Largo Skrivet april 20, 2008 Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Hej, Jag är ute efter en tidning som skriver om anime och relaterade ämnen. Jag har tidigare testat Newtype USA. Det fanns en del intressanta artiklar, men de flesta nyheterna handlar om anime som släpps i USA, dvs nyheter som jag redan tagit del av för länge sedan när det släpptes i Japan. Vad jag är intresserad av är alltså vad som händer i Japan, inte USA. Nu ser jag att Newtype USA har lagt ner och ersatts av PiQ, men intrycket jag har fått av det jag läst är att den glider ännu längre ifrån vad det är jag letar efter. Jag förstår att en tidning på engelska som inte fokuserar på USA:s marknad rimmar lite dåligt. Är mina krav hopplösa eller finns det något magasin där ute som passar mig? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sens Skrivet april 20, 2008 Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Använde min enda vän Google och hittade faktiskt en tidning. "Anime Insider" som vad jag läste fördjupa sig mer på japansk manga och serie. Men vet faktiskt inte om den ges ut längre men försökte inte kolla särskilt noga. Den ges ut vad jag ser varje månad med nyheter om både det ena och andra. Kanske är värt att kolla upp? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet april 20, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Anime Inside verkar också fokusera mest på USA, men är värd en chans. Ett års prenumeration kostar $80 och två år $160 inkl frakt. Lösnummer kan köpas för $5 styck plus $8 frakt. Det senaste lösnumret jag hittar i webbutiken är dock från december 2007. Jag hade gärna beställt hem det senaste numret för att testa. Hittar maj 2008 på ebay för $4.94 + $13.44. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet april 20, 2008 Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Själv gillar jag gamla Animerica (finns den ens kvar?) och en tidning vid namn Manga Max. Har ett nummer av den senare (från -98), och i det numret intervjuar de Masamune Shirow och testar ett japanskt Neon Genesis Evangelion rollspel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet april 20, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Manga Max verkar nerlagd. Animericaär en gratistidning som man kan plocka åt sig i vissa amerikanska butiker. Senaste numret av Anime News Network's Protoculture Addicts kan beställas för $11.95 inkl frakt. En intressant wikipedia-sida kan vara List of manga magazines. Den verkar dock lista tidningar som publicerar manga, inte nyhetsmagasin. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gogo Skrivet april 20, 2008 Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Aha, den har gått och blivit en gratistidning. Hade jag ingen aning om, iofs så var det senaste numret jag läste ifrån 2002. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 20, 2008 Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Annars så finns Protoculture (tillsammans med PiQ och ett flertal andra på sfbok för överkomliga priser + snabbare leverans): Protoculture Addicts nr.94 PiQ nr.1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet april 20, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet april 20, 2008 Tack för infon Negi :) Jag har beställt Proculture addicts #95 från sfbok. De anger utgivningsdatum december 2007, men den officiella hemsidan anger att numret avser Mars-April 2008. Jag återkommer givetvis med en recension av tidningen senare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg