Jinha Skrivet februari 23, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2010 Shining Tears X Wind? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet februari 23, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2010 Jinha plockade den som om inget var lättare i världen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet februari 24, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2010 Nån annan får gärna köra istället för mig. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet februari 24, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2010 Nån annan får gärna köra istället för mig. :) ok då tar jag den Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet februari 24, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2010 Den där natthimmeln får mig att tänka på... Escaflowne? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 fel Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 Kannazuki no Miko? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 Hmm... Suzuka? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 2 x fel ny bild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet februari 25, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2010 Edit. Är det mäjligen H2O Fotavtryck i sanden? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bareus Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 True Tears Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 2 x fel igen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Jag drar något slumpmässigt från ändan och hoppas på det bästa. (Inte mycket att gå på utan karaktärer närvarande.) Kashimashi ~Girl Meets Girl~? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 kommer inte att gå in med karaktärer än men ni får en buss nu iaf. ny bild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jinha Skrivet februari 26, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 26, 2010 Jigoku Shoujo? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet februari 27, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2010 ny bild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet februari 27, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2010 Heh, fint med undertexterna där =D Jag förmodar att serien är från innan soft-sub-eran? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet februari 27, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2010 Och innan wide-screen-eran. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet februari 27, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2010 Golden Boy känns ju såå rätt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kenzoku Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Och innan wide-screen-eran. Den eran har väl hållit på sen 80-talet, om inte mycket tidigare än så? Och ta t ex K-ON!, som sändes i 4:3, såvitt jag vet, första gången på TV? Eller menar du att eran började när filmformatet blev oofficiellt officiellt? Exakt när då? :o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Och innan wide-screen-eran. Och ta t ex K-ON!, som sändes i 4:3, såvitt jag vet, första gången på TV? K-ON! animerades i widescreen. Den kanal som fick sända först kör 4:3. Det var därför man väntade 3 veckor med att se avsnitten, precis som med Clannad. Annars fick man finna sig i att missa allt som hände i utkanten av bilden (vilket oftast inte rör sig om så värst mycket, men ändå). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Den eran har väl hållit på sen 80-talet, om inte mycket tidigare än så? Och ta t ex K-ON!, som sändes i 4:3, såvitt jag vet, första gången på TV? Eller menar du att eran började när filmformatet blev oofficiellt officiellt? Exakt när då? :o Merparten av televiserad animé har producerats i bredbildsformat sedan 2004-2005 ungefär. (Och K-On tecknades som sagt i bredbild.) Går man tidigare än år 2000 (då digitala bredbildssändningar började i Japan) så får man rätt svårt att hitta bredbildsserier. För lulz och win kollade jag upp hur det var med de tio mest spridda verken från varje år, om de började som bredbilds-TV-serier eller inte. Resultat nedan. 2009: 10/10 var bredbild 2008: 10/10 2007: 10/10 2006: 9/10 (inte Ouran) 2005: 7/10 (inte Blood+, Eureka Seven, Ah! My Goddess) 2004: 5/10 (inte Elfen Lied, Bleach, School Rumble, Mai-Hime, Monster) 2003: 4/10 (inte FMA, FMP:Fumoffu, Chrno Crusade, Kimi ga Nozomu Eien, Scrapped Princess, Wolf's Rain -- de som var var Last Exile, Shingetsutan Tsukihime, Gunslinger Girl, Gungrave) 2002: 3/10 (inte Naruto, Full Metal Panic, Chobits, Azumanga Daiou, Twelve Kingdoms, Onegai Teacher, Witch Hunter Robin -- men GitS:SAC, Hack Sign, Haibane Renmei) 2001: 4/10 (Hellsing, Fruits Basket, Hikaru no Go, X, Scryed, Shaman King -- men Noir, Vandread 2, Mahoromatic, Banner of the Stars 2) 2000: 1/10 (Love Hina, Inuyasha, Banner of the Stars, Hajime no Ippo, Hand Maid May, Boogiepop Phantom, Ayashi no Ceres, Boys Be, Gravitation -- men Vandread) Knappast statistiskt säkerställt, men det ger nog en fingervisning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dusk Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Aria? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Aria? Damnit, du ser ut att ha rätt om man kollar på den sista bilden! Att jag totalt missade att kolla i denna tråd ;_; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet februari 28, 2010 Anmäl Share Skrivet februari 28, 2010 Aria? japp aria är det så din tur nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg