docster Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 Såg att en DVD box med Ghibli filmer ska komma ut, dock i en väldigt begränsad utlaga på enbart 2000 ex. 11 filmer kommer med boxen som totalt innehåller 11 dvd-skivor, 11 exklusiva vykort och en "artbox". DVD filmerna är i region3 och kommer ha engelsk text som tillval. Boxen innehåller följande filmer: Nausicaä of the Valley of Wind Laputa - Castle in the Sky Kiki's Delivery Service My Neighbor Totoro Only Yesterday Whisper of the Heart Porco Rosso Pom Poko Princess Mononoke Spirited Away The Cat Returns Priset för denna härlighet är 280 dollar vilket de flesta har råd med ;) Länkar Anime News Network - R3 Ghibli Boxed Set Förbeställ boxen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 Jezzzz! Vilken lyx! Ägde man den kunde man dö lycklig :) Jag är inte så insatt, men är dom flesta Ghibli filmer, inte bara i denhär samlingen alltså, gjorda av Miyazaki? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Ghiblilångfilmer: Hayao Miyazaki: (Nausicaä of the Valley of Wind - Egentligen existerade inte studion än..) Laputa: Castle in the Sky My Neighbour Totoro Kiki's Delivery Service Porco Rosso Princess Mononoke Spirited Away Howl's Moving Castle Isao Takahata: Grave of the Fireflies Only Yesterday Heisei Tanuki Gassen Ponpoko My Neighbours the Yamadas Tomomi Mochizuki: Ocean Waves Yoshifumi Kondo: (Han dog -98 ) Whisper of the Heart Hiroyuki Morita: The Cat Returns Således kan man konstatera att Miyazaki stått för ungefär hälften av Ghiblis alla filmer. Reklamfilmer och andra korta verk finns inte med i listan... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Extremt trevlig samlig men 2000+ kr i ett stick känns dock som mycket pengar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Argh, varför har jag inte dessa pengar nu.. måste gå att fixa på nåt sätt.. urrgh.. jag måste ha pengar så jag kan köpa den här boxen.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 22, 2004 Extremt trevlig samlig men 2000+ kr i ett stick känns dock som mycket pengar Min Ghiblibox kostade det fyrdubbla, och innehöll bara filmer fram till och med Om du lyssnar noga (Whisper of the Heart). Underligt inkomplett box för att vara en box... inga Eldflugor, Havsvågor eller Yamador. Och bara i Kina? Verkar lite misstänkt. Yesasia... är de pålitliga? Jaja, inget för mig i alla fall. Jag har dem redan. Fast jag borde köpa upp mig på Porco Rosso-DVD:n bara för att få med den helt underbara franska dubben som knäcker allt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juli 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 23, 2004 Det är faktiskt ingen bluffbox, det där. Men utgåvorna lockar inte riktigt i samlingen. (*näsan i vädret*) Jaja, handla på bara. Men tro för allt i världen inte att det är någon kusligt begränsad utgåva. Närmre en halv miljon exemplar ska i alla fall gå ut i första pressningen (som inte är den första, eftersom deeveedeeorna har gått att köpa separat en längre tid). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet juli 27, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 27, 2004 mmm dreggel jo såg den med mycket nice, sitter inne på den utgåvan av Pom Poko. ni vet ju om den, men man kan inte säga annat än respekt: http://www.nausicaa.net värt att nämna: Totoro kolm på posten idag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 jag har nu köpt på mig andra utgåvor av nästan alla dessa filmer och sådan när jag får vet att jag kan få köpa denna box för 2200SEK lite små surt men mina är ändå fina med pappboxar runt och allt, hursomhelst så kommer altså www.filmpunkten.com få in ett fåtal boxar, någon lycklig sate med pengar ? =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Mustachio Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 ... www.filmpunkten.com ... Men! Människa! Vad är detta för underbar sida??!! De har ju hur mycket bra som helst!! Och i Sverige dessutom!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sussuke Skrivet augusti 23, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 23, 2004 Flämt! Det var det tuffaste jag sett! känns som att man får spara ett tag ^^, men den boxen SKA jag ha! ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Big_boo Skrivet augusti 24, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2004 ... www.filmpunkten.com ... Men! Människa! Vad är detta för underbar sida??!! De har ju hur mycket bra som helst!! Och i Sverige dessutom!!! jag vet jag är så bra ;) dom är helt ok kan ju alltid fråga om du sett Gauche the Cellist? hmm jo maila dom om boxen är väl allt jag kan säga, funderar på att köpa en bara för att ha och sedan sälja. men nej jag är en vänlig själ som delar med mig istället. men du får gäärna scanna bilderna ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
aSet Skrivet augusti 24, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 24, 2004 wow! ett måste!... hmmm har ingen cash just nu.... *smider ond plan* >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 Jag dreglar ju inte dåligt, fatta vilken samling!! SUGOI!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg