Hato Skrivet juli 20, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2008 Anime.se Anime Awards 2008: Studio Bones delivers exclusive anime content to PlayStation Network. Genres: action, science fiction Plot Summary: The story follows a boy named Akiyuki who is heading to school with two friends when an explosion occurs. In the mysterious light from the explosion, Akiyuki transforms into a creature called Xam'd. Xam'd goes on a rampage which is only stopped when a red-haired foreign girl appears. Trailer : http://www.gametrailers.com/player/37197.html ( copy-paste från ANN så det iallafall står någonting här ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 20, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2008 Exklusiv och exklusiv, minns jag inte helt fel när jag rapporterade det senast så kommer den köras i Japan efteråt, eller? Angående subs lär det inte vara några problem, första avsnittet av Xam'd den mest nedladdade filmen/tv-avsnittet som fanns på PSN den 15:e, så vitt jag vet bara i USA vilket bör betyda att det finns engelska subs till den. Av trailern att döma måste jag säga att den är riktigt snygg, och vissa delar av trailen bådar till en bra serie, kommer garanterat se den såvida den inte blir alltför hajpad. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 21, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2008 den verkar väldigt trevlig faktiskt, tror jag får höra med bror min ifall han inte kan tanka den (är väl bara att regga ett amerikansktkonto iirc). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hato Skrivet juli 21, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juli 21, 2008 Note to self : Skapa inte trådar på olika forum efter 3dagars alkolisering. Ja precis , man ska bara behöva ett US konto så ska det inte vara några problem ( förhoppningsvid :P , man vet aldrig med Sony ). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 26, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2008 Den här serien verkar verkligen bli nåt bra, efter 2 avsnitt så kan jag bara säga att den är riktigt lovande, och längtar redan efter nästa avsnitt faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hato Skrivet juli 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juli 26, 2008 Riktigt bra första 2 avnistt - Om någon vill så kan ju radera den här tråden om någon vill göra en som faktiskt innehåller lite info etc Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 26, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2008 Åh vad jag älskar Bones! <3 Tjatade om Xamdou på IRC för inte så länge sedan. Fick dock inte mycket respons. :/ Ge mig lite tid så jag även kan se det andra avsnittet, efter det kan jag skriva ihop en "ordentlig" tråd åt serien i ära. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 26, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2008 ok, jag som satt å fundera på att skriva nåt snyggt presentationsliknande men gör du det så lägger jag ner mitt funderande, och skrotar det helt enkelt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juli 28, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2008 Sett de 2 avsnittten ute. De verkar som de läckt ganska snabbt. Så mycket för PSN exclusive. Det sagt, det jag sett har vart superbt. med en kaaktärsdesign som känns nästan ghibli aktig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 28, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2008 Sett de 2 avsnittten ute. De verkar som de läckt ganska snabbt. Så mycket för PSN exclusive. Det sagt, det jag sett har vart superbt. med en kaaktärsdesign som känns nästan ghibli aktig. Tja, att rippa från ett digitalt medium till ett annat har aldrig varit speciellt svårt xD Btw, hur är översättningen på PSN, är det typ DVD-liknande undertexter...? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juli 30, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2008 Btw, hur är översättningen på PSN, är det typ DVD-liknande undertexter...? Ja typ så. De funkar bra Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet juli 30, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 30, 2008 Riktigt intressant inledning på serien. Att den är lik Eureka Seven går inte att ta miste om, men det gör inget då även den var riktigt bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet augusti 5, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2008 Hittills är den hur jädra grym som helst i min ringa mening. Jag skulle kunna säga "Jag älskar Xamdou" på sjuttioelva olika språk om jag nu bara kunde sjuttioelva olika språk. Tyvärr så har jag inte skrivit ihop en ordentlig tråd som jag sa att jag skulle. Har inte riktigt hittat tiden för det och idag ska jag resa till Frankrike så jag måste överlämna trådskapandet åt någon annan, måhända Dread kanske kan ordna en? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet augusti 12, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 12, 2008 Bonen no Xamdou är helt enkelt perfekt!!! Animationen- Nice som alltid av Bones plus vi snackar om HD-kvalitet för varje ripp som hittas. Story: Bebop+E7+Nausicaä+Oshima: Gött!! Huvudpersonerna dabblar inte runt och beter sig alltför emo eller något sådant, plus man berättar även om huvudpersonens föräldrar samt klasskompis istället för att glömma bort de totalt som andra serier brukar göra (I not saying names here XP). Musik: Oshima, Kvinnan bakom FM, Chevalier kör ett lika mystiskt men skönt sound till Xamdou. Måste säga att skaparna till Xamdou var smarta att hyra in Boom Boom Satellites att göra OP. man rycks med sång och dess "RUN AWAY, RUN AWAY". ED är en skön ballad med ingen dålig engelska, så plus till den. Fattar inte att Sony bestämde sig för att ha avsnitt först på PSN, speciellt för amerikanska shopen. Varför inte Europiska shopen då? >:) snåla jävlar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gravskopan Skrivet augusti 16, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 16, 2008 jag har bara några få ord att säga RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY RUN AWAY Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kokaburra Skrivet augusti 24, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2008 Verkar vara en okej serie. Men att när han "morphas" ser han ut som en ultraspace kykling :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet augusti 25, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 25, 2008 Har sett 6 avsnitt nu och måste säga att serien har verkligen fångat mig. Stört skön än så länge Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fyfanfarli Skrivet oktober 21, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2008 Jag hittar inte vart man kan få tag i denna serie (jag pratar lagliga alternativ nu). Jag har PS3 samt US och EU PSN konto men hittar inte serien där alls. Någon som kan guida en vilsen själ? Tack på förhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet oktober 21, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2008 Hur fungerar PSN-videoaffären? Jag kan tänka mig att det inte bara räcker att ha rätt sorts konto (US/EU/JP), utan att man även måste ha ett amerikanskt IP-nummer för att kunna se vissa filmer och serier. Typ. Isåfall kan det vara möjligt att det är omöjligt att se Xam'd lagligt i Sverige. (Bara spekulerar, jag har inget PS3.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 21, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2008 Nä, det enda som krävs är en amerikansk adress (vilket de flesta fuskar till sig). Dom tracear inte IP så vitt jag vet. Har tankat material på amerikanska PSN iaf. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fyfanfarli Skrivet oktober 21, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2008 Nä, det enda som krävs är en amerikansk adress (vilket de flesta fuskar till sig). Dom tracear inte IP så vitt jag vet. Har tankat material på amerikanska PSN iaf. Kan du kik aom du hittar några avsnitt online och guida mig hur f-n jag ska göra för o hitta dem? Letat o letat men inte hittat.. Jag har tankat hem massor av US only material från mitt US konto tidigare så ja det funkar ju. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet oktober 21, 2008 Anmäl Share Skrivet oktober 21, 2008 Jag tankar dessvärre bara material till min PSP för tillfället, har inte tillgång till en PS3. Så jag ber om ursäkt för min bristfälliga kunskap. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg