Boda Skrivet augusti 21, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 21, 2008 Info: Genre: Action, Ecchi, Lolicon, Seinen, Supernatural Status: Licensierad av Seven Seas Volymer: 5 förnärvarande Författare: Tamaki Nozomu Tecknare: Tamaki Nozomu Handling Efter Millennium av att leva i skuggorna vill Mina Tepes, härskarinna av alla vampyrer och the earth clan (som är hennes trogna livvakter) ändra sin och hennes släktes vanor. Med sina rikedom betalar Mina Tepes av all japans skuld till omvärlden, för att få tillgång till en konstgjord Ö utanför japans kust. Där hon har tänkt att starta ett vampyr kungarike. När hon håller på att utannonsera för världen att vampyrer existerar får hon förfrågan av en reporter hur hon har tänkt att bevisa hennes och vampyrernas existens, då blir hon attackerad av en hemlig organisation som hon då tycker passar bra som en lämplig uppvisning. När jag först köpte denna manga hade jag inte så stora förväntningar på den bortsett ifrån att det var en Loli, Ecchi, Seinen ^^ Men när jag började läsa den försvan dom 3 titlarna ur huvudet och jag blev verkligen fast i själva storyn och den mörka, kalla och stilrena stilen som Tamaki Nozomu har använts sig av. Detta är en sån manga som verkligen får mig att skratta, rysa, runka (okej kanske inte det) ni fattar. Denna manga iaf rekommenderar jag starkt till dom flesta, och att denna manga, efter bara 2 volymer ligger bland det bästa jag har läst och är en av dom saker jag väntar nu mest på i mitt liv ;) Oshit!!! jag har just skapat en tråd, hmm kollar pannan jo jag känner mig fan lite sjuk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 22, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2008 Jag fick ett "gratis-ex" av volym 1 från Boda förut, och jag gillade verkligen upplägget och fanservicen kombinerat med allvaret i mangan. Gillar man vampyrer så är detta tillsammans med Blood Alone något att läsa :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 22, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 22, 2008 Att det är en trevlig manga råder det inget tvekan om! Har beställt volym 2 (som är ute nu på engelska). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet november 14, 2008 Anmäl Share Skrivet november 14, 2008 Kan säga att den här mangan äger. :) Volym 3 snart!!! wheeeeeeeeeeeeiiii! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 14, 2008 Anmäl Share Skrivet november 14, 2008 Kan säga att den här mangan äger. :) Volym 3 snart!!! wheeeeeeeeeeeeiiii! wheeeeeeeeeeiiiiiii! (instämmer med avathar) edit: fast vänta nästa volym kommer väl inte förrns tidigast januari? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 14, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 14, 2008 28 November har jag den i min famn :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet november 18, 2008 Anmäl Share Skrivet november 18, 2008 Läste previewn på förlagets hemsida, verkade ganska intressant och den var riktigt fint ritad. Med tanke på att jag faktiskt har en softspot för vampyr-relaterad media (i synnerlighet manga/anime) så tror jag att den verkligen kan passa mig. Beställde vol.1 och 2, kommer dock att ta 7-10 dagar för mig att få böckerna... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 18, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 18, 2008 Gooood Goood my young Apprentice ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet november 18, 2008 Anmäl Share Skrivet november 18, 2008 Funderar verkligen på att beställa volym 1 och 2 efter all positiv kritik jag har hört om den. Känner mig lite sugen på en vampyr manga faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 18, 2008 Anmäl Share Skrivet november 18, 2008 Gillar man den här serien bör man även ge Blood Alone en chans. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 18, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 18, 2008 mjo Blood alone är guld också :3 men tycker det är konstigt att vol 5 inte har släppts på engelska än :/ den kom ju ut i April i japan, så den borde ju ha kommit nu :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet november 18, 2008 Anmäl Share Skrivet november 18, 2008 Köpte bok 1 för ett bra tag sedan... har fortfarande inte hittat vol 2 dock... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 19, 2008 Anmäl Share Skrivet november 19, 2008 28 November har jag den i min famn :3 förhoppningsvis den 26:e är den i min famn :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 20, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 20, 2008 28 November har jag den i min famn :3 förhoppningsvis den 26:e är den i min famn :3 oj oj da ^^ vad har du hittat för super service som leverarar samma dags om den släpps på ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 25, 2008 Anmäl Share Skrivet november 25, 2008 Idag, har de skickat den <3 så min förhoppning höll och jag läser den före Boda & Co. förmodlingen :D Om packetet nu inte blir försenas nåt så grymt av snöstormen som drabbat hela landet utom Karlskrona verkar det som -____- Så mycket tjat det var när boda fick vol2 före mig, så mkt tjat ska boda få höra... Ska spamma han med hot om spoilers hela natten, ska skriva ett script som skickar ett epost till honom en gång per minut, som är fyllt med spoilers. *evi Laharl laughter* (från Disgaea) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 25, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 25, 2008 tyvär måste jag meddela dread att min skickades igår ;) pöss o kram på dig Var jag så elak imot dig... låter inte som mig inte >.> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet november 26, 2008 Anmäl Share Skrivet november 26, 2008 Nu sitter jag och läser den, kram på dig också Boda >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 26, 2008 fick idag också vid 10 så pöss på dig gubben;) dom kom och lämnade den på jobbet ^^ riktigt service DHL det är grejjer det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 26, 2008 Anmäl Share Skrivet november 26, 2008 HAhahaha, jävla nördar! ;) Får nog också ta och skaffa volym 3 någon gång. Kanske får bli ett besök på sf bok snart. Vad sägs Boda? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 26, 2008 pfft va sa du till mig sist när jag fråga... Min spel timmar buhuhuhuhu ^^ Men vol 3 <3 så jävla nice :3 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet november 27, 2008 Anmäl Share Skrivet november 27, 2008 Äsch, sluta nu. Klart vi ska till sf bok snart och köpta lite. Var ett tag sen sist. Jag hör av mig helt enkelt. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet november 27, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet november 27, 2008 gör så pöjk Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet januari 13, 2009 Anmäl Share Skrivet januari 13, 2009 Tänkt att det var på tiden att läsa volym 3 så jag började läsa igår kväll/natt. Tanken var att jag bara skulle läsa något kapitel men det slutade med att jag läste ut hela, riktigt grym manga faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet mars 11, 2009 Anmäl Share Skrivet mars 11, 2009 Tänkt att det var på tiden att läsa volym 3 så jag började läsa igår kväll/natt. Tanken var att jag bara skulle läsa något kapitel men det slutade med att jag läste ut hela, riktigt grym manga faktiskt. Samma här, fast två månder senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet augusti 5, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2009 yes nu är det klart efter fjärde volymen så utannonser dom att det kommer en anime <3 http://www.sankakucomplex.com/2009/08/0 ... age-anime/ Jag är så över lycklig att jag inte vet vad jag ska göra ^^ längtar också till nästa volym också eftersom det verkar att den kommer innehålla en massa goa grejer ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg