LizZiGicLae Skrivet maj 23, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2008 (Min absolut första tråd på Anime.se, hurra!) Jag vet inte hur pass gamla nyheter det här är, men det finns då ingen tråd om det på det här haket. Något måste göras! Hemsida och trailer. Jag behärskar inte japanäs så jag kan inga detaljer. Någon som vet något om när det första avsnittet kommer, hur ofta ett nytt avsnitt kommer släppas, röstskådespelare, planerad längd på serien (om det ens finns något mål i sikte), etc? Den kommer börja sändas den 13/7, och sedan kommer det ett nytt avsnitt varje vecka. Det finns dock ingen planerad längd på serien än. Röstskådisar Manji : Tomokazu Seki Rin Asano: Rina Satou Kagehisa Anotsu: Hirofumi Nojima Taito Magatsu: Kazuya Nakai Sabato Kuroi: Masashi Ebara Eikuu Shizuma: Katsuyuki Konishi Araya Kawakami: Daisuke Namikawa Makie Otonotachibana: Mamiko Noto Hyakurin: Megumi Toyoguchi Giichi: Toshiyuki Morikawa Shira: Shinichiro Miki Machi: Maaya Sakamoto Den kommer förövrigt att sändas på AT-X, vilket brukar innebära att det är inga problem att sätta åldersgränser (tex Elfen Lied och Mnemosyne är AT-X animer). Angående projektet är jag väldigt skeptisk. Jag saknar Hiroaki Samuras makalösa teckningar, och kommer mangans härligt sega berättartempo behållas i animen? Kanske, kanske inte. Men jag vet inte om jag är så förtjust i det hela. Å andra sidan behöver jag ju inte se det. Vad tycker ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet maj 23, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 23, 2008 Jag behärskar inte japanäs så jag kan inga detaljer. Någon som vet något om när det första avsnittet kommer, hur ofta ett nytt avsnitt kommer släppas, röstskådespelare, planerad längd på serien (om det ens finns något mål i sikte), etc? Den kommer börja sändas den 13/7, och sedan kommer det ett nytt avsnitt varje vecka. Det finns dock ingen planerad längd på serien än. Röstskådisar Manji : Tomokazu Seki Rin Asano: Rina Satou Kagehisa Anotsu: Hirofumi Nojima Taito Magatsu: Kazuya Nakai Sabato Kuroi: Masashi Ebara Eikuu Shizuma: Katsuyuki Konishi Araya Kawakami: Daisuke Namikawa Makie Otonotachibana: Mamiko Noto Hyakurin: Megumi Toyoguchi Giichi: Toshiyuki Morikawa Shira: Shinichiro Miki Machi: Maaya Sakamoto Den kommer förövrigt att sändas på AT-X, vilket brukar innebära att det är inga problem att sätta åldersgränser (tex Elfen Lied och Mnemosyne är AT-X animer). Nu tror jag att jag fick med det mesta viktiga som stod på hemsidan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet maj 24, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet maj 24, 2008 Danke, Orrin. Huvudinlägget är uppdaterat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 25, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2008 Jag kan inte påstå att jag har fullt förtroende för att studion kan göra mangan rättvisa, men den kan mycket väl fortfarande bli sevärd i sin egen rätt. Ska ses. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
akaa Skrivet maj 28, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 28, 2008 Ja att man ser på Mangan och Animen med olika ögon är nog ganska viktigt, då det ofta inte brukar vara samma kaliber på Animen som Mangan, även om Animen kan vara riktigt välgjort och genomtänkt. Jag hoppas verkligen att det kan bli bra, jag har enbart skummat igenom någon volym av mangan och kommer därför endast bedöma animen till en början, blir nog till att inhandla mangan efter det. Så jag kan ge serien en rättvis bedömning. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet maj 29, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2008 För mig är detta goda nyheter. och dåliga nyheter De bra är att att jag velat se striderna och karaktärerna i rörelse länge nu. Dåliga då jag vet att Mangans stil är vad som gjorde den så bra och att den inte går/kan emuleras. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet maj 29, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2008 Tyckte inte att mangan direkt var något att hänga i granen när jag läste det i manga mania för ett par år sedan. Animen blir dock ett måste-se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet maj 29, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 29, 2008 Aldrig läst mangan, till stor del för att mangan är så dyr att köpa. Men animen blir till att kolla in och jag måste säga att för mig som inte läst den innan så ser detta lovande ut. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet maj 31, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet maj 31, 2008 Tyckte inte att mangan direkt var något att hänga i granen när jag läste det i manga mania för ett par år sedan. ... å andra sidan hann de bara täcka första boken och andra bokens första kapitel och allt det är ju bara en introduktion till vad som komma skall. Nåja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet maj 31, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 31, 2008 jäkligt synd att de inte tog chansen och gjorde animen i samma teckningsstil som mangan var i.... det är ju många animer som har lyckats att göra en bra historia trovärdig i "skissade" animeringar.. tekkon kinkreet t.ex. även om den inte var på samma visuella nivå som blade mangan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg