Pthia Skrivet december 4, 2008 Anmäl Share Skrivet december 4, 2008 Hejsan alla! Jo de är så att man är nu i ålder då man vill ha av sin oskuld med mera. Så har jag nu snackat med en tjej rätt så länge. Är den perfekt för mig. Fast problemet är... Hon har redan en... Fast ändå.. bara få träffa henne skulle nästa göra mig svimmande. Fast vi bor väldigt bortom långt. Så jag undrar ifall ni vet hur man ska göra? För att bli bra vänner med varandra. Att ha målet att bara bli av med oskulden kanske inte är det bästa men det skadar inte att försöka flörta in sig lite. Om hon nu inte har världens bästa förhållande redan så kan du ju vara där för henne när det skiter sig och då är hon som mest sårbar och kanske faller för dig ;) Det var det mest sviniga, utnyttjande, cyniska agerande jag någonsin sett föreslaget på teh internets - en eloge till dig min vän, för att du klarar av att se förbi känslodravlet och låta den råa logiken råda! hahaha ok jag tror du missförstod mig en smula. Jag menade aldrig att du skulle utnyttja henne när hon var sårbar även om jag skrev det, tanken var att du skulle läsa lite mellan raderna. Vad jag egentligen menade var att om du är seriös med en tjej som har en pojkvän så är det faktiskt inget fel i att lära känna henne ändå. Är man intresserad så är man och även om man inte går och hoppas på att hennes förhållande ska ta slut så kan man ju vara öppen för att det kanske kan bli något om det gör det. Det är i min mening i alla fall inte svinigt att hoppas på att det kan bli något med en tjej man tycker om bara för att hon har en pojkvän men där går kanske våra åsikter isär. Sen ser jag absolut inte förbi något känslodravel, jag har aldrig påstått att det inte skulle finnas några känslor inblandade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet december 5, 2008 Anmäl Share Skrivet december 5, 2008 Att bli av med oskulden är inget att sätta någon press på tycker jag. Det kommer när det kommer. Sen ska det ju kännas rätt också. Men om hon redan har en pojkvän så måste jag avråda dig från att starta en sån relation med henne. Detta har väl sagts innan i tråden säkert och det är nog flera som instämmer. Men om du ändå måste gå och försöka bli av med oskluden med henne så är det ju ditt problem, inte vårat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
valderman Skrivet december 5, 2008 Anmäl Share Skrivet december 5, 2008 Vad jag egentligen menade var att om du är seriös med en tjej som har en pojkvän så är det faktiskt inget fel i att lära känna henne ändå. Är man intresserad så är man och även om man inte går och hoppas på att hennes förhållande ska ta slut så kan man ju vara öppen för att det kanske kan bli något om det gör det. Det är i min mening i alla fall inte svinigt att hoppas på att det kan bli något med en tjej man tycker om bara för att hon har en pojkvän men där går kanske våra åsikter isär. Sen ser jag absolut inte förbi något känslodravel, jag har aldrig påstått att det inte skulle finnas några känslor inblandade. Inte svinigt, men oärligt och dumt. Hur tror du tjejen i fråga skulle reagera om hon såg igenom din lilla plan? (Tips: spring fort om pojkvännen är muskelbyggare.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet december 5, 2008 Anmäl Share Skrivet december 5, 2008 Hoppas ingen tog vårt hopkok på för mycket allvar dock. :)Vafals? Menar du att ni inte var seriösa? Nej men gud! Mitt liv står på ända!!! Hehe... =P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pthia Skrivet december 6, 2008 Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Vad jag egentligen menade var att om du är seriös med en tjej som har en pojkvän så är det faktiskt inget fel i att lära känna henne ändå. Är man intresserad så är man och även om man inte går och hoppas på att hennes förhållande ska ta slut så kan man ju vara öppen för att det kanske kan bli något om det gör det. Det är i min mening i alla fall inte svinigt att hoppas på att det kan bli något med en tjej man tycker om bara för att hon har en pojkvän men där går kanske våra åsikter isär. Sen ser jag absolut inte förbi något känslodravel, jag har aldrig påstått att det inte skulle finnas några känslor inblandade. Inte svinigt, men oärligt och dumt. Hur tror du tjejen i fråga skulle reagera om hon såg igenom din lilla plan? (Tips: spring fort om pojkvännen är muskelbyggare.) Faktum är att hon inte måste ta det negativt. Jag har själv en tjej som jag tycker mycket om som jag gärna hade haft ett förhålalnde med, och det vet hon. Jag har sagt till henne att jag gillar henne och det gjorde jag när hon hade en pojkvän hon tog det som en komplimang bara. Sen när de gjorde slut så blev det inget mellan oss ändå och sen fick hon en ny pojkvän istället. Så nu kan jag istället skämta lite med henne när vi träffas och fråga om det inte är min tur snart och sånt och hon bara skrattar. Även om jag säger det som ett skämt så hoppas jag att hon någon gång ska se mig på ett annat sätt än som en kompis och hon vet om att det är precis det jag vill med det fungerar väldigt bra mellan oss på ett kompis plan när vi väl träffas som tyvär inte e så ofta numer. Så du behöver inte ha någon gömd baktanke med att lära känna henne. Vill du låta det vara osagt att du är intresserad av henne så låt det vara det men de flesta tar det nog som en komplimang om någon säger att de är intresserade av en, det hade jag gjort iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 6, 2008 Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Att vara kompisar? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet december 6, 2008 Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Finns inget mer underbart att höra än "Kan vi inte vara kompisar?". wait wat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slajmost Skrivet december 6, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Varit borta nu ett par dagar. Tackar för alla svar. Tror de blir som så att vi kommer hålla kontakten online. Kanske att vi kommer träffas. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 6, 2008 Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Ser framför mig nästa tråd i allmänt-forumet: "Det svider när jag bajsar" >_> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 6, 2008 Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Slajmost: http://ungdomar.se/qa_search.php?sq=f%F6rhud*&qa_category_id=Alla+omr%E5den Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slajmost Skrivet december 6, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet december 6, 2008 Slajmost: http://ungdomar.se/qa_search.php?sq=f%F6rhud*&qa_category_id=Alla+omr%E5den Tackar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 Att vara kompisar? Alltså... De snälla killarna får väl helt enkelt vänta på att tjejerna har lekt av sig lite och börjar drömma om att slå sig till ro, skaffa barn och gå skogspromenader, påta i trädgården och så. >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 De snälla killarna får väl helt enkelt vänta på att tjejerna har lekt av sig lite och börjar drömma om att slå sig till ro […] Hur länge väntar man? 60 år? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 En hel livstid skulle jag vilja påstå. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 En hel livstid skulle jag vilja påstå. Nja, det gäller nog bara dig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 En hel livstid skulle jag vilja påstå. Nja, det gäller nog bara dig. Personligen så talar jag ju nu från andras åsikter i frågan, men jag låter den här bilden (med en annan känd forumit längst ut till vänster) få svara på din attack. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 Men jösses va ni tar varandra på stort allvar här då B) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 En hel livstid skulle jag vilja påstå. Nja, det gäller nog bara dig. Inget sådant nu, speciellt från dig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 En hel livstid skulle jag vilja påstå. Nja, det gäller nog bara dig. Inget sådant nu, speciellt från dig. Vadå? Som han har skrivit till mig på IRC borde jag få några free cards. -.- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 Om det är någon biblisk princip som gäller här är det inte "öga för öga" utan "vänd andra kinden till". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
My Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 De snälla killarna får väl helt enkelt vänta på att tjejerna har lekt av sig lite och börjar drömma om att slå sig till ro […] Hur länge väntar man? 60 år? Jag vet inte...hur länge brukade kvinnorna vänta på männen förr i tiden? ;) Nåja, skämt åsido. Det handlar väl snarare om vilken ålder det är på tjejerna man satsar på. Av egen erfarenhet skulle jag säga att 25-35 är en lämplig ålder, lite lagom till att tjejernas vänner börjar skaffa familj och så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 Om det är någon biblisk princip som gäller här är det inte "öga för öga" utan "vänd andra kinden till". Så om tjejerna totalignorerar ens egna kind ska man vända andra kinden till? Tja, man kan inte bli annat än ignorerad igen… Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 Om det är någon biblisk princip som gäller här är det inte "öga för öga" utan "vänd andra kinden till". Så om tjejerna totalignorerar ens egna kind ska man vända andra kinden till? Om det inte framgick gällde det specifikt solehers och Hampes bråk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet december 7, 2008 Anmäl Share Skrivet december 7, 2008 Det framgick, jag ville bara spåra ur tråden lite mer… Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet december 8, 2008 Anmäl Share Skrivet december 8, 2008 Aha. Vad gäller knäppheten i denna tråd är det nog som en droppe i havet, i och för sig. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg