Slajmost Skrivet augusti 22, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2008 Hejsan alla, de är som så att jag går nu i nian men kan inte bestämma vilken linje jag ska gå på. Nu undrar jag ifall Anime.se medlemarna kunde hjälpa mig å hitta en. De jag vill ha in linjen: Internationält språk val(Kinesiska, Ryska m.m), IT (Säkerhet, Programmering, Dator arkitektur och Mattematik A, B och C. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 22, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2008 TE eller NV-data nånstans där det finns större urval bland språken. (Gogo hade väl japanska på gymnasiet) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SinkadusMew2 Skrivet augusti 22, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2008 IB vore mitt i prick men annars, som sagt, TE eller NV :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 22, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2008 IB vore mitt i prick men annars, som sagt, TE eller NV :) Vad har IB med IT att göra? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SinkadusMew2 Skrivet augusti 22, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2008 Vad har IB med IT att göra? Tja, det finns rätt mycket åt det hållet att välja till, utöver den vanliga datakunskapen så finns programmering och dylikt. Sen går de långt på både matematik- och språkfronten :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet augusti 23, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2008 Kan man läsa såna funky språk som vanliga ämnen? Annars får man la ta det som iv som jag gjorde. Läste teknik som låter ganska precis som vad du letar efter :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet augusti 23, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2008 Jag läste japanska på gymnasiet som vanligt ämne. Vet inte hur det är nu, men då var det en fråga om intresse och tillgång till lärare. Zimeon var lärare, 80% hade valt japanska som "slapp-ämne", de flesta andra tappade intresset efter ett tag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet augusti 23, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2008 Jag läste japanska på gymnasiet som vanligt ämne. Vet inte hur det är nu, men då var det en fråga om intresse och tillgång till lärare. Zimeon var lärare, 80% hade valt japanska som "slapp-ämne", de flesta andra tappade intresset efter ett tag. Var detta gymnasium möjligtvis Röllingby? Min brorsa gick nämnligen en japanskakurs med Zimeon på den skolan, och även han rapporterade att de flesta verkade omotiverade (själv fick han MVG). Kan det vara ett sammanträffande...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet augusti 23, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2008 Nej, jag gick i Kista, men japanskalektionerna var i Huddinge gymnasium. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet augusti 23, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2008 Antagligen är väl Teknikprogrammet det som passar bäst på en skola där man kan välja något av de där språken som moderna språk. I alla fall om du vill läsa riktigt mycket IT. Annars är det väl Natur matematik och data där du får läsa programering A, B och C oftast sen brukar man kunna välja till saker som CISCO och CAD-teknik vilket annars ingår i teknik programmet. Egentligen är det väl hugget som stucket, du måsta bara bestämma hur mycket du vill läsa av matematik och naturämnen kontra teknikämnen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slajmost Skrivet augusti 23, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2008 Tackar så mycket för hjälpen. Jo jag vill lära mig otroligt mycket om IT och japanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nerion Skrivet september 20, 2009 Anmäl Share Skrivet september 20, 2009 kan man fortfarande ha japanska på huddinge? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg