Nuudoru Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 Visste inte riktigt hur jag skulle formulera titeln men.. Vad jag är ute efter är att kunna använda min datorskärm när jag vill spela tv-spel. Vet ni vad som krävs för att man ska kunna göra det? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 Scart utag i skärmen ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 Om det är en xbox 360 du har så kan du ju alltid köpa en sladd. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 Om du bara har VGA så måste du skaffa en uppskalare för de äldre maskinerna (PS2 och nedåt, med undantag för Dreamcast). Det finns en mängd olika, men om man inte vill lägga ut 10k så kommer bilden att bli aningen suddig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 varför i hela friden vill man sitta o spela på en dator skärm när man kan spela på en större tv? :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 varför i hela friden vill man sitta o spela på en dator skärm när man kan spela på en större tv? :O För han kanske har en gammal TV? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IJK Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 Man kanske har en stor datorskärm ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamaBunta Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 För han kanske har en gammal TV? Man kanske har en stor datorskärm ;) drar två flugor i en smäll. tvivlar på att den är så gammal alt så liten. XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 varför i hela friden vill man sitta o spela på en dator skärm när man kan spela på en större tv? :O Jag spelar på min dator skärm eftersom bilden var så suddig på min gamla tjockis TV och att min dator skärm är lite större och är i widescreen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 varför i hela friden vill man sitta o spela på en dator skärm när man kan spela på en större tv? :O Man kanske inte har en TV (eller plats/råd med en). :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 varför i hela friden vill man sitta o spela på en dator skärm när man kan spela på en större tv? :O Man kanske inte har en TV (eller plats/råd med en). :) Eller så vill man slippa TV-licensen istället för att fuska sig från den? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 Eller så vill man slippa TV-licensen istället för att fuska sig från den? Typ. Radiotjänst är farligt närgångna nog som det är, och då har jag inte ens en TV! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet oktober 14, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2008 Eller så vill man slippa TV-licensen istället för att fuska sig från den? Typ. Radiotjänst är farligt närgångna nog som det är, och då har jag inte ens en TV! Så sant, så sant. Jag använde mig "typ" utav denna lösning. Jag har ingen riktig TV, bara stora plattskärmar. Så länge jag inte har TV-kort eller någon annan form utav mottagare går jag fri från deras snokande ögon. 2000 SEK per år för någonting jag inte ser på eller ens stödjer? Eh, nej tack. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet oktober 15, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2008 Scart utag i skärmen ^^ Finns det inget annat sätt? Som något sladd som fanns till X360? För om det inte gör det är jag körd. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet oktober 15, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2008 Jo det finns andra sätt som jag sa. Skaffa en uppskalare, peta in RGB-kabeln/komposit-kabeln/vad du nu har i den lådan, sen en VGA-kabel mellan lådan och din skärm. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Robbana87 Skrivet oktober 15, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2008 Om du kan koppla in spelet i datorns grafikkort så finns det ett program som heter DScaler (tror jag) som gör så att du kan få bild....min kompis använde sig av det för att spela sitt gamecube... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 15, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 15, 2008 Scart utag i skärmen ^^ Finns det inget annat sätt? Som något sladd som fanns till X360? För om det inte gör det är jag körd. :( Beror la på hur ny skärmen är, jag har ju tex DVI från datorn till skärmen och Hdmi <-> DVI mellan TVn och datorn. Kolla dina uttag etc. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet oktober 16, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2008 Jo det finns andra sätt som jag sa. Skaffa en uppskalare, peta in RGB-kabeln/komposit-kabeln/vad du nu har i den lådan, sen en VGA-kabel mellan lådan och din skärm. Scart utag i skärmen ^^ Finns det inget annat sätt? Som något sladd som fanns till X360? För om det inte gör det är jag körd. :( Beror la på hur ny skärmen är, jag har ju tex DVI från datorn till skärmen och Hdmi <-> DVI mellan TVn och datorn. Kolla dina uttag etc. Hjälp jag fattar noll. :( Jag får läsa på lite och kolla vad jag har för något. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337032 Det där är skärmen jag har, tror jag. Den ser ut sådär. Fast jag hade för mig min skärm var 20'' eller 21''. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet oktober 16, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2008 Jo det finns andra sätt som jag sa. Skaffa en uppskalare, peta in RGB-kabeln/komposit-kabeln/vad du nu har i den lådan, sen en VGA-kabel mellan lådan och din skärm. Scart utag i skärmen ^^ Finns det inget annat sätt? Som något sladd som fanns till X360? För om det inte gör det är jag körd. :( Beror la på hur ny skärmen är, jag har ju tex DVI från datorn till skärmen och Hdmi <-> DVI mellan TVn och datorn. Kolla dina uttag etc. Hjälp jag fattar noll. :( Jag får läsa på lite och kolla vad jag har för något. http://www.testfreaks.se/bildskarmar/sa ... ter-205bw/ Den där skärmen har jag! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet oktober 16, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2008 Tror att den har: 1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x DVI-digital - 24 pin digital DVI Vet inte vad man har för kablar till xboxen dock. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet oktober 16, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 16, 2008 Tror att den har:1 x VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x DVI-digital - 24 pin digital DVI Vet inte vad man har för kablar till xboxen dock. Fast jag ska koppla in ett Gamecube! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg