Dalthor Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Hejsan alla Anime Fans! :) Jag har länge letat efter en Animeserie som jag såg när jag var en sisådär 10 år. Jag har ingen aning om vad den heter. Det enda jag vet är bilder av handlingen i mitt minne. Skulle vara jättetacksam om ni kunde lista ut vad den heter. Den handlar om Ett hot mot jorden. Ett globalt anfall mot jorden som rubbar allt Ekosystem å hela köret. Folket på jorden är inte alls beredda på anfallet. Huvud personens far jobbar inom det millitära..han går tror jag motsvarande college..och dom driver runt lite på skolan när anfallet brakar loss..han tänker direkt på sin pappa och springer allt vad han orkar för att se hur det gick..Pappans arbetsplats ligger i ruiner men han ger sig inte förrän han hittar honom under en stort stenblock. Han försöker hjälpa loss sin far men det är lönlöst. Hans far säger till honom att glömma det..ger honom en medaljong och ett ord med den som han säger till honom är viktigt att han kommer ihåg. Sen dröjer det en tid..killen och hans klasskompisar bestämmer sig för att bada vid havet och efter en stunds lekande så bildas där en strömvirvel som drar ner dom ner i en underjordisk grotta. Dom driver runt i grottan och finner en ubåt (även om dom inte har kommit på det än eftersom dom inte har sett utsidan utan har gott in i det direkt från en tunnel) dom går in i "skeppet" och finner kläder och allehanda saker. Tillslut finner dom bryggan och killen finner ett märke som ser ut som hans medaljong..han minns vad hans far hade sagt och tänker högt ordet som aktiverar "skeppet" och förstör grottan pga sin storlek..u-båten är någon blandning mellan u-båt och slagskepp... Behöver ni mer kött på benen så säg till..jag minns allt lite till av serien. Tack på förhand! /Dalthor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 25, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Tror det är Åskbåten. Det var länge sen jag såg den men jag har för mig de hittar en ubåt i en grotta... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dalthor Skrivet juli 25, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet juli 25, 2004 Tackar så mycket jag hitta den :) För er andra som kanske undrar över denna filmserien också Japansktitel: Uchu Kubo Blue Noah Engelsktitel: Spacecraft Carrier Blue Noah eller Thundersub Avsnitt: 24 stycken Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg