Ashaz Skrivet april 15, 2008 Anmäl Share Skrivet april 15, 2008 jag fick precis dethär av en polare på msn: "yare yare, nani desu so ka" vilket jag fick till en lite väl utsvängd variant av "sup?" eller "My word! What have been going on lately?" med tanke på att det är en britt som snackar XD tolkade jag rätt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
emf Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Bra froga... meningen verkar ihopknopad av l0sryckta fraser imo :D Man kan nog inte sega desu so ka(nan desu ka betyder typ "vad er det?" och "souka" betyder typ "i see". yareyare anvends som ganska mycket olika saker men oftast som en f0rsterkning till meningen som kommer och som ett tilleggsord.. so ptja... din gissning er lika bra som min skulle jag tro ner det kommer till vad han menade :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet juli 17, 2008 Anmäl Share Skrivet juli 17, 2008 Enligt mina examenskunskaper i animetittarjapanska (aka. jag kan inte ett skit) skulle jag nog översätta den meningen till någonting i stil med "Well well, what do we have here?" eller någonting annat brittiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet januari 31, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2010 Låter rätt det som klibbnisse säger. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet januari 31, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2010 Tråden är ett år, sex månader och två veckor gammal. ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tsukasa-san Skrivet januari 31, 2010 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2010 Tråden är ett år, sex månader och två veckor gammal. ^^; Jag skrev samma fråga som i den här tråden så jag ändrade inlägget här och då blev det något konstigt och onödigt då jag inte kom på något bättre att ersätta det med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg