Manga kid of Sweden Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 ..är en mycket bra anime enligt mig. Trodde det skulle vara en riktigt "töntig" anime, men jag hade fel. Handling: Huvudpersonen Sakura är nere i familjens källare och hittar en bok hon aldrig tidigare sett. Hon tar ut boken och hittar ett kort i den. Hon läser: Windy. I samma sekund flyger massa kort ut ur boken och en gul figur kommer ur den... Jag lägger in lite screenshots också ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johanz Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Väldigt härlig serie :) Skön stämning rakt igenom! Borde visas i Sverige, oklippt också för den delen, inte som amerikanska Card Captors. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga kid of Sweden Skrivet mars 31, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 mm! det är något för svensk tv. Inte så mycket våld ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Inte så mycket?? När jag var i Brasilien och såg den var det inget våld alls de tre veckor jag såg av serien... Vill dock se den igen. Den var.. underhållande... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basara Skrivet mars 31, 2004 Anmäl Share Skrivet mars 31, 2004 Beroende på vad man kallar för våld så anser jag att det finns en hel del våld i CCS av det som jag har sett. Dock är allting åubermjukt och gulligt... Annars så känns CCS som något som man har sett förrut, inte i det sammanhanget, men allting känns bekant på något sätt... vilket är mycket synd. Bortser man ifrån detta och ser på den med helt nya ögon är serien underbar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Jo jag gillar den med men jag har den inte längre..synd, hittade hela serien på ett lan sen så tog jag bort den...en av dom bäta jag har sett faktiskt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NagisaKaoru Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Rätt okej serie. Inte favoriten men okej ändå.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Kanske men den är rätt så barnslig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Jo visst är den det men med tanke på att jag var 12 år då... men jag gillar den fortfarande ;) fast jag har inte sett den på ett bra tag nu...2år....har ingen lust att köpa den, jag har ju redan sett den. Hmm...det är nog nåt att rekomendera för....nybörjare och Yngre Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 CCS är riktigt sockersött. ;) Skulle vara asphett om de skulle köra den på svensk TV. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 12, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 12, 2004 Då Plus Licens har rättigheterna till Kortfångerskan Sakura så är det helt möjligt för vilken svensk TV-kanal som helst att köpa rättigheterna att visa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juni 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2004 Korfångaren Sakura...låter ju som! ja,ja man får väl vara nöjd om någon kanal skulle visa den men jag tror inte att dom gör det. Tänk, denna serie som är så bra...hela dens rykte kommer ju att ruineras, alla småbarn som kommer leka Kortfångaren Sakura...tragiskt. :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet juni 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2004 Det skulle i så fall vara för ett... nobelt syfte... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet juni 17, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 17, 2004 C.C. Sakura på svensk tv? Inte mig emot. Jag skulle helt klart följa den inbitet. En suverän serie helt enkelt... ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Skrivet juni 22, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 22, 2004 Då Plus Licens har rättigheterna till Kortfångerskan Sakura så är det helt möjligt för vilken svensk TV-kanal som helst att köpa rättigheterna att visa. Är det inte Card Captors du tänker på? Den sönderklippta, fula och allmänt slaktade amerikaniserade versionen av Card Captor Sakura. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FallenAngelII Skrivet juni 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2004 Death to Card Captors!! (varför heter det Card Captors?! Räknas Li Shaoran in här eller?!) Hur VÅGAR de censurera?! Om de ska censurera en serie kan de lika gärna inte visa den alls. Att animeskapare äns tillåter USA att göra så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 23, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 23, 2004 Varför skall de skriva ofullständigt? Att svenskalärarna tillåter detta... Lyssna på dig själv... Det låter dumt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet juni 28, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 28, 2004 Hrm. Egentligen. Jag tycker Card Captor Sakura är skit. Man vet hela serien, om man har sett runt 2 avsnitt. Nog för att jag gillade den förut- inte för att jag förstår varför dock. Och, dessutom. Att visa den i Sverige vore ett klart misstag. Precis som Sailor Moon (även om den inte är någon skit-serie, dock inte så bra heller). För då tänker alla stora, stygga pojkar/flickor som tycker att anime är lamt "XD! FY FAN!" och sedan blir det inte tillräckligt mycket tittare- så att det hela läggs ner tillslut. Nä. Visa något i stil med Hellsing, liknande, amsay. Så kan ingen säga att det är en 'barnserie'. OCH, tjafsa inte med mig för att jag sa detta. D:! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Manga Master Skrivet juni 29, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2004 Jo jag har också sett 1-2 avsnitt av den och jag vet att man inte kan döma en anime på bara så lite information men av det jag såg så tyckte jag den var ganska dålig tyvärr Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet juni 29, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2004 Jo jag har också sett 1-2 avsnitt av den och jag vet att man inte kan döma en anime på bara så lite information men av det jag såg så tyckte jag den var ganska dålig tyvärr Ajo. Man kan inte döma efter så lite. Men, jag har sett hela serien. Så jag vet att den är skit. :o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juni 29, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 29, 2004 *Ler* Men älskling då? Som jag har sagt så tycker jag inte om Cardcaptor och den är barnslig... Men den är bra för den mindre åldergruppen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elwin_Baltia Skrivet juni 30, 2004 Anmäl Share Skrivet juni 30, 2004 Är det inte Card Captors du tänker på? Den sönderklippta, fula och allmänt slaktade amerikaniserade versionen av Card Captor Sakura. Nej, http://www.pluslicens.se/Index.taf/_fun ... nfo/id=132 Jämför med den version av Sailor Moon som vi fick: http://www.pluslicens.se/Index.taf/_fun ... nfo/id=167 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yumeni Skrivet juli 5, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 5, 2004 *Ler* Men älskling då? Som jag har sagt så tycker jag inte om Cardcaptor och den är barnslig... Men den är bra för den mindre åldergruppen. Ajo. Det kanske den är~ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet juli 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2004 Herid... ;) Man kan inte tycka att den är dålig! Den är bra...kanske inte den bästa, men den...argh! den är bra. End of story! >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo^^ Skrivet juli 6, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 6, 2004 Naruto du kanske tyckte det för att den riktades för mindre barn :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg