flaskis Skrivet april 15, 2009 Anmäl Share Skrivet april 15, 2009 Animeforumet har sin köptråd, mangaforumet likaså. Men all merchandise passar ju inte under "Figurköp", så jag tar initiativet och skapar en tråd för allt annat Japanrelaterat som är köpbart! Jag kan börja med att både visa och tipsa intresserade min förhandsbokning av K-ON! ED single "Don't Say "Lazy""(Limited Edition): http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=PCCG-70038 1200 yen, men ändå värt det IMO. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet april 15, 2009 Anmäl Share Skrivet april 15, 2009 1200 yen, men ändå värt det IMO. Alla singlar kostar minst 1000 yen exkl. moms så klaga inte ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 16, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet april 16, 2009 Jo, men yenen har ju gått upp galet mycket i värde under finanskrisen ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet april 17, 2009 Anmäl Share Skrivet april 17, 2009 Detta skulle egentligen blivit en post som visar min beställning av ett animesvärd men nu blir det en portofråga ist :S Eller ja vi tar det från början ist ;) Jag tänkte nämligen beställa följande Sakabato (Länken går till Trueswords men eftersom de inte skickar utanför USA så hade jag tänkt beställa svärdet från Swordcompany men eftersom bilden var bättre på Trueswords så går länken dit) Hur som hälst svärdet kostar $94,99 men portot låg på hutlösa $148 eller något sånt så jag var snabb på att avbryta den där beställningen. Kan det vara så att det finns liknande sidor som är lite generösare med portokostnader alternativt sidor i europa eller nåt som säljer samma saker? För jag är inte glad för att betala mer för portot än varan jag beställer, särskillt inte när det handlar om sådana summor :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WOOLAN Skrivet april 28, 2009 Anmäl Share Skrivet april 28, 2009 Fick Don't Say "Lazy" Limited Edition idag. Trevligt värre. (En såndär trist mobilkamera bild igen) Köpt från CDJapan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 28, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet april 28, 2009 Fick Don't Say "Lazy" Limited Edition idag. Trevligt värre. (En såndär trist mobilkamera bild igen) Köpt från CDJapan. Men hur f... Min har inte skeppats än! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet april 30, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet april 30, 2009 Men hur f...Min har inte skeppats än! Fick hem singeln med posten idag! o/ Limited Edition såklart. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet maj 1, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2009 Budokaaaaaaaaaan!!! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 2, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2009 Vart köper jag lämpligast CD-skivor om jag vill komma undan hyggligt billigt? Jag tänkte jag skulle köpa Olivia-skivan med musiken från NANA men såg just detta. Notera priset :D Förstår att det måste finnas billigare alternativ.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet maj 2, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2009 Lucky star kudde + 2 shana kuddar shana kuddarna inköpta för ett tag sen, lucky star köptes idag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet maj 2, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2009 induce: Jag köper alla mina skivor från cdJapan. Det gjorde jag till och med när jag bodde i Japan (fast i Japan heter de NeoWing). De skickar oftast ut 2 dagar innan release för att den ska hinna fram till kunden på release-dagen. Eftersom jag bodde i Tokyo, och de skickar ut därifrån, så fick jag skivorna redan på eftermiddagen, två dagar innan release! :D Till Sverige har de relativt billig frakt. Om man jämför med t.ex. Amazon.co.jp, där man får 25%(?) rabatt om man förbokar, så blir det nästan alltid billigare i slutändan att ändå köpa från cdJapan. Dessutom har de ett poängsystem och man får trevliga extrapoäng under vissa perioder. Dessa poäng kan man sedan växla till yen. Många skivor har jag fått nästan gratis tack vare detta. De noterar även om skivan är first press eller inte, vilket jag tycker är väldigt bra. Förut åkte jag aldrig på tull deras paket, men nu med senaste köpet därifrån (Perfume Budoukaaaaaaaaan!!!!) så fick jag pröjsa. Jag kanske glömde klicka i gift. Man brukade kunna göra det förut iaf, och då åker det betydligt lättare igenom i tullen. Nog svamlat om cdJapan, klicka dig dit nu och beställ! Antar att det här är skivan du sökte. OLIVIA inspi' REIRA (TRAPNEST) [w/ DVD, Limited Release] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 2, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2009 Exakt! Tusen tack för din hjälp. Det skall jag nog göra faktiskt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 2, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet maj 2, 2009 Lucky star kudde + 2 shana kuddar shana kuddarna inköpta för ett tag sen, lucky star köptes idag. Jag sniffar bootleg på dem :s F.ö så köper jag nästan enbart från CDJapan, förutom när de två veckor efter att de avslöjade att volym 8 av Clannad AS kommer innhålla en Kyou-OVA fortfarande inte hade lagt upp den för förbokning. Då drog jag till Amazon där de hade en specialrabatt om man bokade volym 7+8 av AS ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koromo Skrivet maj 2, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2009 Köper också mina cd och dvd från cd japan, tycker att det är ett bra ställe för japansk musik :) . @riyu, Jag är också ett fan av Perfume, har både Game tour och Fan service bitter dvd, har beställt budoukan dvd nu! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 Funderar på att göra ett visakort med eget motiv på, men kan inte bestämma mig (. _ . ). Har experimenterat med olika motiv i bilden nedan (en del behöver givetvis lite tweakande för att se helt bra ut). Märkte att det blev riktigt bra om man lutar bilden som i nr 5. Se även http://www.sankakucomplex.com/2009/05/1 ... edit-card/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 jag röstar på 1an eller 4an. Av dem som du har gett förslag på iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 Funderar på att göra ett visakort med eget motiv på, men kan inte bestämma mig (. _ . ). Har experimenterat med olika motiv i bilden nedan (en del behöver givetvis lite tweakande för att se helt bra ut). Märkte att det blev riktigt bra om man lutar bilden som i nr 5. Tror inte någon utav de där kommer att godkännas då motiven förmodligen är upphovsrättskyddade. Kommer ihåg att någon på ett annat forum ville ha ett med tv-spelsmotiv men blev nekad utav den orsaken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 doppler har fortfarande bästa motivet. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 utveckla... vad har dopparn? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 Tror inte någon utav de där kommer att godkännas då motiven förmodligen är upphovsrättskyddade. Jag tror dock inte att någon på swedbank känner igen motiven, så de kan omöjligt veta vem som har upphovsrätten. annars så borde ju inte en enda bild godkännas, det kan alltid finnas någon annan som har upphovsrätten. Dopplers kort: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 Tror inte någon utav de där kommer att godkännas då motiven förmodligen är upphovsrättskyddade. Jag tror dock inte att någon på swedbank känner igen motiven, så de kan omöjligt veta vem som har upphovsrätten. annars så borde ju inte en enda bild godkännas, det kan alltid finnas någon annan som har upphovsrätten. Beror väl på hur uppmärksamma de är med sin "granskning" egentligen, verkar ju variera. Nåja, hoppas du får igenom någon utav dina bilder, behöver nämnligen ett nytt själv snart så det skulle vara trevligt om man kunde lyxa till det med ett animemotiv också :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 Måste skaffa nytt kort också då mitt chip slutat fungera. Kanske vore kul att skaffa något custom. Vad kostar detta? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet maj 12, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 100 kr kostar det på Swedbank. Deras enda inkomstkälla under dessa tider, höhöhö Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
induce Skrivet maj 12, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 12, 2009 Haha precis. Det kan man väl unna dem då :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 15, 2009 Anmäl Share Skrivet maj 15, 2009 19kr /st :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg