Dread Skrivet maj 21, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2008 skriver från mobilen nu... anime.se är ganska svår navigerat från en mobil. detta var mest ett test tbh. vet inte hur svårt det är att anpassa hemsidor till mobiler, något för anime.se v3 kanske ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet maj 21, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2008 något för anime.se v3 kanske ? Är den ens på gång? Skulle vara skönt att få ett fräshare forum och eventuellt locka hit lite fler medlemar. Visst den lilla skara vi har nu är bra men ett par hängivna anime-fans till skulle inte skada. Angående mobiler så vet jag inte hur lätt det är men jag har också märkt att de flesta små sidor inte fungerar bra alls och resten är bara fula och svårnavigerade. Har gett upp när det kommer till internet på mobil/GPS, i alla fall för tillfället. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Z0nE Skrivet maj 21, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 21, 2008 jag har varit inne och läst lite då och då med mobilen. Och det är ganska svårt. Den ända sidan jag själv tycker är bra på mob-anpassad är youtube. Kanske är lite för svårt att göra liknande med våran lilla sida :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Om man vill få en sida mobilanpassad krävs vanligtvis att man mer eller mindre gör två helt separerade sidor. En med en fin och flådig design som tillfredsställer datorbesökaren och en liten fjumpig för mobilerna. Det är faktiskt en hel del jobb att underhålla två sidor vars syfte är att vara likadana om man är ensam med jobbet <. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Det kanske redan finns en färdig lösning för phpBB? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Det kanske redan finns en färdig lösning för phpBB? Jag tänkte lite mer på nästa version av anime.se som, vad jag åtminstone tror, kommer vara helt customkodad <.< För PHPbb finns det säkert ett plugin eller två... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet juli 18, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2008 phpBB is the suck! kommer inte använda det mer sen. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet juli 18, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2008 Om man vill få en sida mobilanpassad krävs vanligtvis att man mer eller mindre gör två helt separerade sidor. En med en fin och flådig design som tillfredsställer datorbesökaren och en liten fjumpig för mobilerna. Det är faktiskt en hel del jobb att underhålla två sidor vars syfte är att vara likadana om man är ensam med jobbet <.>Kan man inte bara ha två CSS-filer? En vanlig och en för CSS Mobile? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 18, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2008 Om man vill få en sida mobilanpassad krävs vanligtvis att man mer eller mindre gör två helt separerade sidor. En med en fin och flådig design som tillfredsställer datorbesökaren och en liten fjumpig för mobilerna. Det är faktiskt en hel del jobb att underhålla två sidor vars syfte är att vara likadana om man är ensam med jobbet <.< Kan man inte bara ha två CSS-filer? En vanlig och en för CSS Mobile? Beror ju på hur avancerad sidan är, och hur mycket onödig kod man vill att telefonen skall ta emot. Om man skulle göra exempelvis en posta-inlägg-sida mobilvänlig så blir det massor av style="display: none;"-taggar på allt som inte skall visas, vilket är i princip allting förutom text-rutorna. Just därför har de flesta två stycken sidor, en mindre för telefoner, en större för datorer. I annat fall finns Opera Mini som fungerar ganska okej för surfning på vanliga sidor från en telefon. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet juli 20, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2008 ptja....borde kunna gå å lägga in rss på alla sidor och på så vis kan man prenumerera på de forum"sidor" man är intresserade av, eller? då poppar det upp (inte alla mobiler som stödjer dock) i mobilen varje gång den tråden uppdateras (dock vet jag inte något bra sätt att kunna skriva i den rss) men men.... tipsar Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet januari 1, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 1, 2014 Tråden är över 5 år gammal men det som de ovan bad finns nu, ett mobilanpassat anime.se, själv besöker jag nästan bara anime.se från min mobil och det fungerar finfint :) 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet januari 2, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2014 Tråden är över 5 år gammal men det som de ovan bad finns nu Sedan september 2010... 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stekeblad Skrivet januari 2, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 2, 2014 Sedan september 2010... För mig har ingen skrivit i tråden sedan Juli 2008.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet januari 8, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2014 För mig har ingen skrivit i tråden sedan Juli 2008.... Crazy eller hur? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 8, 2014 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2014 (Vad fan, har jag inte skrivit ett svar redan? Skriver väl om det då...) För mig har ingen skrivit i tråden sedan Juli 2008.... Vad Saya menade var att mobiltelefonanpassningen som efterfrågades funnits sedan september 2010, för att det var då vi bytte PhpBB mot IP.Board, där mobiltelefonanpassning följde med på köpet. Vi har alltså inte direkt lagt någon möda på det, och ska kanske inte vara för stolta över bedriften, men det är bra att det fungerar för mobilister. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg