Ängel utan vingar Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Hej ! jag har kanelen som kan leverera manga och anime prylar på ganska hyfsade priser. Jag tänker öppna en internetbutik. Tror ni att det fungerar? (?) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 "Prylar"? Merchandise, anime-DVD/BD, mangaböcker? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ängel utan vingar Skrivet maj 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 nja, t.ex. väskor, tröjor, plånböcker, vapen, smycken och m.m. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Finns redan t.ex. http://www.japanstore.se/, http://www.aya.nu/ och http://www.sunai.se/, fast jag vet inte om de är något att ha. Tror att de flesta importerar från större utrikiska butiker. Men om du satsar hårt kanske du kan konkurrera. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ängel utan vingar Skrivet maj 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Tack så hemskt mycket för ditt råd, jag har varit i och tittat på deras rejer, och jag tror att jag har möjlighet. Är detta forum det största i Sverige ang. manga och anime? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Inte störst men bäst. De större antingen handlar om Naruto eller riktar sig mot barn 8-15. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 bcmanga är nog rätt överlägset störst. Faller förmodligen in i SayaSe's andra kategori. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Jag gillar merchandise men de produkter man sett i andra butiker i sverige har väldigt begränsat urval och oftast enbart inriktat sig på de typiska shonen-serierna Naruto, Full Metal Alchemist och Dragonball. Om du skulle kunna få in lite ovanligare grejer* så skulle butiken verka mycket mer intressant. *Som exempelvis To Heart-musmattor, t-shirts med Tenchi Muyo-tryck, Evangelion-plånböcker, Ah! My Goddess nyckelringar etc. Inte störst men bäst. De större antingen handlar om Naruto eller riktar sig mot barn 8-15. QFT. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ängel utan vingar Skrivet maj 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Hej! Tack för ditt råd. Det är också mitt mål. Ni kommer att hitta mycket mer unika och ovanliga grejer. Jag planerar att öppna butiken i mitten av juli. kommer att förmeddla här när jag är färdigt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Det låter jättebra! Tar du in mer ovanliga saker som Negi beskrev tror jag du har en bra chans. Och skulle du ta in lite tokusatsu-prylar (figurer etc) så har du åtminstånde en trogen kund. ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet maj 26, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Ha bara inte för höga priser. Folk vill ha väldigt fina grejer, men många är också väldigt snåla/fattiga. Och bcmanga.se är definitivt den största siten. Drivs av Bonnier Carlsen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ängel utan vingar Skrivet maj 26, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet maj 26, 2008 Tack för ni alla! Med er hjälp lommer jag att lyckas bra tror jag. Jag ska försöka ta in grejer som ni älskar. Håller tummarna på mig! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typeZERO Skrivet maj 27, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 27, 2008 Av egen erfarenhet så betalar folk ganska höga överpriser för direktimporterade saker. Mitt tips är att du plockar in ganska fina saker ändå, kanske pressar priserna lite? Gå steget längre än narutoheadbands. Typ köper in lite all möjlig merchandise och liknande ifrån populära men ändå inte pinsamma serier? :] Det är verkligen så att folk handlar hellre ifrån en Svensk sida än en utländsk om de kan, iallafall om du vill nå folk <18 år, som inte har eget bankkort. Finns ganska mycket pengar att hämta också ibland Saniro-saker som inte är hello kitty, t.ex Cinnamonroll säljer jättebra. O: Fast vet ju inte hur långt du vill gå. Annat tips jag har är sounddrops, alltså, alla de här capsule-toys sakerna tror jag du kan ta ut ganska mycket för men köpa rätt billigt. Men just speciellt sounddrops. :] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Najica Skrivet juni 15, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 15, 2008 Av egen erfarenhet så betalar folk ganska höga överpriser för direktimporterade saker. Mitt tips är att du plockar in ganska fina saker ändå, kanske pressar priserna lite? Gå steget längre än narutoheadbands. Typ köper in lite all möjlig merchandise och liknande ifrån populära men ändå inte pinsamma serier? :] Det är verkligen så att folk handlar hellre ifrån en Svensk sida än en utländsk om de kan, iallafall om du vill nå folk <18 år, som inte har eget bankkort. Finns ganska mycket pengar att hämta också ibland Saniro-saker som inte är hello kitty, t.ex Cinnamonroll säljer jättebra. O: Fast vet ju inte hur långt du vill gå. Annat tips jag har är sounddrops, alltså, alla de här capsule-toys sakerna tror jag du kan ta ut ganska mycket för men köpa rätt billigt. Men just speciellt sounddrops. :] håller med här, dom flesta utländska butikerna tar ju VISA etc, men det är ju svårt för sånna som mig som inte har kort och så ^^; Och sound-drops skulle vara rätt häftigt XD Fast så finns ju den svenska sidan http://www.fantasybutiken.com/ som också har rätt mycket anime/manga prylar, fast inte lika väll känd som Saya nämnde Lycka till med äffaren när du väll öppnar den o/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amathev Skrivet juni 18, 2008 Anmäl Share Skrivet juni 18, 2008 Har inget att tillägga direkt, ville bara säga; shit vad duktiga människor det finns här på forumet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Hett tips om du inte redan tänkt på det. Ha alltid klart för dig vad Skatteverket säger om saken samt regga företag och grejer. Aldrig roligt när du har kommit upp i branschen och Skatteverket kommer på en, då är det pang och bom och du är ute ett ganska bra tag, med ett redigt hål i plånboken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg