Blå Skrivet september 4, 2013 Anmäl Share Skrivet september 4, 2013 Det var inte bra, känner att jag har tidsbrist just nu så någon annan får ta över. Ber om ursäkt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 7, 2013 Anmäl Share Skrivet september 7, 2013 "Ska jag behöva ta över? Fastän jag sitter i badet?!" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet september 7, 2013 Anmäl Share Skrivet september 7, 2013 Stella någotnågot C3-bu? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 7, 2013 Anmäl Share Skrivet september 7, 2013 Jajamänsan! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet september 7, 2013 Anmäl Share Skrivet september 7, 2013 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 7, 2013 Anmäl Share Skrivet september 7, 2013 Det ser ju ut som Kamille och Fa, men jag känner mig ganska säker på att det är en cameo/parodi (Tetsuo från Akira?)... men jag kommer inte på vad det skulle vara isåfall, så vi får väl börja med att åtminstone utesluta något: Z Gundam? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet september 8, 2013 Anmäl Share Skrivet september 8, 2013 Visst är de Kamille, Fa och Tetsuo, men som du trodde är de bara cameos. Man får inte glömma Mirao Kyao från L-Gaim (som nu har svart hår av okänd anledning) heller. Om det kan var atill hjälp så är den här OVAn baserad på ett koncept från Cream Lemon. Scenen i bilden är ritad av Hiroyuki Kitazume som under tiden han animerade OVAns första avsnitt även jobbade på just Z Gundam. I det andra avsnittet gjorde en annan mycket känd animatör sin OVAdebut. Kan visa en gif därifrån och se ifall någon kan lista ut vem det är och därefter vilken anime det är. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 9, 2013 Anmäl Share Skrivet september 9, 2013 Ööööh Obari? Jag kan typ inga animatörer. Däremot är det ju allmänt känt att Project A-ko var en avknoppning från Cream Lemon, så det kanske är den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet september 9, 2013 Anmäl Share Skrivet september 9, 2013 Visst är det Obari, och visst jobbade han på Project A-ko, men det är tyvärr fel anime. På tal om Obari så jobbade han även på regissören, Toshiki Hiranos nästa projekt: Dangaioh. Och på tal om Project A-ko så är de flesta prominenta karaktärer i denna anime och dess uppföljare nämnda på likt sätt som A-ko, B-ko och C-ko. Animena själva råkar också vara döpta efter hjältinnan och ha varierande mängd yuriundertoner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 9, 2013 Anmäl Share Skrivet september 9, 2013 Åååh, Iczer-1! Den har jag ju sett, men att den skulle ha någon anknytning till Cream Lemon har jag nog aldrig hört förut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet september 9, 2013 Anmäl Share Skrivet september 9, 2013 Yes, där satt den! Även om jag inte har sidan har jag sett en scan av någon Cream Lemontidning där en grej hade vart grundidén till Iczer. Den var dock annorlunda från slutprodukten, då det är inte så konstigt att inta alla vet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 9, 2013 Anmäl Share Skrivet september 9, 2013 Det står på Wikipedia att den bygger på en manga från porrmangatidningen Lemon People, det är inte den du tänkte på, kanske? Tidningen verkar dock inte ha något med Cream Lemon att göra utöver "citron". Men det kanske vi ska lämna därhän (om du vill leka mer med rena fakta, utan bilder, så kanske du hade varit intresserad av att väcka Animetrivia-tråden?), och ta en ny bild! Om... om jag bara orkar h-hålla mig vaken... tillräckligt län— "Zzzzzz..." 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet september 9, 2013 Anmäl Share Skrivet september 9, 2013 Oishimbo? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 9, 2013 Anmäl Share Skrivet september 9, 2013 Inte Oishimbo. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 10, 2013 Anmäl Share Skrivet september 10, 2013 "(Suck, alla bara suktar efter Coola Kenta istället för att gissa på bilderna...)" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 11, 2013 Anmäl Share Skrivet september 11, 2013 Näst sista bilden! "Kommer nog en gissning snart... Nääär som helst..." Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Daxter_SSJ4 Skrivet september 11, 2013 Anmäl Share Skrivet september 11, 2013 Cream Lemon≠Lemon People Oh. Oooh :# Ja, jag hade helfel där, dåligt minne sörru. Ber om ursäkt för det. Osäker på vad din anime det kan vara. Ser ut som något från tidigt 90-tal när man bestämde sig för att skuggning var onödigt. Vågar inte gissa heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 12, 2013 Anmäl Share Skrivet september 12, 2013 "N-nu då? Har ni nån gissning nu då?" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
idrougge Skrivet september 12, 2013 Anmäl Share Skrivet september 12, 2013 Mizuiro jidai? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 12, 2013 Anmäl Share Skrivet september 12, 2013 Mizuiro jidai? Nepp. "Ledtråd" skulle väl kunna vara att seriens regissör mest är känd för scifi-anime. (Istället för en vardagsfantasykomedi som denna TV-serie.) Sista (och viktigaste) bilden igen: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 13, 2013 Anmäl Share Skrivet september 13, 2013 Rätt svar var Mikan Enikki, en animeserie om en talande katt, regisserad av Noburo Ishiguro, mannen mer känd för verk som Yamato, Macross, Orguss, Megazone 23 och Legend of Galactic Heroes. Ny anime att gissa på: Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet september 13, 2013 Anmäl Share Skrivet september 13, 2013 FMA? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 14, 2013 Anmäl Share Skrivet september 14, 2013 さすがブルーさんですね、visst är det FMA! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet september 14, 2013 Anmäl Share Skrivet september 14, 2013 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MathJuice Skrivet september 14, 2013 Anmäl Share Skrivet september 14, 2013 Daily Lives of High School Boys, kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg