GeekLord Skrivet april 24, 2008 Anmäl Share Skrivet april 24, 2008 ...och jag skulle gärna vilja se den studien. Tack. "Det är bevisat att" är ju bara ett uttryck, något man säger, inte någon som ska tas som sanning. Ungefär som "det kommer inte göra ont" eller "nej, din stjärt ser inte stor ut i de där byxorna". Lilla gubben du är så lost i livet. Det är bevisat betyder att något är bevisat :) precis som att. "Detta kommer att göra ont". Nu ska vi inte lipa för att Pewdie sa exakt det som e sant och ni har lite svårt att acceptera det :D Dags att skaffa ett liv efter som ni ta mig fan inte har ngt. På Lördag drar vi till Klubben och köttar loss! köp en T-shirt med eran favorit anime som tryck så ska ni få gratis drinkar YEEEHA. du OTAKU killen som stör sig på Pewdie. Dags att mogna till :) såna kommentarer kan du ta i privata mail tror jag? Aja vi är väll alla idioter som fastnat i anime träsket, men se det som en sido hobby och inte som en livsstil GEEKLORDS GUIDE TILL ETT HÄLSOSAMT LIV Förresten ville du se Studien där det är bevisat att man behöver ett socialt umgänge för att må bra. http://www.bo.se/adfinity.aspx?pageid=4956 There u go.... läs den noga för den säger än del väldigt vettiga saker. Så sluter vi fred och ses på Klubben på LÖRDAG JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA PARTY PARTY Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 24, 2008 Anmäl Share Skrivet april 24, 2008 Lilla gubben du är så lost i livet. Det är bevisat betyder att något är bevisat :) precis som att. "Detta kommer att göra ont". Men lillhjärtat, jag vet precis var jag är. Det var ett skämt. Att du inte kan skilja på vad som är allvar och vad som är på skämt kan jag inte hjälpa dig med. Studien där det är bevisat att man behöver ett socialt umgänge för att må bra. http://www.bo.se/adfinity.aspx?pageid=4956 There u go.... läs den noga för den säger än del väldigt vettiga saker. Det där hade ju inget som helst med saken att göra, det där handlade om omhändertagande av barn, inte om sambandet mellan vuxna människors välbefinnande och socialt umgänge. Nu ska vi inte lipa för att Pewdie sa exakt det som e sant och ni har lite svårt att acceptera det :D Dags att skaffa ett liv efter som ni ta mig fan inte har ngt. Det är precis det här som tråden handlar om, precis den där attityden att "MITT sätt att slösa bort mitt liv är bättre än DITT sätt att slösa bort ditt liv". Det är skitsnack, du har inga belägg för att säga att ditt sätt är bättre för någon annan än dig själv, inte mer än vad du kan bestämma vad andra människors älsklingsfärg är. ("Din favoritfärg är röd! För att JAG tycker det!") Kan du förstå det? Poängen är: Sluta dissa andras livsstilar (till exempel genom att säga att de "inte har ett liv"), det är bara fördomsfullt. Det här är 2000-talet, vi ska börja lägga sådan skit bakom oss. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Negi Skrivet april 24, 2008 Anmäl Share Skrivet april 24, 2008 Sceleris sa allt som behövdes tycker jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GeekLord Skrivet april 24, 2008 Anmäl Share Skrivet april 24, 2008 Du måste vara en rackare i skolan :D läser 10 sidor om skit och skriver 10 sidor om mer skit ^^ spendera denna tiden på att göra ett liv som är lite mer roligare och som du får ut mer utav ;) min lilla seriösa pungråtta Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet april 24, 2008 Författare Anmäl Share Skrivet april 24, 2008 Trådskaparen bugar och bockar åt Sceleris visdomsord. Jag säger definitivt inte att det är fel att ha ett socialt umgänge; tvärt om, i de flesta fall gör det bara gott. Även jag har folk att umgås med: förrutom folk jag möter på universitetet har jag ett par vänner som jag då och då åker och hälsar på. Dessutom har jag som sagt lärt känna otaliga människor online, med hjälp av forum som detta samt chatrum. Jag har ofta fått höra att det inte alls är samma sak, och jag kan förstå hur de tänker. Jag håller med om att det är en annan grej; men för mig uppgör det mestadelen av mitt sociala "behov". Jag kanske inte har ett tjugotal partypolare, men de vänner jag har är människor jag känner att jag har något gemensamt med; folk jag verkligen kan relatera till. För mig räcker det gott och väl; om jag har ett fåtal pålitliga människor som backar upp mig spelar det faktiskt ingen roll om hela resten av världen är emot mig. Det är inte som om jag gör något för att skada eller såra folk; varför måste jag följa den livsstil som andra tycker är bäst? En god vän till mig (som jag känner online, för övrigt) sa det på ett perfekt sätt: "Balance is the key." Min poäng med den här tråden är att balansen är olika för olika personer: om du är en person som älskar att vara omgiven av polare, så visst, kör hårt; om du däremot är folkskygg kanske du nöjer dig med de få människor du känner. Alla är olika, liksom, och bara personen i fråga kan avgöra vad som är den rätta balansen. Dåså, nu skålar vi med varsin Potion för den sociala friheten! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GeekLord Skrivet april 24, 2008 Anmäl Share Skrivet april 24, 2008 Det där lät mycket bättre :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fujiwara Skrivet maj 2, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2008 Jag umgås med vänner, är social, går på fester. Men jag ser också på animé, spelar spel och chattar på msn. Ser båda delarna som mitt liv. Vissa har väl bara valt den ena halvan lite mer än den andra antar jag. Du kan inte säga att du inte har ett liv bara för att du spenderar tiden vid skärmen. det är bara vad du valt att göra med ditt liv. Du beskrev exakt vad jag tänkte skriva om mitt liv :) Tyvärr så håller jag med.. >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ujkmop Skrivet maj 4, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 4, 2008 Jag definierar mig själv. Det borde ni också göra. Klart att det kan vara skönt tillhöra ett fack och känna samhörighet med andra. Men att generalisera sig själv bara för andra personer ser en på det sättet späder bara på stereotypen. Kompisar bakom pixlar kan ge mycket fast det är ofta lättare att misförstå dem än personer irl. Jag kan själv känna att jag inte har nåt riktigt liv men fan livet är en sinuskurva, ut och kolla på körsbärsträden, de blommar nu. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet maj 5, 2008 Anmäl Share Skrivet maj 5, 2008 Jag umgås med vänner, är social, går på fester. Men jag ser också på animé, spelar spel och chattar på msn. Ser båda delarna som mitt liv. Vissa har väl bara valt den ena halvan lite mer än den andra antar jag. Du kan inte säga att du inte har ett liv bara för att du spenderar tiden vid skärmen. det är bara vad du valt att göra med ditt liv. Du beskrev exakt vad jag tänkte skriva om mitt liv :) Tyvärr så håller jag med.. >:D Tyvärr så får du inte hålla med! >:) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sanctuary Skrivet januari 18, 2011 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2011 Tänkte tillägga att det är intressant huruvida ditt liv (en person, vem som, används som exempel) formas av omgivningen, händelser och "the environment". Du kanske sitter här och tror att du är i full kontroll över dig själv och är precis den du vill vara. Men faktum är kanske att vi har mindre koll än man själv tror och man kan invaggas i en falsk trygghet, självförnekelse att "jag är den jag vill vara för att jag tycker/vill det". Inverkan utifrån i världen har enormt stark präglan på en människa, både med och omedvetet. Allting du upplever, bra eller dåligt är sånt som går in i din hjärna, och oavsett vad det är så det som går in i din hjärna är det som din hjärna sen kommer projicera som "det här är världen som jag ser det" (för det du inte har upplevt registreras inte) Så se till vad du stoppar din hjärna med (och där är det då intressant vilka olika vägar olika människor tagit i livet). Så världen är alltså en mycket stark kraft som pressar in oss våra liv. För att inte tala om maskiners och andra medel som lurar oss gång på gång; photoshop, kunskap och specialeffekter är idag så pass avancerade att vi på ett personligt plan inte hinner med. (Saker som kan användas t.e.x. i försäljning eller annat för att lura folk) I vissa fall har man mer kontroll än andra, oftast i de ämnena man är bättre på (då får man mer kapacitet att göra bättre beslut eftersom man har mer information och egenskaper) Men hur vet man ens vem du verkligen vill vara? Det finns så otroliga mängder möjligheter och potential i en människas interaktion med världen så det är mycket svårt att veta. * Du kanske är den du vill vara just nu i nuvarande situation på denna plats. Mycket på grund av att du faktiskt just byggt upp dig själv med just det du har runt dig i ditt liv, ditt liv med allt vad det varit har blivit dig. Men vad händer om man skiftar om vissa beståndsdelar, t.e.x. ett nytt land i nya förhållanden? Jag kan garantera HELT att hade du fötts någon annanstans t.e.x. i Afrika fast med samma gener hade ditt liv varit helt annorlunda. Du har ingen aning om vem/hur du egentligen skulle kunna och vill vara på ett maximalt plan då det finns oändlig mängd information som du aldrig ser. Det handlar ofta om sammanhanget, bara en sån simpel sak som att du är med ett gäng kompisar eller en större grupp bekanta, bara det kan få dig att agera eller tycka annorlunda om saker. När man sitter ensam hemma har man mer koll på hur man reagerar, men ute i ovana miljöer är det helt annorlunda. Så mitt förslag är att ut och utforska världen; bästa sättet ta reda på dig själv och om andra och världen/naturen och hur interaktionen blir. En hel del saker händer av slumpen, mer än du tror. Vi kan inte alltid kontrollera allt och analysera allt jämt utan det finns ett visst slumpmoment. Hur kommer ditt liv se ut om 5 år, hur såg det ut för 10 år sen och varför är du som du är just nu? Den bana du är på nu, är den annorlunda eller någorlunda lik som den förut, och vill du det eller inte? Har du ens haft kontroll över utvecklingen vad som hänt? Vilket är i så fall nästa steg du ska ta? ** Min poäng är; det är både bra och viktigt att leva tänka medvetet om ens livsstil, reflektera över hur och vad man vill sitt liv ska vara, för ditt eget liv och sedan vad du då gör för andras runt om dig. Den du är påverkar också andra. Låt inte din lathet eller begränsningar stoppa dig! Förbättra ditt liv, för dig själv och andras skull! Tänk över mer vad du håller på med, varför och vad som är viktigare än annat och om det kan göras på olika sätt. Ge dig ut i världen och skaffa dig erfarenhet; det är det enda som du kan förlita dig på för erfarenhet är något man inte kan få in på något annat sätt än att just erfara det. Dessutom är ju det liv du har just nu helt och hållet byggt på erfarenhet; hela ditt liv är erfarenhet så det du då t.e.x. gillar att göra är ju gjort av en erfarenhet du upplevt. Tänk då så häftigt med andra sorters erfarenheter. Du kan inte veta förrens du verkligen testat på riktigt. Ut och experimentera, var modig! Känn ditt inre kosmos Erfarenhet kommer också från en mer praktisk källa (än t.e.x. böcker) teori; därav ger det sig naturligt att det ger erfarenhet, och kanske då är lite starkare än kunskap som vetenskapsform (fastän helt skilda medier). (Kunskap är också en mycket stark vetenskapsform men i och med att den inte alltid blivit testad i just realtidsinteraktioner finns det en viss slump att det inte stämde; att jämföra med ordet teori/förväntningar; t.e.x. en förväntning kan verka bra men sen blev den inte det) **** Livet, ett otroligt äventyr, djupare och störra än man kan tro, och ändå så litet. Är du inne i en dålig loop, dvs. saker som du gör just nu som du känner att "det här ger bara skit" ta dig ur det! Gör något åt ett helt annat håll skit i det fullt och försvinn därifrån. Byt rutiner, handlingar, vanor. Och intressant där också är att den ena loopen (livsstil/liv) angränsar till nästa loop, som sen loopar till nästa så vill du ta dig till en loop som ligger långt bort hitta rätt cirklar att anknyta ifrån. Finns så mycket, perspektiv, sätt att vara, saker att se, uppleva, gör nåt av det, värdera det. Och känner du inte att ditt liv just nu är bra att du kanske vill göra självmord eller nåt (drastiskt exempel) byt loop! (ja lättare sagt än gjort) Du är "bara" inne i just en loop. Men klarar du byta loop så är du i nåt helt nytt, det kan vara jobbigt som fan men det enda egentliga (mega)steget är som sagt man byter loop. Och om du nån gång vacklar eller räds, tänk då att 7 miljarder andra människor finns och att nån annan redan gjort det du ska göra, eller någon gjort det då det levt 107 miljarder innan oss. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amarda Skrivet februari 4, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 4, 2011 Jag har inget liv så därför kollar jag på anime. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet februari 5, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 5, 2011 Jag kollar på animé så därför har jag inget liv. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
larsleo Skrivet februari 8, 2011 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2011 jag är halvt arbetsnarkoman(är medveten om det iaf).. därför har jag inget liv.. men å andra sidan så kan man ju säga att jobbet är mitt liv just nu.. alltså har jag ett liv.. bara inget "eget" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg