Darki Skrivet september 24, 2008 Anmäl Share Skrivet september 24, 2008 Genre: Musik, Komedi Sänds: 1 Aug - ??? Studio: Studio 4°C Längd: 13 avsnitt (inte färdig) Anime.se Anime Awards 2008: Otroligt att inget gjort en tråd om animen ;). Har sökt men inte hittat nåt. Ja, animen är jävlig rolig. Aldrig skrattat så mycket för en anime serie. Man måste nog ha en viss humor kanske... Käraktererna : Bandet _________________________________________________ Andra ← (Bandets mananger) __________________________________________________ Hela serien är jävligt cool förövrigt. Börjar med handlingen. Souichi Negishi är huvudpersonen han har just flyttad till Tokyo för att bli en dagis fröken (xD) men av någon orsak blir han vokalist och låtskrivare till metal bandet "Detroit Metal City (DMC)" under namnet "Johannes Krauser II." När Negishi tar på sminket och allt blir han en helt annan person. Hans röst och atttyd ändras. Just nu finns det 6 avsnitt, men ni borde titta på special avsnitt "Birth of the metal devil" först. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet september 24, 2008 Anmäl Share Skrivet september 24, 2008 FUCK! Faktiskt, det är en riktigt rolig serie, även om det inte direkt är "60 skämt i minuten". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet september 24, 2008 Anmäl Share Skrivet september 24, 2008 Sett 5 avsnitt av den hittills. Den tillhör utan tvekan en av dom roligare serierna jag har sett på senare tid. DEATH PENIS Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet september 24, 2008 Anmäl Share Skrivet september 24, 2008 Den är väldigt rolig, men jag tror mig faktiskt att det är 24 avsnitt på 3 DVD:er Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darki Skrivet september 24, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet september 24, 2008 Den är väldigt rolig, men jag tror mig faktiskt att det är 24 avsnitt på 3 DVD:er Ja, ser det. 24 avsnitt är det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet september 24, 2008 Anmäl Share Skrivet september 24, 2008 Just nu finns det 6 avsnitt, men ni borde titta på special avsnitt "Birth of the metal devil" först. Specialavsnittet var väl iofs bara en promotiongrej som snor några scener ur första och andra avsnittet, och innehåller inget nytt. Så det är inget man BORDE titta på mig om man redan ser serien. Om man däremot vill skaffa sig en bild av vad serien handlar om så är den väl mer än att rekommendera. "JESUS CHRIST" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darki Skrivet september 25, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet september 25, 2008 Just nu finns det 6 avsnitt, men ni borde titta på special avsnitt "Birth of the metal devil" först. Specialavsnittet var väl iofs bara en promotiongrej som snor några scener ur första och andra avsnittet, och innehåller inget nytt. Så det är inget man BORDE titta på mig om man redan ser serien. Om man däremot vill skaffa sig en bild av vad serien handlar om så är den väl mer än att rekommendera. "JESUS CHRIST" FUCK! xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gityh Skrivet september 26, 2008 Anmäl Share Skrivet september 26, 2008 Klockren anime helt klart på top 5 hehehe känns nästan som en grotesk version av beck xD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Verkar vara något som man borde ta sig en titt på. Får återkomma efter man sett ett par avsnitt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darki Skrivet september 27, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Verkar vara något som man borde ta sig en titt på. Ja, verkligen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet september 27, 2008 Anmäl Share Skrivet september 27, 2008 Serien är något utav det bästa som går just nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gityh Skrivet september 28, 2008 Anmäl Share Skrivet september 28, 2008 helt klart man kan inte dissa den här humorn Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Panopticon Skrivet september 29, 2008 Anmäl Share Skrivet september 29, 2008 Helt underbar serie! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet september 30, 2008 Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darki Skrivet september 30, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt. Är de serierna ungefär likadana som DMC med humorn? Helt underbar serie! ;) You said it. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet september 30, 2008 Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt. Är de serierna ungefär likadana som DMC med humorn? Nej. Verkligen inte. Både Sexy Commando och Cromartie har bra mycket mer bizarr humor. Fast jag tycker nästan Sexy Commando är roligare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darki Skrivet september 30, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet september 30, 2008 Hehe, de sex första avsnitten har faktiskt varit riktigt underhållande. Påminner om en blandning mellan Sexy Commando och Cromartie High School. Musiken är inte mycket att hänga i, men det är väl mest texterna som man ska lyssna till där. Skön serie som sagt iaf så här långt. Är de serierna ungefär likadana som DMC med humorn? Nej. Verkligen inte. Både Sexy Commando och Cromartie har bra mycket mer bizarr humor. Fast jag tycker nästan Sexy Commando är roligare. Då är det verkligen något jag måste se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DigBick Skrivet oktober 1, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2008 nice serie, finns det bara sex avsnitter ute? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet oktober 1, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 1, 2008 nice serie, finns det bara sex avsnitter ute? Tråkigt nog, ja. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darki Skrivet oktober 11, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 11, 2008 Nån annan än jag som sett avsnitt 7? ^^ Klockren. :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 18, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2008 Avsnitt nio var det roligaste jag har sett på mycket länge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet oktober 18, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2008 Såg nyss avsnitt sju. Så jävla bra. Tokyo Tower is getting wet! What a slut! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Avsnitt 11 var hejdlöst rolig med den där rapp och metalfighten mellan Krauser och Kiva. Synd att avsnitt 12 kommer bli det sista avsnitt av denna serie. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Avsnitt 11 var hejdlöst rolig med den där rapp och metalfighten mellan Krauser och Kiva. Synd att avsnitt 12 kommer bli det sista avsnitt av denna serie. :( orly? Jag har alltid utgått från att det skulle bli 24 avsnitt. Från officiella sajten: "今回映像化されるのは原作コミックの1~2巻に収録されている24話分。" Fast de kanske räknar ett avsnitt som två (för att det innehåller två inslag)? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet oktober 28, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 28, 2008 Avsnitt 11 var hejdlöst rolig med den där rapp och metalfighten mellan Krauser och Kiva. Synd att avsnitt 12 kommer bli det sista avsnitt av denna serie. :( orly? Jag har alltid utgått från att det skulle bli 24 avsnitt. Från officiella sajten: "今回映像化されるのは原作コミックの1~2巻に収録されている24話分。" Fast de kanske räknar ett avsnitt som två (för att det innehåller två inslag)? Japp, det handlar om 24 avsnitt indelade på avsnitt i ca 5-6 min. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg