koromo Skrivet juni 15, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet juni 20, 2011 Anmäl Share Skrivet juni 20, 2011 (OP) och (ED) till Nichijo (OP) till Ano Hana Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet augusti 3, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 3, 2011 Har efter några års letande äntligen lyckats få följande produkt hem i brevlådan sedan jag såg en för mig tidigare okänd laddning utav detta spel på Amazon: Äntligen är hålet i min bokhylla utfyllt :'D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet augusti 26, 2011 Anmäl Share Skrivet augusti 26, 2011 OST till Wandering Son Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet september 3, 2011 Anmäl Share Skrivet september 3, 2011 Storyboard böcker för Evangelion avsnitt 1-20. Kommer bli intressant att se om serien med dessa tillhands, lär bara hitta den 5e boken också med de sista avsnitten (borde nästan vara mest intressant av dem alla) samt End of Evangelion. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 5, 2011 Anmäl Share Skrivet september 5, 2011 Storyboard böcker för Evangelion avsnitt 1-20. Kommer bli intressant att se om serien med dessa tillhands, lär bara hitta den 5e boken också med de sista avsnitten (borde nästan vara mest intressant av dem alla) samt End of Evangelion. Nice. Jag har suktat efter dem själv, men inte ännu löpt linan ut. Hittat på Ebay? Och kan du japanska tillräckligt väl för att få ut så mycket ur dem? Med handstil och fackspråklig bildmanusjapanska blir det väl lite mer avancerat... :V Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet september 6, 2011 Anmäl Share Skrivet september 6, 2011 Nice. Jag har suktat efter dem själv, men inte ännu löpt linan ut. Hittat på Ebay? Och kan du japanska tillräckligt väl för att få ut så mycket ur dem? Med handstil och fackspråklig bildmanusjapanska blir det väl lite mer avancerat... :V Inte alls men det var inte heller det som intresserar mig. Det jag vill vill få ut är hur den visuella presentationen i storyboarden (med utsnitt, övergångar etc) har adapterats till färdig animation. Visst går jag miste om en del notiser från storyboardmakaren men det är inte ofta man får chansen att jämföra på detta sätt. Jag köpte dem faktiskt, hör och häpna, via ett forum för ynka 150kr. Ett riktigt fynd men det kommer ta emot att betala ungefär fyra gånger det priset för att få tag i de två andra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 6, 2011 Anmäl Share Skrivet september 6, 2011 När jag såg den här i en kaffebutik i Malmö var jag bara tvungen och köpa en Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 13, 2011 Anmäl Share Skrivet september 13, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 26, 2011 Anmäl Share Skrivet september 26, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 27, 2011 Anmäl Share Skrivet september 27, 2011 För fjärde året i rad ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet september 27, 2011 Anmäl Share Skrivet september 27, 2011 Ok, vilka har jag missat/fått fel på? http://i154.photobucket.com/albums/s246/Volbla/ghiblicalender.jpg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet september 27, 2011 Anmäl Share Skrivet september 27, 2011 Ok, vilka har jag missat/fått fel på?Kan inte svära på att bilden du kallar "Laputa?" är rätt. Rad 2, utan identifiering: Hotaru no haka (vänster). Till höger är det eventuellt från Sen to Chihiro no kamikakushi, men jag är ytterst tveksam till det. Något med bilden påminner om färgbuggen i filmen som gör bilden röd. Rad 3, utan identifiering: Heisei tanuki gassen pompoko (vänster) och Mononoke hime (höger) Rad 4, utan identifiering: Tonari no Yamada-kun (tror jag) och Neko no ongaeshi (nästan helt säker) Rad 5: Ta bort frågetecknen. Men vad föreställer sista bilden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet september 27, 2011 Anmäl Share Skrivet september 27, 2011 Ok, vilka har jag missat/fått fel på? http://i154.photobuc...blicalender.jpg All du svarade på är rätt. Du bommade Rad 2: Grave of the fireflies, Only yesterday Rad 3: Pom poko, Princess Mononoke Rad 4: My neighbours the Yamadas, The cat returns Rad 5: Kokurikozaka Kara Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shukakun Skrivet oktober 30, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2011 Tekniskt sett så är väl detta inte ett köp egentligen, men det passar den här forumdelen bra nog. Jag och mina två närmaste vänner har bestämt oss för att när en av oss fyller 20 (vilket är i år för alla tre) så ska de två andra lägga ihop till något roligt och speciellt att ge den tredje i present. Jag fyllde den femtonde oktober men har inte haft möjlighet att träffas under rätt omständigheter förrän i går, då jag med glädje tog emot de här sakerna. Aldrig mer sova ensam! För kuddarna valdes Haruhi förmodligen för att de visste att det är en karaktär som jag inte tycker illa om, att fråga mig vem jag helst skulle vilja ha skulle vara lite genomskinligt, och jag hade ärligt talat inte kunnat svara på rak arm ändå, men måste säga att jag är mycket nöjd med den. Den andra kudden (som jag inte är helt säker på om det ska föreställa Yuko eller Hideyoshi, nån insatt som kan se skillnaden?) valdes på grund av ett inside-skämt som är grundat i att jag någon gång råkat slinka ur mig en kommentar om hur animekaraktärer kan vara designade att attrahera vem som helst oavsett vilken ålder och vilket kön de har enligt storyn. Har även sagt något angående samma ämne om att "det man inte vet har man inte ont av". Trots det är jag inget vidare insatt i traps men jag uppskattar humorn. :P Va? Till mig? Fick även de här två. Som ni kan se så tyckte jag att trots att de bara är två än så länge så kunde det vara roligt att sätta figurerna i något slags scenario, de är ju trots allt rörliga av en anledning. :> Som en person som otroligt nog inte hade några som helst animeprylar innan detta så känns det lite som att bli kastad ur sitt fågelbo, dags att flyga för nu har jag en image att leva upp till, glad att jag har egen lägenhet. x) 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet oktober 30, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2011 (som jag inte är helt säker på om det ska föreställa Yuko eller Hideyoshi, nån insatt som kan se skillnaden?) Yuuko har sin lugg mer åt sidan. Och ärligt talat, vem skulle vilja ha en kramkudde av Yuuko? Grym present. Jag skulle bli överlycklig om jag någonsin fick något så nördigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shukakun Skrivet oktober 30, 2011 Anmäl Share Skrivet oktober 30, 2011 Grym present. Jag skulle bli överlycklig om jag någonsin fick något så nördigt. Får hålla med, kan inte komma på något jag hellre hade velat ha. Den första av oss som fyllde år fick ett NES med 7 spel till, men jag vågar nog påstå att det här är bättre. :> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet december 15, 2011 Anmäl Share Skrivet december 15, 2011 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 6, 2012 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2012 En litografi från Angel Beats! 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet februari 17, 2012 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2012 K-ON LED ljus. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet april 10, 2012 Anmäl Share Skrivet april 10, 2012 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet april 28, 2012 Anmäl Share Skrivet april 28, 2012 Lite Working!! är aldrig fel: http://imgur.com/Br2Ok Madokamugg: http://imgur.com/A8ERS http://imgur.com/flJYP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet april 28, 2012 Anmäl Share Skrivet april 28, 2012 Ny poster till hallen. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet maj 15, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2012 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet maj 26, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2012 På "Carlstad Comic Con" finns en tunn mängd merch att köpa på sig, men man kan nog hitta något kul iaf. Förra året blev det en Black Rock Shooter-musmatta. Det här året föll jag för en mugg med Miku som spelar fiol. 2 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg