Blå Skrivet september 11, 2008 Anmäl Share Skrivet september 11, 2008 Startdatum: 9/10 - 2008 Avsnitt: 11 Genre: Drama, musik, komedi Öppningslåt: "Sky High" av Gostudio Avslutningslåt: TBA Hemsida: Nodame-anime Anime.se Anime Awards 2008: Dags för en ny omgång med Nodame och CO. Första säsongen slutade med att Chiaki och Nodame skulle ta sinna studier till Paris och det är just där som serien startar. En ny regissör för den andra säsongen har man tillsatt men man behåller serien inom samma studio, vilket inte gör mig något. En väldigt liten teaser har lags upp på hemsidan också, som gör att man längtar lite extra. Ni som har sett på första säsongen är redan bekanta med de flesta av karaktärerna men så därför gör jag inga karaktärspresentationer här utan hänvisar till den första säsongens tråd där det finns. Givetvis kommer det att dyka upp nya ansikten men jag skriver inte upp dom heller utan låter er hållas för er som inte vet ännu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet september 12, 2008 Anmäl Share Skrivet september 12, 2008 spännannde. Frågan är hur mycket av det som visades i J-draman kommer vara med, respektive inte vara med Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet september 12, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet september 12, 2008 Jag har för mig att de hoppar rätt friskt i J-dramat. Så det skulle inte förvåna mig om vi fick se rätt så mycket nytt. Men å andra sidan är serien "bara" på 11 avsnitt, så jag kan nog ha fel också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet september 12, 2008 Anmäl Share Skrivet september 12, 2008 *hålla tummarna* ha valt att inte läsa mangan mest för det känns att hur bra berättare man än är, så känns att musik berättelser berättas just bäst i live bilder eller ljudmässigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gao Skrivet september 26, 2008 Anmäl Share Skrivet september 26, 2008 nice, gillade första sesongen . så jag förväntar mej mycket av den här ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheFluff Skrivet december 1, 2008 Anmäl Share Skrivet december 1, 2008 bumpar denna tråd eftersom den här animen/mangan/jdramat äger och fler borde se den orkestral musik <3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet december 1, 2008 Anmäl Share Skrivet december 1, 2008 Jag håller med. Den är riktigt bra, men jag måste säga att den hittills inte har nått upp till alls samma nivå som föregående säsong. Det är fortfarande bra, men för min del är det lite för lite seriositet och lite för lite musik, i varje fall än så länge. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 3, 2008 Anmäl Share Skrivet december 3, 2008 Jag tycker det är bra att den här säsongen fokuserar mer på förhållandet mellan Chiaki och Nodame än musik, enligt mig behöver serien det. Att musiken inte är i rampljus längre utan mer som ett tema tycker jag passar bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg