riyu Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Jag har bara en vag susning om vad RSS är. Om jag förstått rätt så får man en slags notis när en sida uppdaterats, så att man slipper kolla manuellt varje dag/vecka för uppdateringar. Och förstås att man blir meddelad direkt när något nytt hänt. Funkar detta på forum? Så att man får notisar när det postas nya inlägg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Anime.se (= phpBB2) har inte RSS. Om du använder Firefox så brukar BBCs RSS-stream vara förinställd i bokmärkesfältet. Det är en alltför omständig lösning för min del. Bokmärken och ett par fler klick fungerar lika bra. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Tekniskt sett är RSS en ren textfil som innehåller strukturerad information. Informationen brukar vara exempelvis nyhetsartiklar, och uppdateras av systemet som tillhandahåller RSS-filen. I fallet BBC är det alltså BBC själva som ser till att RSS-filen innehåller de senaste artiklarna, och den uppdateras antagligen väldigt ofta (och automatiskt). RSS-läsare (på klientsidan) måste själva hämta hem textfilen med specifierade mellanrum, för det finns inget sätt för en server med RSS-flöden att skicka ut information till prenumeranter. Att göra så att ett forum har en RSS-fil som uppdateras automatiskt varje gång ett nytt inlägg skrivs är egentligen en barnlek. Om det inte är inbyggt i systemet finns det säkert insticksmoduler. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Simpelt nog, nej... Anime.se har inget stöd för RSS. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 Tycker det vore bra att implementera det dock? Som redan nämnts så finns det antagligen en plugin som fixar detta? Inte för att jag utnyttjar RSS överlag, men är rätt praktiskt från och till. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 13, 2008 Anmäl Share Skrivet april 13, 2008 riyu verkar fråga om det finns RSS till forum i största allmänhet, inte specifikt till Anime.se. Annars hade han väl postat i "Frågor/Förslag/Buggar". ;P Sen om vi ska lägga till det här... Vi får väl se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SantaGo Skrivet april 16, 2008 Anmäl Share Skrivet april 16, 2008 Ja RSS låter trevligt, frågan är dock hur mycket jobb som behövs för att fixa det :O Älskar själv RSS, sitter o uppdaterar hejvillt för att se om något hänt i omvärlden :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg