flaskis Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Nu den 28 oktober klockan 19:05 på SVT Barnkanalen kommer Pang! Pang! att sända ett avsnitt med inriktning på japansk populärkultur. Under detta avsnitt kommer även jag personligen (!) att synas under en intervju som Pang! Pang!:s programledare förde hemma hos mig. Så om ni vill se mig göra bort mig på TV-skärmen så kan ni ta och tuna in på SVTB eller gå in på Pang! Pang!:s hemsida där man kan streama avsnitten i efterhand under menyvalet "Play". I programmen söker Melker och Mattias upp proffsen som jobbar med hantverket film och försöker lära sig så mycket som möjligt av dem. Detta för att i slutet av varje program kunna göra en egen filmscen på riktigt.Det handlar om svärdstrider med orcher, klassiska spökscener på övergivna hotell eller kamper mellan trötta poliser och superskurkar. Dessutom bjuds det på filmtips, kuriosa och intervjuer med filmentusiaster och skådespelare från hela vårt filmälskande land. Själv är jag lagom nervös över att se mig själv på skärmen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Detta blir episkt. :D Oroa dig inte, ingen (utom Avathar) kommer skratta. I alla fall inte så du hör! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Coolt. Fick du ta om någonting under intervjun? Inte för att det betyder någonting, jag är bara nyfiken på om sånt förekommer. : ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 25, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Coolt. Fick du ta om någonting under intervjun? Inte för att det betyder någonting, jag är bara nyfiken på om sånt förekommer. : ) Nu såhär efter åtta månader minns jag inte så mycket, men jag fick ta om några gånger, t.ex när jag av misstag nämde CDON som ett ställe där man kan köpa anime, och när jag vid ett par gånger råkade titta in i kameran, vilket är ett stort no-no :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Coolt. Fick du ta om någonting under intervjun? Inte för att det betyder någonting, jag är bara nyfiken på om sånt förekommer. : ) Nu såhär efter åtta månader minns jag inte så mycket, men jag fick ta om några gånger, t.ex när jag av misstag nämde CDON som ett ställe där man kan köpa anime, och när jag vid ett par gånger råkade titta in i kameran, vilket är ett stort no-no :3 Epic fails! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Blir till att kolla på det om det inte händer något speciellt imorgon som jag måste göra/hänga med på. Fast i värsta fall kan man ju streama från sidan men det är ju inte riktigt samma sak. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Nu såhär efter åtta månader minns jag inte så mycket, men jag fick ta om några gånger, t.ex när jag av misstag nämde CDON som ett ställe där man kan köpa anime, och när jag vid ett par gånger råkade titta in i kameran, vilket är ett stort no-no :3 Fixa videon så vi kan ha Anime.se-exklusiva bloopers! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet oktober 25, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 25, 2008 Vore kul att se :) Någon kan väl rippa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2008 Jag har mailat ansvarige på SVT och frågat om jag kan få originalmaterialet och/eller avsnittet. Tanken var från början att jag i förväg skulle få en skiva med avsnittet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 26, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2008 Jag kommer bara sitta och skratta dessvärre. fniss flaskis på teve hur ska d gå?? fniss I all seriositet (som jag har lite av) så ska det bli intressant att kolla på dock. Om jag orkar. Och har tid. Och lever. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 26, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 26, 2008 jag ska se programmet helt klart. Men kanske kör lite sistaminuten plugg samtidigt... har matte tenta den 29:e. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 27, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 jäklar! Höll på att missa pga. anime.ses downtime igår... blir till att skribera på lite andra sidor och bänka sig framför tvn imorgon! Öhhhm... jag läste nyss beksrivningen av programmet på TV.nu... [...] Mattias och Melker träffar också den här veckan animé-älskaren Sasha som lever och andas japansk tecknad film. [...] GRATTIS FLASKIS! DU LEVER! Uppdatering: Dubbelkollat, texten är kopierad direkt från SVTs sida, där de också påstår att du lever. Alltid bra att de skriver det så ingen skulle råka tro att du är död =) Uppdatering igen: Aha, nu när jag dubbelläste såg jag att jag läst fel, inte lika kul längre -.- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 Kul, de stavade fel på mitt namn >_> Och hur kunde du läsa det där fel? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet oktober 27, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 Själv har man ju satt mobilen så att den ska börja pipa 10 minuter innan det börjar XD Tv + kanelbullar blir nog bra XD Men shit,jag har glömt vad flaskis heter O__o (visste jag om det i första stället? jag vet inte....) Äsch,det lär väll märkas '_';; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 27, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 Kul, de stavade fel på mitt namn >_> Och hur kunde du läsa det där fel? :P Satt och skrattade så mycket år att du levde, att jag läste något med japanska tecknare, sedan gick jag hit och skrev, skrattandes och glad =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 27, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 Men shit,jag har glömt vad flaskis heter O__o [...] animé-älskaren Sasha [...] Fast med "c". (Det var det första jag tänkte på i citatet, hihi.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet oktober 27, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 27, 2008 (Det var det första jag tänkte på i citatet, hihi.) <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 (Det var det första jag tänkte på i citatet, hihi.) Undrar om det inte var så jag skrev flaskis namn när jag rekomenderade honom för det här? ;) Isf är det mitt fel! Lurking is my game, not fame. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Jaha, nu är inslaget sänt. Hur går vi med i fanklubben då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 ALL JOIN THE FELLOWSHIP OF FLASKIS! För att skriva nåt mer konktret, flaskis insatts var fenomenal, sen kommer "chobits"-tjejerna och sänker de med sitt snack om sailor moon och pokemon som "vuxnare"-anime. Och ribban som höjdes med 50, tack vare flaskis, hamnar på negativa värden igen :( Men men, keep up the good work flaskis. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Mycket lyckat inslag. Tack, flaskis för din insatts ;). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Tittade just på Play och har en fråga. Är flaskis killen med namnet sasha? heee......LOL! flaskis, du verkade lite väl nervös, men det hade nog varit samma sak för mig om de hade besökt mig :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 I min mening så brukar inslag om anime i svensk TV oftast skada dess anseende och spä på med fördomarna som finns hos folk, men det här blev faktiskt riktigt lyckat. Jag tycker att flaskis var superbra och presenterade sitt intresse på ett sätt som visade att anime är ett medium (inte en genre) som kan ha minst lika bra djup och handling som "vanlig film". Det är just detta som brukar missas när anime uppmärksammas i svensk media. Synd att de var tvungna att visa sjuttonåriga tjejer utklädda till "Chobits" som tycker att Aailor moon, Pokémon och Dragonball är bättre än Kalle Anka eftersom "det känns mer vuxet". Ribban som flaskis precis hade höjt blev nedriven direkt (som någon skrev på IRC) av dessa två figurer. Mangatjejen Yosh(?) gav också ett bra intryck tycker jag. Totalt sett ett riktigt bra inslag. Synd att det förmodligen inte är så många som tittar på Pang Pang och kunde se det :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Synd att det förmodligen inte är så många som tittar på Pang Pang och kunde se det :( Som vanligt är det ju bara vi riktigt intresserade som antagligen såg programmet *Suck* :(. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Såg det på nätet just nu, skrattade ihjäl mig efter flaskis inslag då någon tjej sa att hon var "Chobits"... tyckte det var sjukt kul! Okaj, sett klart nu... total sammanställning. De två programledarna verkar grymt sköna, iväg till SciFi-mässan här i Göteborg (som jag tyvärr missade <.<) och sedan hem till flaskis. Visst, klippet vart kanske inte direkt så som jag förväntade mig men helt klart ett bra inslag! Sedan när de gick tillbaka till SciFi-mässan och chobitstjejerna kom fram igen så... ja... ni förstår, resten vart la lite godkänt. Förresten, flaskis... hur bortförklarade du fansubsen? De måste väl ändå haft några synpunkter på dem...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg