Smaruc Skrivet juni 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 så jag har ett geforce 6600 gt och prövade ladda hem några nya drivrutiner till det, men efter dem är installerade så finns endast dessa inställningar 800x600 4 färger så det blir ju riktigt fult. om nån vet varför det blir så här så säg det gärna. tack i förskott! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 Låter som att något blev fel iaf, testa att avinstalera de drivrutinerna du har just nu och ladda ner de nyaste drivrutinerna igen och instalera de igen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet juni 12, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 Låter som att något blev fel iaf, testa att avinstalera de drivrutinerna du har just nu och ladda ner de nyaste drivrutinerna igen och instalera de igen. prövade det men det hjälpte inte, samma sak hände, får väl kanske lägga ut lite pengar på ett nytt grafikkort om jag inte kan fixa det här drivrutinerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 Jag har hört att Nvidia gör så att nya drivrutiner fungerar sämre med deras äldre kort (just för att få folk att uppgradera)... ...men det ska mer gälla vissa funktioner (typ TV-ut?) än att göra så man får skitupplösning. Prova att rensa bort de gamla drivrutinerna ordentligt. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 Annars kan du testa att instalera lite äldre drivrutiner, det kanske funkar bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet juni 12, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2008 Har själv haft riktigt dåliga erfarenheter med Nvidia och ny drivrutiner, rensa bort de gamla ordentligt och installera de du fick med på skivan när du köpte kortet. Då borde det funka (har i alla fall gjort det för mig varje gång det krånglat). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klona Skrivet juni 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2008 Av mina erfarenheter ska man aldrig instalera drivrutinerna från skivan som följer med produkten, detta gäller inte till moderkort. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2008 ska och ska... beror lite på, de funkar men de nyare är ofta både effektivare och väldigt mycket mer stabila än de som finns på skivan. Låter hur som helst som ett väldigt skumt fel, inget som jag upplevt tidigare, sen Sceleris tror du inte det skulle bli ett ramaskri ifall dem gjorde så, finns alltid nån nörd som sitter och jämför... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juni 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2008 Sceleris tror du inte det skulle bli ett ramaskri ifall dem gjorde så, finns alltid nån nörd som sitter och jämför... Äh, det var ju bara ett rykte... fast det hade nog funkat. Alla riktiga nördar köper ju ändå nytt. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet juni 13, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juni 13, 2008 kan det ha nånting att göra med att jag nyligt installerat om windows? brorsan säger att jag ska uppdatera så ska det nog funka. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Meatrose Skrivet juni 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2008 Om du inte får det att fungera, testa att köra Omega-drivers istället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juni 13, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 13, 2008 kan fixa sig ifall du uppdaterar xp, tror drivrutinerna är till senaste servicepacket, så då kan det bli lite problem tror jag (om man inte har senaste dvs..) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smaruc Skrivet juni 13, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet juni 13, 2008 har nu fixat uppdaterad version av xp med sp2 så nu funkade det bättre att installera dem senaste drivrutinerna för grafikkortet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezangath Skrivet augusti 5, 2008 Anmäl Share Skrivet augusti 5, 2008 Om du inte får det att fungera, testa att köra Omega-drivers istället. What he said ;) Kör omega drivers hellre än tillverkarnas, omega gör ett grymt bra jobb. Har funkat kockrent med med mina senaste 4 nVidia kort =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg