Tsukasa-san Skrivet januari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2009 Mina nomineringar * Bästa KomikMinami-ke Okawari Hyakko Kannagi * Bästa Action Tsubasa Tokyo Revelations Nijuu Mensou no Musume Code Geass R2 * Bästa Drama/Romantik Aria The Origination Clannad True Tears * Bästa Handling Code Geass R2 Clannad Real Drive * Bästa Manliga Karaktär Okazaki Tomoya (Clannad) Harima Kenji (School Rumble 3rd Term) Lelouch (Code Geass R2) * Bästa Kvinnliga Karaktär Alice-chan (Aria The Origination) Akari (Aria The Origination) Nagi (Kannagi) * Bästa Röstskådespelare Tomatsu Haruka (Nagi - Kannagi) Hirano Aya (Chiko - Nijuu Mensou no Musume) Noto Mamiko (Kotomi - Clannad) * Bästa OP/ED Reflectier (True Tears) Ringo Biyori (Spice & Wolf) Kin no Nami Sen no Nami (Aria The Origination) * Bästa Ljudspår Aria The Origination ef - a tale of melodies Code Geass R2 * Bästa Visuella Prestation Real Drive ef - a tale of melodies True Tears * Bästa Produktion & Regi Aria The Origination True Tears Kure-nai * Bästa Studio Kyoto Animation Hal Film Maker Sunrise * Bästa Karaktärsdesign Code Geass R2 Aria The Origination Spice & Wolf * Bästa Nykomling Clannad ~After Story~ Jigoku Shoujo Mitsuganae * Bästa Anime Aria The Origination CLANNAD True Tears * Sämsta Anime Rosario to Vampire (Led verkligen) Kanokon Akane Iro ni Somaru Saka Känner mig rätt så säker på mina nomineringar nu men det kan bli några justeringar innan nomineringsfasen är över. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet januari 5, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 5, 2009 * Bästa Visuella PrestationCode Geass R2 Kan inte... motstå... LÄNKA... http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... whaaaa.jpg :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Solmogen Skrivet januari 6, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2009 Bästa Nykomling - Tytania Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Z0nE Skrivet januari 6, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2009 * Bästa Komik Kemeko DX Kyou no Go no Ni Penguin Musume Heart * Bästa Action Code Geass R2 Shikabane Hime: Aka Kurozuka * Bästa Handling Code Geass R2 Kurozuka Mnemosyne: Mnemosyne no Musume-tachi * Bästa Manliga Karaktär Lelouche (Code Geass) Kogarashi (Kamen no Maid Guy) * Bästa Kvinnliga Karaktär Hoshimura Makina (Shikabane Hime: Aka) Kemeko (Kemeko DX) Makihara Izumi (Kemeko DX) * Bästa Röstskådespelare Fukuyama Jun (Lelouche, Code Geass) Saito Chiwa (Kemeko DX) * Bästa OP/ED Shikabane Hime: Aka OP Macross F OP Kamen no Maid Guy OP (Toradora OP och Tales of the Abyss OP är igentligen bäst!, dock ej klara) * Bästa Visuella Prestation Code Geass R2 Strait Jacket Kurozuka * Bästa Produktion & Regi Code Geass R2 Macross F Shikabane Hime: Aka * Bästa Studio Sunrise CLAMP Hal Film Maker GENCO * Bästa Karaktärsdesign Code Geass R2 Kemeko DX Macross F * Bästa Nykomling Toradora! Tales of the Abyss Tytania * Sämsta Anime Blassreiter Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumii-Chan Skrivet januari 9, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2009 Bästa Action Code Geass R2 Bästa Drama/Romantik Clannad Bästa Manliga Karaktär Lelouch - Code Geass R2 Bästa Kvinnliga Karaktär Ranka Lee - Macross frontier Bästa OP/ED OP: Code geass R2 (Flow - World End) ED: Macross Frontier ( Neko Nikki) Bästa Ljudspår Clannad Bästa Visuella Prestation Clannad Bästa Nykomling Soul Eater Bästa Anime Code Geass R2 (Bonuskategori) Sämsta Anime Shakugan no Shana säsong 2 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 10, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2009 En serie som jag nyligen såg klart på som verkligen fick mig att njuta ala Aria på ett mystiskt sätt var Natsume Yuujinchou. De har inte egentligen inte någonting gemensamt förutom kanske själva takt känslan på serien. Men om jag ska jämföra den med någon så får de bli xxxHolic som jag även gillar starkt. Det handlar helt enkelt om en ung pojke som kan se s.k. Yōkai's. Självklart kan inte alla göra detta och Natsume, som serien handlar om, klassas som läskig och konstig av resten av samhället som han berättar de här för. Natsume hittar tillslut ett hem där han trivs och bestämmer sig för att inte tala mer om dessa varelser som han kan se. Men det ena leder till det andra och han blir "vän" med Yokaien Madara. I sin ägo har Natsume den beryktade boken/häftet boken av vänner som många i den övernaturliga världen vill åt. Boken tillhörde Natsumes mormor som samlade in massor av namn av Yokai's som hon besegrat. Natsume bestämmer sig för att namnen ska tillbaka till ägarna och börjar nu sin resa i den övernaturliga världen bland Yokai's. Gillar man xxxHolic tex eller kanske bara de övernaturliga i sig med en riktigt avslappnad handling och karaktärer så kan man nog finna något här. Jag gillar atmosfären speciellt och Natsume som allt som oftast agerar på ett bra sätt enligt mig. Serien är inte speciellt lång heller utan är på 13 avsnitt. Skulle nu inte detta räcka sedan så kan jag även passa på att rekommendera andra säsongen som precis har startat. Men den kan ni vänta med tills ni sett de serier ni vill inför röstningen av AAA. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Nomineringslista Bästa KomikKannagi Lucky Star OVA Bästa Action Code Geass Hangyaku no Lelouch R2 Kidou Senshi Gundam 00 Bästa Drama/Romantik Aria the Origination Clannad Spice and Wolf True Tears Bästa Handling Clannad Kidou Senshi Gundam 00 Bästa Manliga Karaktär Tomoya Okazaki (Clannad) Bästa Kvinnliga Karaktär Kyou Fujibayashi (Clannad) Akari Mizunashi (Aria the Origination) Nagi (Kannagi) Kagami Hiiragi (Lucky Star OVA) Bästa Röstskådespelare Kugimiya Rie Chiwa Saito (Aika - Aria the Origination) Emiri Katou (Kagami Hiiragi - Lucky Star OVA) Bästa OP/ED Clannad (I brist på bättre) Bästa Ljudspår Aria the Origination Bästa Visuella Presentation ef - a tale of memories Clannad Bästa Produktion & Regi Aria the Origination Clannad Spice and Wolf Bästa Studio Kyoto Animation Sunrise Bästa Karaktärsdesign Clannad Kannagi Spice and Wolf Bästa Nykomling Clannad ~After Story~ ToraDora! Bästa Anime Aria the Origination Clannad Tror jag nailade allt som jag ville få med :> Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet januari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Tycker det är rätt uselt att ingen ens nominerat Chi's Sweet Home här, förutom Sceleris. Klart en av årets bästa, även fast den är störtlöjlig. Däremot kan man inte undgå att sitta och fnissa för sig själv åt hur gullig den lilla katten är! :D Nomineringar [*:39esl8vs]Bästa Komik- Chi's Sweet Home- Detroit Metal City [*:39esl8vs]Bästa Action- Code Geass Hangyaku no Lelouch R2- Macross Frontier [*:39esl8vs]Bästa Drama/Romantik- Nodame Cantabile: Paris Chapter- CLANNAD [*:39esl8vs]Bästa Handling- CLANNAD [*:39esl8vs]Bästa Manliga Karaktär- Lelouch (Code Geass R2)- Tomoya (CLANNAD) [*:39esl8vs]Bästa Kvinnliga Karaktär- Chi (Chi's Sweet Home)- Nodame (Nodame Cantabile: Paris Chapter) [*:39esl8vs]Bästa OP/ED- Macross Frontier - Northern Cross- Nodame Cantabile - Tokyo et Paris[*:39esl8vs]Bästa Ljudspår- Code Geass Hangyaku no Lelouch R2- Macross Frontier[*:39esl8vs]Bästa Visuella Prestation- Macross Frontier- Nodame Cantabile[*:39esl8vs]Bästa Nykomling- Casshern Sins- Bounen no X'amd[*:39esl8vs]Bästa Anime- Macross Frontier- Code Geass Hangyaku no Lelouch R2 (VARIATIONEN <3) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Tvivlar att min lista kommer att ändras speciellt mycket så jag postar nu. Nomineringslista •Bästa Komik Kannagi •Bästa Action Shikabane hime aka Rebuild of Evangelion 1.01 •Bästa Handling Code Geass Hangyaku no Lelouch R2 Rebuild of Evangelion 1.01 •Bästa Manliga Karaktär Hibiki Daitetsu (Kannagi) Gendo Ikari (Rebuild of Evangelion 1.01) •Bästa Kvinnliga Karaktär Makina Hoshimura Rei Ayanami (Rebuild of Evangelion 1.01) •Bästa OP/ED Rebuild of Evangelion 1.01 (Beautiful World) Macross Frontier (Lion) Chaos head (F.D.D) Shikabane hime aka (Beautiful fighter) •Bästa Ljudspår Gurren lagann parallell works •Bästa Visuella Prestation Rebuild of Evangelion 1.01 •Bästa Produktion & Regi Code Geass Hangyaku no Lelouch R2 •Bästa Nykomling Bounen no X'amd •Bästa Anime Code Geass Hangyaku no Lelouch R2 Rebuild of Evangelion 1.01 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Tycker det är rätt uselt att ingen ens nominerat Chi's Sweet Home här, förutom Sceleris. Å andra sidan behöver ingen annan än jag nominera den. Alla kommer att kunna rösta på den ändå. (Fast att ingen annan nominerat den kan vara en ledtråd om hur den kommer ta sig i omröstningen.) Årets kissemisse: Chi. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet januari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Wow. Bara sett två avsnitt men tyckte den var rolig :) Så den slutade i år? Good to know. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stealther Skrivet januari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Finns ju en del animeer som inte riktigt passar de existerande kategorierna. Chi's Sweet Home kanske är en av dem. Visst kan den funka i komedi, men tror nog många tar en mer konventionell komedi än slice-of-life leenden. Sen undrar jag hur man ska förhålla sig till OP/ED kategorin. Är det seriens hela OP/ED eller är det bara enskilda OP/ED man nominerar? Vad kommer priset tillfalla? En anime eller en enskild OP/ED? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 12, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Finns ju en del animeer som inte riktigt passar de existerande kategorierna. Chi's Sweet Home kanske är en av dem. Visst kan den funka i komedi, men tror nog många tar en mer konventionell komedi än slice-of-life leenden. Om vi tänker på en fundamental genreuppdelning på komedi, action, drama, etc så skulle jag påstå att Chi är komedi, även om det inte är gapflabb. Och vi kan ju inte införa en massa subgenrer bara för att det ska passa alla. Vi kommer inte att säga hur man ska rösta heller. Om någon skulle vilja rösta på Chi som "Bästa action" så ska de få göra det. :P Sen undrar jag hur man ska förhålla sig till OP/ED kategorin. Är det seriens hela OP/ED eller är det bara enskilda OP/ED man nominerar? Vad kommer priset tillfalla? En anime eller en enskild OP/ED? Man nominerar en animé, men om man vill skriva vilket OP/ED man menar får man göra det. Man kommer bara att kunna rösta på själva animén. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 12, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet januari 12, 2009 Reglerna för "Bästa OP/ED" kommer vara precis som förra året - titeln går till animen, inte ett specifikt OP eller ED. Jag kan dessutom passa på att påpeka en sak som vissa missade förra året. Musiken som används i OPs och EDs har precis ingenting med "Bästa Ljudspår" att göra. Till ljudspåret räknas enbart den musik som spelas under avsnitten. Att OP-låtar ofta letar sig in på soundtrackskivorna spelar ingen roll i det här sammanhanget. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stealther Skrivet januari 13, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2009 Mmm, Chi's Sweet Home är definitivt närmast komedi om man ser till de existerande kategorierna. Sa inte heller något att det ska införas en massa andra kategorier; försökte mest att ge en rimlig förklaring till varför knappt någon nämnt Chi's Sweet Home (bortsett från att kanske inte så många har sett den). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet januari 13, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2009 Jag kanske sett för lite av den, men vad är den mer än komedi? o.o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 13, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2009 Jag kanske sett för lite av den, men vad är den mer än komedi? o.o En spännande parabel över människans kamp mot naturen i en senmodern värld. Spoiler Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stealther Skrivet januari 14, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2009 Slice-of-Life kanske. Nu kan man ju spekulera om detta är en gångbar genre då den i princip bara nämns för animeer, men på senare år har det exploderat titlar i detta område som inte riktigt passar i någon existerande. Aria är väl den mest kända av dessa. Visst kan man trycka in den i drama, men folk har tyckt att dessa serier om dagliga livet (eller ingenting för de som inte gillar det) och ofta episodisk karaktär, inte kan jämföras med känslosamma berg-och-dal-bannor. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet januari 15, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2009 Slice-of-Life kanske. Nu kan man ju spekulera om detta är en gångbar genre då den i princip bara nämns för animeer, men på senare år har det exploderat titlar i detta område som inte riktigt passar i någon existerande. Aria är väl den mest kända av dessa. Visst kan man trycka in den i drama, men folk har tyckt att dessa serier om dagliga livet (eller ingenting för de som inte gillar det) och ofta episodisk karaktär, inte kan jämföras med känslosamma berg-och-dal-bannor. Jag vill faktiskt hålla med dig där. Jag märkte själv att Aria inte passade in med sin genre någonstans, men jag vågar inte be om en ny kategori såpass sent. Hade jag inte mått dåligt de senaste 28 dagarna hade jag bidragit lite till kategoristrukturen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet januari 19, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 19, 2009 Mina nomineringar inför AAA röstningen. Bästa Komik Detroit Metal City Zoku Sayonara Zetsubou Sensei Minami-ke Okawari Lucky Star OVA Kemeko DX Kannagi Bästa Action Shikabane Hime: Aka Macross F Gundam 00 Mnemosyne Baccano! OVA Bästa Drama/Romantik Code Geass R2 True Tears Evangelion 1.0 D.C.II S.S.: Da Capo II Second Season ef - a tale of melodies Clannad Aria the Origination Nodame Cantabile: Paris-Hen Bästa Handling Code Geass R2 Ghost Hound Evangelion 1.0 True Tears ef - a tale of melodies Freedom Bästa Manliga Karaktär Lelouch (Code Geass R2) Takashi Natsume (Natsume Yuujinchou) Takeru (Freedom) Ouri Kagami (Shikabane Hime: Aka) Souichi Negishi (Detroit Metal City) Yu Himura (ef - a tale of melodies) Bästa Kvinnliga Karaktär Sheryl Nome (Macross F) Akari Mizunashi (Aria the Origination) Horo (Spice and Wolf) Murasaki Kuhouin (Kure-nai) Miyako Komagusu (Ghost Hound) Megumi Noda (Nodame Cantabile Paris Chapter) Bästa Röstskådespelare Jun Fukuyama (Lelouch, Code Geass R2) Aoi Yuuki (Murasaki Kuhouin, Kure-nai) Daisuke Kishio (Souichi Negishi, Detroit Metal City) Rie Kugimiya (Louise Françoise le Blanc de la Vallière, Zero no Tsukaima ~Princesses no Rondo~) Aya Endo (Sheryl Nome, Macross F) Ai Nonaka (Fuko Ibuki, Clannad) Bästa OP/ED Zoku Sayonara Zetsubou Sensei Ghost Hound Natsume Yuujinchou Evangelion 1.0 Hakaba Kitarou Clannad xxxHOLiC: Kei Macross F Bästa Ljudspår Tengen Toppa Gurren Lagann Parallel Works Code Geass Macross F Ghost Hound Aria the Origination Bästa Visuella Prestation Aria the Origination Ghost Hound Hakaba Kitarou Shikabane Hime: Aka Zoku Sayonara Zetsubou Evangelion 1.0 ef - a tale of melodies Clannad Gundam 00 Bästa Produktion & Regi Code Geass R2 Evangelion 1.0 ef - a tale of melodies Macross F True Tears Ghost Hound Bästa Studio Sunrise (Freedom, Code Geass R2, Gundam 00) Shaft (Zoku Sayonara Zetsubou Sensei, ef - a tale of melodies) P.A. Works (True Tears) Production I.G (xxxHOLiC: Kei, Ghost Hound) GAINAX (Evangelion 1.0, Shikabane Hime: Aka, Tengen Toppa Gurren Lagann Parallel Works) Bästa Karaktärsdesign Ghost Hound Code Geass R2 Clannad Evangelion 1.0 Shikabane Hime: Aka Macross Frontier Bästa Nykomling Casshern Sins Clannad AS Michiko to Hatchin Soul Eater Xam'd: Lost Memories Bästa Anime Återkommer (Bonuskategori) Sämsta Anime Kanokon School Rumble San Gakki Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tenchio Skrivet januari 20, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 20, 2009 * Bästa Komik Zoku Sayonara Zetsubou Sensei Detroit Metal City Kannagi Toradora! * Bästa Action Shakugan no Shana II * Bästa Drama/Romantik Aria the Origination ef - a tale of melodies Clannad * Bästa Handling Aria the Origination * Bästa Manliga Karaktär Okazaki Tomoya (Clannad) * Bästa Kvinnliga Karaktär Akari Mizunashi (Aria) * Bästa OP/ED OP: JOINT (Shakugan no Shana II) ED: Kin no Nami Sen no Nami (Aria the Origination) * Bästa Ljudspår ef - a tale of melodies * Bästa Visuella Prestation ef - a tale of melodies * Bästa Produktion & Regi Aria the Origination * Bästa Studio SHAFT * Bästa Nykomling Toradora! * Bästa Anime Aria the Origination Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet januari 28, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 28, 2009 Fick höra att man inte nominerar till kategorier utan bara nominerar rakt av. så här kommer mina nomineringar. Flera av dem är säkert redan nominerade, men det är vännen & brodern Sceleris jobb att reda ut ;) Shakugan no shana second Kaiba Code Geass R2 Macross Frontier ef- a tale of melodies Kara no kyoukai True tears Spice and Wolf * (Bonuskategori) Sämsta Anime H2O footprints in the sand Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet januari 30, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 30, 2009 Detroit Metal City Clannad Clannad After Story Spice & Wolf Lucky Star OVA Zoku Sayonara Zetsubou Sensei Aria the Origination Kannagi Bamboo Blade Toshokan Sensou School Rumble San Gakki Nodame Cantabile: Paris-Hen Code Geass Hangyaku no Lelouch R2 Mnemosyne Toshokan Sensou Real Drive Kurozuka Aria the Origination Kaiba ef - a tale of melodies. True Tears Bamboo Blade Allison to Lillia Bounen no Xam'd Casshern SINS Natsume Yuujinchou Lucky Star OVA Shion no Ou Ghost Hound Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto: Natsu no Sora Kurenai Stranger -Mukou Hadan- Ga-Rei Zero Michiko to Hatchin Skip Beat! Soul Eater Tytania Nijuu-Mensou no Musume Mouryou no Hako Eve no Jikan One Outs Kuro Shitsuji Initial D Extra Stage 2: Tabidachi no Green Blade of the Immortal Prince of Tennis - National Championship Chapter - Final Prince of Tennis - National Championship Chapter - Semifinal D.Gray-man Soukou Kihei Votoms: Pailsen Files Eyeshield 21 Yakushiji Ryoko no Kaiki Jikenbo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet januari 31, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet januari 31, 2009 Kul att så många nomineringar har trillat in. Själv känner jag att jag inte behöver nominera några fler titlar eftersom jag nämnde några för mig viktiga serier i början och resten har nämnts av andra. Jag vill dock påminna om att nomineringsfasen stängs så snart januari övergår i februari. Det är alltså sista dagen idag och från och med i morgon befinner vi oss i "fas 2". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg