zimeon Skrivet december 8, 2008 Anmäl Share Skrivet december 8, 2008 Ehm… Fick för första gången hårddiskplatsbrist ever på en dator (KAN det ha att göra med att dajväxar?). En WinXP-burk är det. Men jag tror i alla fall att jag har en DVD-brännare. Eller ja, jag vet faktiskt inte. Jag köpte den för något år sen, tror jag, för en mycket billig penning. Är det troligt att den kan bränna också? Misstänker att man behöver något specifikt program också, för att bränna in grejer på DVD:n, eller ingår ddet i XP-operativet? Jag har ingen DVD-R-skiva än att testa med, så det är lite svårt att experimentera, och jag tänkte att jag kunde ställa frågan här först så att jag vet om jag ska handla en ny drive också. Någon som kan hinta? Är det troligt att en pissbillig DVD-spelare som är typ ett år gammal även kan bränna skivor, eller skulle det isåfall stå DVD-R på fronten, med R lysande i neonsvart? Och ingår bränning i XP? Om inte, vilket simpelt gratisprogram rekommenderas? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 8, 2008 Anmäl Share Skrivet december 8, 2008 Om du har en brännare skulle det antagligen stå RW på den, DVD-RW eller liknande, de flesta har rewritable funktion iaf numera. XP kan du bränna skivor i ja, allt du behöver göra är att öppna fönstret för brännarenheten och droppa ner filerna där i och sen klicka på en knapp som bör finnas där som heter "burn cd" eller "write cd/dvd"...något sådant iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 8, 2008 Anmäl Share Skrivet december 8, 2008 Det här kan vara ett brännarprogram att testa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet december 9, 2008 Anmäl Share Skrivet december 9, 2008 Finns det ingen gratisverision av Nero att ladda ner utan alla onödiga funktioner? isf är det att rekomendera, jag använder själv nero men har provat andra program men tycker detta är det bästa jag använt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet december 9, 2008 Anmäl Share Skrivet december 9, 2008 Annars kan man ju ladda ner trial versionen gratis på Neros hemsida. Jag använder Nero till det mesta förutom när det gäller iso filer, då använder jag ImgBurn som är ett gratis program. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg