Sceleris Skrivet maj 26, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2012 Men det är bättre att ta något lätt än att inte ta något alls. ;I Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonym2 Skrivet maj 26, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2012 Den 2012-05-26 vid 15:59 sa Sceleris: Har du inte ens någon internetuppkoppling?Det är dumt att använda bilder från Internet eftersom folk i så fall kan få fram svaret bakvägen genom att söka efter bilden på Google. Gå till http://www.google.se/, klicka på "Bilder" (eller 画像 som det heter för mig) på menyraden upptill, klicka på kameran till höger i textfältet och klistra in länken till bilden, så letar Google rätt på identiska bilder som finns någonstans på nätet. Utför t.ex. detta experiment med Vivimages bild ovan (http://puu.sh/wA2M.jpg) så kommer svaret genast upp. Jag hoppas att ingen satt detta system i spel i någon av "gissa"-trådarna, men det är ändå dumt att ha bilder som är sökbara i fall att någon skulle Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 26, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2012 Jag siktade lite på "security through obscurity" eftersom inte alla känner till den funktionen, men om du nu ska ge lektioner i hur man kan fuska i lektrådarna så får det väl vara slut med det då... :P Ett problem med att försöka "fusksäkra" är att även bilder som man tagit själv kan dyka upp på nätet, speciellt med populära verk. Antingen är det nån som sparat exakt samma bildruta, eller så är det från samma scen eller en liknande, så att Googles bildanalysalgoritmer ger en sökträff. Det har hänt mig med några bilder jag tagit. Beskurna mangasidor i "Gissa mangan", typ att bara ha en bildruta, brukar dock funka bra (för om Google indexerar scannad manga så är det hela sidor). Och talar vi om "blindtest"-animémusiktråden så kan man transkribera och googla sångtexten eller kanske söka på musiken med någon tjänst för "akustiska fingeravtryck". Eller helt enkelt lägga upp bilden eller vad det är på något annat forum och fråga om någon vet vad det är. Det kanske går att fusksäkra, men är det värt det för en liten fjantig forumlek? Innebär fuskrisken att det är bättre att lägga ner trådarna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet maj 30, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 30, 2012 Nu vet alla hur man fuskar och att det är god sed att inte fuska i en fjantig forumlek... ...och med det tar jag på mig ansvaret att lägga upp en ny bild. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juni 1, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2012 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 1, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 1, 2012 Peacemaker Kurogane kanske? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juni 2, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2012 Det skulle en man kunna tro, men mannen trodde fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 2, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2012 Hakuōki? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voffe Skrivet juni 2, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2012 Korrekt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 2, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 2, 2012 RAAWR!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 6, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2012 GRRRR!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 6, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2012 Dangaioh? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 6, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 6, 2012 Whoa, du har 1024 inlägg! Dangaioh är dock inte rätt. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zeedox Skrivet juni 7, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 7, 2012 Kan det månne vara en dåligt färglagd Caska från Berserk? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 8, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2012 Det kan förväxlas med, tydligen! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 8, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2012 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet juni 8, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2012 Lodoss War? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 8, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2012 Det där ser ju ut som Bastard! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 8, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 8, 2012 Den 2012-06-08 vid 10:34 sa Klona: Det där ser ju ut som Bastard! DU ser ut som en b-... Rätt! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 9, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2012 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ebhen Skrivet juni 9, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2012 Eden of the East? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 9, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2012 Brukar inte gissa så här direkt, men när det ser obskyrt ut så måste jag ju! Cipher? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 9, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2012 Båda gissningarna är fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet juni 9, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2012 Mad Bull 34? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 9, 2012 Anmäl Share Skrivet juni 9, 2012 Bullseye! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg