docster Skrivet juli 18, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2004 Stötte på denna serie igår och kan bara säga att jag gillar den. Bara sett det första avsnittet av Girls Bravo men den är ändå värd en rekommendation Handlingen i kort Studenten Yukinari har blivit retad av tjejer hela sitt liv bara för han är så kort, detta har resulterat i att han har fått tjejfobi, varje gång en tjej rör vid honom så får han utslag, han är helt enkelt allergisk mot tjejer. En dag efter skolan så början han bråka med sin vän Kirie och råkar ramla ner i ett badkar och blir transporterad ( ) till en annan värld som kallas Sirien där det i stort sett bara finns tjejer och inga killar, helvetet för Yukinari alltså. Men han träffar Miharu som varken är elak mot honom eller ger honom utslag Om du söker lite humor och romantik (ecchi) så är detta serien för dig >:( Lite länkar AnimeNfo - Girls Bravo Anime News Network - Girls Bravo Officiell hemsida (japanska) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet juli 18, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2004 Låter riktigt nice! Ska nog ta och kolla in den serien... Sjysst inlägg också, det tackar vi för. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blade XL Skrivet juli 18, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2004 Vart finns den (serien) Å köpa? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MackanRoyan Skrivet juli 18, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2004 Kan man inte få nog av ecchi så skall man kolla in denna. Personligen så tycker jag man har sett samma sak i andra serier. Men för er som gillar lite i Love Hina stil skall nog kolla in denna serie. Och Nej den finns inte att köpa än på ett bra tag, finns bara 2 avsnitt än! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet juli 18, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2004 Den verkade iofs rätt rolig, men innan jag ser på den, är det väldigt ecchi? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juli 18, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 18, 2004 Verkar lite småtöntig, men jag ska inte döma den innan jag sett nåt av den, vilket jag ska göra nu! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Jag tror den där serien skulle passa på min animevisning... Skall *fixa* den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KkKyoOo Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Åhh denna anime är ganska bra, men seg i mitten tycker jag :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sock Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Jo, håller med docster om denna. Nu har det andra avsnittet kommit. Helt klart en serie man kommer att följa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Geo Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Den serien påminner mig om Hanauyko maids... allergisk mot tjejer men träffer en tjej som inte ger honom utslag... hmm? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Great Gito Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 um...har ni japanska kanaler lr hur ser ni avsnitten? hehe *seg* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 De tankar ner allt från Intärnät skulle jag tro. I väst är det nämligen vanligare att animénörden är en datorstirrande femtonåring utan flis än en "jag tänker lägga alla mina pengar på animé"-ung vuxen med deg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Herid Fel Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Zimeon, nu skall vi inte vara sådana. Jag ser faktiskt på TVn!! Jag har Tv-Out... *Ler* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nakwa Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Hmm den ser bra ut.. kanske man ska kola på den jag med? ;o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 Zimeon, nu skall vi inte vara sådana. Jag ser faktiskt på TVn!! Jag har Tv-Out... *Ler* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Great Gito Skrivet juli 19, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 19, 2004 o...k? fint citat =P jag är nog ltie av den dära 2jag har ignen deg" versionen xD men iofs så är det för att det knappt finns nån bokhandel som har manga i Halmstad, testade med Bokia...de hade bara typ 20 dragonball böcker och 2 lr 3 Ranma½ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RexM Skrivet juli 20, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2004 Ja, då har man sett andra avsnittet också.. Jag är inte riktigt lika imponerad längre, dock lika irriterad på dimridåerna som täcker 93% av skärmen så fort dom håller på att visa nån form av nakenhet. Storyn verkar också totalt stannat av i det här avsnittet.. Istället för att undersöka den nya spännande världen, gick Miharu till skolan för att köpa currybröd. Känns som om det är aningen för tidigt för fillers. Men men, det kanske ordar upp sig (har inte läst mangan). Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 20, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 20, 2004 JKänns som om det är aningen för tidigt för fillers. Vet du inte att den här sortens animéer bara består av ytfyllnad? Väntar du dig en story med den där figurdesignen så får du leta länge. Men men, det kanske ordar upp sig (har inte läst mangan). Skulle betvivla att det finns en originalmanga. Finns det är manga är den säkert tillverkad i samma veva som animén. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 Ack, ännu en serie som bådar gott, hur ska jag hinna med allt? :) Vet någon om de bestämt hur lång den kommer bli? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet juli 21, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 21, 2004 Vet någon om de bestämt hur lång den kommer bli? Ser ut som en 13-avsnittare. Skulle ha mycket svårt att tro att den kan bli längre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RexM Skrivet juli 26, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 26, 2004 Jorå, det finns en manga, och åtminstonde upp till volym 8 är tillgänglig på internet. Har även för mig att jag läste någonstans att de skulle vara på jorden i ett antal avsnitt innan de återvände till Miharus hemplanet. Minns inte var, så jag kan inte ge någon länk, men det måste ju innebära att mangan producerats ett tag innan animen. Fast å andra sidan tar det väl längre tid att producera anime än manga, så du kan ju ha rätt ändå. Jag hittar ju inte någon direkt info om mangan genom google, eller i de (få) mangarelaterade länkar jag har. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Freiztan Skrivet juli 28, 2004 Anmäl Share Skrivet juli 28, 2004 Skulle betvivla att det finns en originalmanga. Finns det är manga är den säkert tillverkad i samma veva som animén. Fast här har du FEL Zimeon. Nyaahhh!! Det finns en manga, som har gått i Pojkhopp i ett par år. (Fast du har inte missat någonting som kunnat berika ditt liv, för den är uruslare än dålig...!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet augusti 30, 2004 Anmäl Share Skrivet augusti 30, 2004 jag ska införskaffa denna, verkar skitbra, kanske lite yumeria stil :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 jag ska införskaffa denna, verkar skitbra, kanske lite yumeria stil :) Jag har inte sett Yumeria, men bra tycker jag då inte att den är. Den har väl sina stunder, men de senaste två episoderna jag sett var riktigt usla. Om nästa avsnitt håller samma(kassa) kvalité hoppar jag av här :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet september 2, 2004 Anmäl Share Skrivet september 2, 2004 jo, jag syftade på lite mer lik stil. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg