktigt bra, another one bites the dust osv. Diggade låten som var med i Highlander-serien.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 Det mest udda och roliga med Queen var att de kunde växla mellan synthpop, musikal, opera, hårdrock och allt där emellan och ändå kunde få det att funka på något konstigt sätt. Annars så finns det många band som har varit mer inflytelserika och bättre. Är inget fan men tycker de kan vara okej att lyssna på ibland. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet augusti 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 i musikvideon till "The show must go on" har dom åkte med en helikopter över publiken o filmat dom och det är j*vligt många där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 Ja, de får nog åtminstone räknas bland de fem största rockbanden genom tiderna, och hos mig är de klara favoriter i sin genre. De hade sån skön självdistans och humor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Farbror Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 Ja, de får nog åtminstone räknas bland de fem största rockbanden genom tiderna, och hos mig är de klara favoriter i sin genre. De hade sån skön självdistans och humor. Freddie = Så jävla tuff... B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tomtebo Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 satt faktikt och lyssnade på ett album av dom.. dom är sådär går att lyssna på :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet augusti 1, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 i musikvideon till "The show must go on" har dom åkte med en helikopter över publiken o filmat dom och det är j*vligt många där. Vad jag tänkte på när jag skrev att det finns band som haft större inflytande är att om musiker ombes lista sina största influenser så har band som Led Zeppelin, Deep Purple, Kiss, Beatles, Black Sabbath, Rolling Stones m.fl större benägenhet att nämnas än Queen även om de också dyker upp ibland. Och det var naturligtvis min åsikt jag gav med att det finns bättre band. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet augusti 1, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2004 d va inte d jag menade.. ville bara påpeka att dom är större än dom flesta band och kommer troligen förbli det också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet augusti 12, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2004 Dem är faktiskt rätt bra imo. Min f.d musik lärare avgudade dem :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFish Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Störst på vilket sätt kan man ju också fråga sig ;) The Beatles fick hursomhelst sitt publikrekord (alltså flest folk på en och samma konsert) av Led Zeppelin. Men Beatles sålde fler skivor, får nog sägga att The Beatles är det största pop-bandet genom tiderna, eftersom dom har påverkat så mycket. Modernare popband som Roxette och sånt som sålt ännu fler skivor håller jag inte för "större". De flesta känner till Queen, och vissa låter är jävligt bra, men jag tror jag gillar Led Zeppelin bättre om man ska välja bland de gammla rock-banden. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet augusti 13, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2004 Håller med om att Queen är riktigt grymma men som Led zeppare måste jag nog säga som Swordfish att Led Zeppelin är bäst! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hauzin Skrivet augusti 15, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2004 Led Zepplin är bra men Queen är bättre! Men mest för att Queen har fler grymma låtar än Led. Annars är inte mycket som skiljer dom åt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet augusti 15, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2004 Queen är stabilare än Led Zeppelin, alla låtar är bra! Led Zeppelin har dock gjort vissa topplåtar, te.x en som jag skulle kunna säga att det är en av de bästa låten genom tiderna, nämligen Stairway To Heaven. Kashmir är också en väldigt bra låt. Queenlåtarna är som jag sa väldigt jämna, men för att nämna några "bättre" låtar så kan jag säga "I Want To Break Free" och "Killer Queen", men det är bara min åskit, så det så! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moberg Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 rätt ok band. diggar deras låt killer queen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cramun Skrivet september 4, 2004 Anmäl Share Skrivet september 4, 2004 Jag avgudar, älskar, dyrkar, tillber,gillar Queeeen :D .(Blir mobbad av vissa för det XD ) jag trodde jag var nästan helt ensam att gilla Queen ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet september 6, 2004 Anmäl Share Skrivet september 6, 2004 Ingenting slår "Bohemian Rhapsody", så är det bara. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet september 7, 2004 Anmäl Share Skrivet september 7, 2004 tycker att Queen är fullt dugliga, men håller mej mer till Hammerfall :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet september 8, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet september 8, 2004 tycker att Queen är fullt dugliga, men håller mej mer till Hammerfall :) jo jag gillade också hammerfall ett tag tills jag upptäckte att deras musik (inte sångaren, utan musiken i låtarna) nästan alltid låter likadant utom det att dom spelar lite högre/lägre toner på den delen. fast det finns fortfarande en del låtar kvar på listan faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Vissa av Queens låtar är bra, andra inte, jag skulle själv aldrig kalla dem de största genom tiderna, men visst, nära på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dennis Skrivet november 10, 2004 Anmäl Share Skrivet november 10, 2004 Det sjuka är att deras största låtar är de tristaste. "We will rock you" och "we are the champions" är bland de sämre bandet gjort. jag diggar deras tidigare material: "Seven seas of rhye", "Stonecold crazy" och "Keep yourself alive" är ju så underbart sköna. "Bohemian Rhapsody" är såklart skitbra också. Äsch, det mesta de gjort är bra! Men främst de första 5-6 skivorna och den näst sista. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg