Mattios Skrivet januari 9, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2009 Rangordna dina 10 bästa Manga serier du har läst någonsin; såhär .. > 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) Om du har läst färre än 10, så rangordnar du av så många du har läst självfallet.. (-Denna tråd ger en god inblick i val av vilken serie man kan tänkas börja läsa härnäst.-) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wilfried Skrivet januari 10, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2009 Utan inbördes ordning After School Nightmare Angel Sanctuary Antique Bakery Claymore Eden: It's an Endless World Fruits Basket Hikaru no Go Nausicaä of the Valley of the Wind Suppli xxxHOLiC Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 21, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 21, 2009 Ja, varför inte. 1) Nausicaä of the Valley of the Wind 2) Berserk 3) Yotsuba&! 4) Please Save My Earth 5) Battle Angel Alita 6) Battle Angel Alita: Last Order 7) Akira 8) Slam Dunk 9) Vagabond 10) Fruits Basket Jag är ändå list-hora. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet januari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2009 Utan inbördes ordning After School Nightmare Angel Sanctuary Antique Bakery Claymore Eden: It's an Endless World Fruits Basket Hikaru no Go Nausicaä of the Valley of the Wind Suppli xxxHOLiC Oooh, med undantag för Claymore och Fruitsbasket (obs, personlig åsikt) så var det ju en fruktansvärt bra lista det där. Min favoritlista såg ut ungefär likadant för bara några år sedan. :) Kul att du gillar Suppli! Själv har jag för många favoriter för att det ska kunna gå att rangordna på en lista med bara 10 platser. Och jag kan inte heller säga hur bra serierna är i jämförelse med varandra. Kolla in vad som fått högst betyg på min gräsligt långa och fortfarande ofullständiga mangalista istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet januari 22, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 22, 2009 1. Nausicaa of the Valley of the Wind Fett ÄG! 2. Count Cain / God Child (De hör ju ihop, även om den äldre är ganska klumpigt ritad så bygger det en grund för helheten) 3. Versailles Ros (aka Lady Oscar) 4. Maison Ikkoku 5. Pluto (oavslutad) 6. Fullmetal Alchemist (oavslutad) 7. Sailor Moon Högst personlig åsikt. Men det är min lista, så nånstans måste den med! :P 8. Clover 9. Baron The Cat Returns Bättre än filmen faktiskt 10. Antique Bakery Bubblare: Skip Beat, Genju no Seiza och X - beror på hur de slutar (om de slutar, i senare fallet T_T Damn you Clamp). Funderade också på Seimaden där någonstans, men den har ett par irriterande dumheter så den får typ plats 10,5 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thai Skrivet februari 27, 2009 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2009 Tror att jag kör utan inbördesordning också. - Berserk - Detective Conan - Naruto - Bleach - Claymore - Elfen Lied - Skip Beat! - Vampire Knight - Death Note - Fullmetal Alchemist Får väl ta och erkänna att jag inte läst alltför många mangaserier, allt i den listan är praktiskt taget 90-95% av all manga som jag har läst. Är nog en person som föredrar anime framför manga men men. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg