moose Skrivet augusti 13, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2008 Hallå! Tänk er att skapa sveriges första animefilm. Tillsammans kan vi göra det. Anime.se alla medlemmar kan vara med och skapa sveriges första animefilm, och en bra sådan. Who's with me!? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 13, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2008 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 13, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2008 Tänk er att skapa sveriges första animefilm. Det är ganska svårt för en bunt svenskar i Sverige att skapa japansk tecknad film. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet augusti 13, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2008 Höhöhö, folk har väl gjort animerad film i sverige förr? Är inte med hursomhelst, jag har en egen dröm. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet augusti 13, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 13, 2008 Jag tänkte skriva en gigantisk vägg av text här (försvenskning, yeah!) men den uteblir då jag inser att det är menlöst. Dock kan jag lite snabbt bara påpeka att slänga in ett tiotal anatörtecknare som inte har någon som helst erfarenhet av att göra animerad film på datorer blir inte bra, hur många man än är... och dessutom har Sceleris rätt, men den vanligaste definitionen av anime är det ganska svårt för oss att göra japansk tecknad film (för den japanska marknaden). Just det, jag är lite upptagen så jag kan förresten inte hjälpa, skall försöka få distributionsavtal med några japanska företag och få hit unika förstahandsreleaser direkt från öst! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Som jag sa på irc igår kväll: Det är nog lättare att försöka anta världshärravälde (ta det med en liten skvätt ironi) än att skapa en Japanimation i Sverige Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Jag är på! Det kommer ju bli skithårt =D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
moose Skrivet augusti 14, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Först animefilm (jag fattar det här med att den ska göras i japan bla bla bla, ni vet vad jag menar), sen världsherravälde, hur låter det? Yes då är vi två! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 ni vet vad jag menar Nä. Tecknad film? Tecknad film som apar efter valfri anime? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Tecknad film som apar efter valfri anime? Det svåra är att välja VILKEN animé att apa efter. Något mainstream som Fist of the North Star? Eller Kenjis vår? Vicke Viking? Kaiba? Mind Game?! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
moose Skrivet augusti 14, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Precis! Det ska jobbas lite på det, men helt klart är det en hämndhistoria som utspelar sig under vikingatiden. Låter lite Vicke Viking? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Hahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, jag dör! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
moose Skrivet augusti 14, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Inte än, du måste ju se slutresultatet Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Det kommer inte att bli något resultat. Dett är ett skämt. Och om det blir ett resultat, så kommer jag säkerligen inte att se det. Hahaha! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Tagga ner soleher, och alla andra som gör narr av projektet också. Har man en seriös dröm så är det inget att skratta åt! Och ja alla förstod att du menade tecknad film eventuellt animestyle-inspirerad tecknad film. Faktum kvarstår dock, det är att enormt projekt att ta sig på, och nej hur grymt det än må låta så bör du ge dig på att teckna en egen mineserie/serietidningssnuttar till en början, för att ge sig på en långfilm/kortfilm som första projekt är dömt att misslyckas. Man skulle kunna dra paralleller med nybörjar programmerar som försöker ge sig på att skapa world of warcraft som första projekt utan att ha programmerat någon form av grafiskaprogram tidigare. Som sagt det är bättre att börja på nåt mindre lära sig av sina misstag, vad som gick bra och dåligt och sen börja med nåt lite större eller eventuellt mindre beroende på hur det förra gick. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 För mig är anime per definition animerad film som har skapats i japan av japaner. Allt annat är bara inspirerat av anime. Vill du skapa en animeinspirerad film i Sverige så antar jag att du först får gå någon utbildning där du får lära dig animation. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Det kommer inte att bli något resultat. Dett är ett skämt. Och om det blir ett resultat, så kommer jag säkerligen inte att se det. Hahaha! Om det blir något är du obligerad att se det =| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amathev Skrivet augusti 14, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 14, 2008 Någon får gå på utbildning för animation medan resten snor idéer. Rätt ur skallen: En Lucky Star rip-off om fyra blonda, svenska tjejer som är olika typer av Japanofiler. En riktigt dålig idé, men också ett sätt att introducera för Japanerna den västerländska vyn om Japansk populärkultur. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet augusti 15, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Det kommer inte att bli något resultat. Dett är ett skämt. Och om det blir ett resultat, så kommer jag säkerligen inte att se det. Hahaha! Om det blir något är du obligerad att se det =| Nej, varför skulle jag vara det? Och Dread, det går ju fan inte att undvika att göra narr av detta projektet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
moose Skrivet augusti 15, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Jag var väl aldrig riktigt seriös, ville mest provocera lite/skapa debatt. Tack för tipsen dock Dread. Sen är det ju lite synd att vissa har den attityd de har, tänk om jag faktiskt hade varit seriös.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet augusti 15, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Jag hade nog inte agerat annorlunda ändå... Bara så du vet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 15, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Alltså, att göra animé går per definition inte, men det är ju inte alls omöjligt att göra hyfsade amatöranimationer om man har talang och motivation. Makoto Shinkai, någon? :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet augusti 15, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Jag var väl aldrig riktigt seriös, ville mest provocera lite/skapa debatt. Tack för tipsen dock Dread. Sen är det ju lite synd att vissa har den attityd de har, tänk om jag faktiskt hade varit seriös.. :) Well, åtminstone Soleher fick väl sig ett skratt. Jag med :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
moose Skrivet augusti 15, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet augusti 15, 2008 Jag antecknar soleher... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg